• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ikke ook :)

Rob66

Detailing trainee
10 jun 2013
1
32
Hallo,

Ook ik ben van plan mijn auto's wat professioneler aan te pakken.

Ik heb een zwarte jeep grand cherokee 2002 (krasjes swirls en matte plekken) een grijze toyota avensis 2005 (lichte swirls).

Ik heb het stappenplan bekeken en heb de volgende spullen in mijn karretje.
Ook ik hoop er achter te komen of het en beetje klopt.

Art Nr. Omschrijving

102095 Monello - Piccolo Nero Trio
100972 Monello - Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad 2x
102210 Monello - Monello Wash & Clay Set
102412 Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack

stap 1 wassen, Ik heb meerdere emmers en grid guards (Wash & Clay Set )
1a cleaner?
stap 2 kleien (Wash & Clay Set)
stap 3 polijsten (Power Pack)
stap 4 voeden ?
stap 5 waxen ?
Ik heb nog turtewax wat ik eerst zou kunnen gebruiken(alsjeblieft een reden voor nee)
(Als optie dacht ik aan dodo juice candy of rain forrest) hard of soft?

velgen en glas zijn al verzorgd.

Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Volgens mij heb je wat meer doeken nodig - kijk eens naar de trio bundel van Monello.

Verder zou ik een glaze aanschaffen PB Black hole/ white diamond geeft net een mooiere glans aan de lak.

Voor wax zou ik de turtle heerlijk links laten liggen (weggooien) - dat zou jammer zijn als je die zou gebruiken. Want dan zou ik de andere inspanningen achterwege laten. Voor wax zou je ook de Collinite 845 kunnen overwegen - lekker lange standtijd (met de dap aan te brengen) Met betrekking tot de DJ waxen heb ik nog geen ervaring op de auto (op mijn espresseo apparaat doet het wonderen). Misschien is een pannelpotje van de supernatural was 2.0 te overwegen - de reviews zijn er erg goed van.

Als je de wax handmatig gaat aanbrengen zou je ook de supernatural fingermitt (2x) erbij kunnen aanschaffen werkt erg fijn.

Ook mis ik nog wat handpads (de rode, zwarte, gele en witte) die je naast de dap kunt gebruiken voor de erg lastige plaatsjes.

Verder mis ik een tyre gel, trim revive (AF bijvoorbeeld) een interieur dressing (PB is erg fijn)
 
Reserveer die Truttewax maar voor je fiets ofzo (Truttewax is hier in de familie de gebruikelijke benaming voor Turtle).

Wat je absoluut nodig hebt: goede tape om ongelakte kunststof delen af te plakken (anders zien die wit na de behandeling), en wat ik ook niet zie (maar wat je misschien wel hebt) een droogdoek en een washmitt.

Als wax zou ik niet direct voor Dodo Juice gaan, maar een wat makkelijker/goedkoper product voor een beginner. Ik denk hierbij aan Poorboy's World Ex-P of bijvoorbeeld de wax van Collonite.

De rest heeft Inge al aangegeven hiervoor.
 
De Turtlewax is gewoon niet zo toerijkend als de wax van bijv. Dodo Juice. Lekker weggooien en een betere wax aanschaffen. Zoals bovenstaande al melden, doeken en tape. Ook zie ik in je stappenplan dat je wilt voeden, maar met welk middel?
 
Cordoba in de trio bundel van Monello zit al een droogdoek + mitt - dus als hij die aanschaft hoeft die niet los aangeschaft te worden.

Voor wat betreft DJ zijn we het niet eens want ik kan het aanbrengen daarvan (zeker bij de zachte variant) niet moeilijk/ lastig vinden en vind mezelf ook nog steeds een mega beginner.