• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ik wil me even voorstellen.

Perry van den boezem

Detailing trainee
2 okt 2015
6
25
43
Ik ben perry vd boezem, ben 34 jaar en woonachtig in Culemborg.
ik werk al sinds me 16e met auto's. Eerst 13 jaar in de autoschade als voorbewerker/spuiter. Daar heb ik ook al mijn papieren voor gehaald. Daarna ben ik begonnen als bedrijfswagen monteur.
Aangezien ik niet echt eer van me werk krijg omdat het meeste werk onder de motorkap gebeurt die ja na je reparatie weer dicht doe en er weinig meer van zie haha mis ik het laten we het ff zo zeggen... mooier maken van auto's wel.
aangezien ik wel een beetje ervaring in het polijsten heb dacht ik, ik koop een polijstmachine en ga gewoon voor de hobby en om mischien wat centen bij te verdienen auto's polijsten/poetsen.
nu heb ik donderdag bij cc een dap 900 gekocht. Wel de uitgebreide versie.
deze heb ik vrijdag binnen gehad en gelijk op mijn zwart metallic Renault megane station geprobeerd. Wat een top apparaat is het zeg.
Ik heb de stappen aangehouden die voorgeschreven stonden en hij glimt als een tiet.
nu zaten er in de set van de dap 900 3 flesjes polijstmiddel/poets en 4 polijst pads ( geel/oranje/wit/zwart.
Nu wil ik weten of ik mijn tas nog wat kan aanvullen en daar wou ik graag wat advies voor hebben van jullie.
ik heb dus de 3 busjes monello
een claybar met spray van sonax
heb gister een glaze besteld ( poorboys Black hole)
wil nog graag een goede seal of wax
dressing voor de banden
velgenreiniger
enz om een auto netjes er bij te laten staan.
Ik hoor graag van jullie en sta open voor een goed advies
 
Hey Perry,

Welkom op het forum!


Ik zou je adviseren op bij stappenplannen-en-combinatiekits te kijken.

Hier kan je niet alleen lezen welke producten er aangeraden worden, maar ook WAAROM.


Trouwens, ik dacht dat een spuiter ook wel het één-en-ander van polijsten moet weten voor zijn werk?
 
Welkom Perry,
je kunt hier inderdaad heel veel lezen/leren (en eventueel daardoor je kennis weer opfrissen).
Hieronder mijn adviezen:
Wat bescherming betreft: voor wax geven de meeste voorkeur aan Collinite, of voor een coating zie Gyeon.
Voor banden-dressing zijn Poorboys World Bold 'n Brite of Meg's tire gel opties.
Als velgenreiniger Monello Non-ferro (kun je tevens voor lak gebruiken om vliegroest te verwijderen): stinkt giga maar doet idem dito zijn werk!
Voor de ongespoten kunststof delen: Auto Finesse Revive.

Succes!
 
welkom welkom...

een carrossier die een DA aanschaft? De wonderen zijn de wereld nog niet uit...
ik ging ervan uit dat die mannen enkel met rotary willen werken ;)
 
Hallo Perry, nog een blauwlap hier. We wonen in dezelfde plaats.

Jouw kennis van autolakken en spuiten is hier erg welkom.
 
PeterS;n433247 zei:
welkom welkom...

een carrossier die een DA aanschaft? De wonderen zijn de wereld nog niet uit...
ik ging ervan uit dat die mannen enkel met rotary willen werken ;)
Het enige wat ik daar aan poetsen deed waren stofjes uit de lak halen en kleur ophalen om de kleur te controleren. Echt hele auto's polijsten werd nooit gedaan. Dus ik kan nog een hoop leren van jullie.
 
  • Leuk
Reactions: PeterS