• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

in de winter wassen?

jeroenimus1

Detailing trainee
10 okt 2013
7
22
45
venlo
Hallo allen,

een vraag.

als het straks vriest/ sneeuwt ed.

hoe dan toch de auto wassen ondanks hij alleen buiten op de oprit kan staan ( dus niet overkapt/dekt).

ik zie mezelf niet met -10 een paar uur buiten staan om dan de auto te wassen, maar kan hem moeilijk 4 maanden niet wassen:lol

of nu winterklaar maken en dan gewoon met een simpele wasbeurt de auto bijhouden tot de temp./ weer aangenaam zijn.

ben benieuwd hoe andere dit aanpakken of heeft iedereen een garage????[:diablo]

alvast bedankt :-)^

gr jeroen

Ieder jaar komt deze vraag weer voorbij;-)

Op tijd je auto winter klaar maken, dat is één:-)^ Daarna,.tsja,.ik laat de auto lekker vies als het vriest, sneeuwt etc.
Pekel er afblazen bij de lokale wasbox, de rest komt wel als het weer warmer is.

Ik heb het geluk dat mijn waterkraan binnen hangt, ik kan dus heel de winter water nemen... Maar als het te koud wordt (water bevriest als je het erop spuit) dan stopt het poetsen. W8en op een zonnetje en gaan met de banaan :-)

In NL is het nog steeds niet 4 maanden aan een stuk onder de -10 dus het is gewoon een kwestie van het juiste moment uitzoeken om eens aan de slag te gaan. Ook in de winter zijn er voldoende dagen zonder vorst waarop je je auto kunt wassen en anders zoals hierboven omschreven.

Inderdaad als het maar een paar graden boven nul is kan je gewoon wassen in de winter. Wel zorgen dat je de boel goed droog maakt, voorals de draaiende delen and you're good to go!

bedankt voor de snelle reactie's.

idd een overdekte wasbox bijvoorbeeld...die hebben we wel in venlo.... niet aan gedacht.. dat schilt weer 10 graden als je daar uit de wind staat:)
want op onze oprit is dat niet te doen.

eerst ging ik in de winter altijd even door de wasstraat om overtollig pekel ed eraf te spoelen, maar nu ik ouder:idee ben geworden( lees verstandiger) zie ik ook in dat dit veel krassen oplevert (wasstraat = krasstraat).

maar ik had dus niet aan zoiets simpels gedacht als een wasbox

en idd wat men ook zegt...zorg dat je auto winterklaar is + het vriest niet 4 maanden lang (hopen we)

zo nu effe wachten op het 1e pakket van carclean.... een doos vol met poetsspullen... dan kunnen we beginnen
pakketje zou vandaag komen... lijkt net vandaag sinterklaas MET zwarte piet! :lol

dus bedankt

gr jeroen

Ff de rubbers goed insmeren met, zodat de deuren niet dichtvriezen als je de auto gewassen hebt en dan zou er eigenlik weinig mis kunnen gaan.

Beetje vet op de rubbers is inderdaad niet weg, al had ik dat vorig jaar niet gedaan en onlangs dat de deur wel een paar keer wat gekleefd heeft kun je hem met een klein duwtje altijd weer open krijgen.

Daarnaast inderdaad in de overdekte wasbox wassen en drogen, en liefst (mocht je gaan waxen) daar blijven om te waxen en anders in de garage ofzo, wat je maar voorhanden hebt waar het een graad of 10 minimaal is.

In de winter interesseert het me vrij weinig. je maakt jezelf gekker als je elke dag je auto schoon wilt hebben/houden dan dat je moeder natuur lekker zijn gang laat gaan. ik was hem misschien 1 á 2 keer 's winters en danin het voorjaar een full detail. Dan heb je zelfs nog meer eer van je werk ook;)

Hebben ze bij jullie in de regio niet van de grote carwashes waar je overdekt staat e.d.? Zoiets dus:

635047413552759014.webp

niet dat ik weet... maar ik wacht op antwoord van adje... hij zegt dat zoiets wel in de buurt is.. dus ben ik zeer benieuwd naar :) leer ik toch nog wat over mijn eigen omgeving....

In Belfeld op het Industrieterrein Geloërveld ligt een hele mooie nieuwe overdekte met 8 wasboxen.

Daar is het ook nooit echt druk ! Heel wat anders als die 2 die in Blerick liggen.

Snitser;345082 zei:
Ieder jaar komt deze vraag weer voorbij;-)

Op tijd je auto winter klaar maken, dat is één:-)^ Daarna,.tsja,.ik laat de auto lekker vies als het vriest, sneeuwt etc.
Pekel er afblazen bij de lokale wasbox, de rest komt wel als het weer warmer is.

+1 Zorg voor de juiste voorbereiding. Als het vriest, sneeuwt, regent of ander weer is wat het wassen onmogelijk maakt, dan dus niet. Denk daarbij ook aan je mede mens en zorg er voor dat er geen water blijft staan als het vriest. Dit om glijpartijen te voorkomen. ;) Daarnaast, een auto kan wel tegen een beetje viezigheid door de winter heen. Goed beschermt is het halve werk. Ik begrijp dat het geen gezicht is zo'n vieze wagen, daar denk ik net zo over. Helaas zijn de omstandigheden er niet altijd naar.