• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Indeling Machinaal en Handmatig

forzav

Detailing rookie
24 feb 2009
15
0
Waarom is er geen indeling met betrekking tot Machinaal detailen en Handmatig detailen? Nu moet je (ik als beginner in ieder geval) ieder topic in om te kijken of er machinaal of handmatig (waar ik voorlopig naar op zoek ben ;)) tips/ervaringen etc gedeeld worden, vrij onhandig en ook met de zoekfunctie niet op te lossen...
 
Het verschil zit 'm met name in de pads en het resultaat. Voor de producten op zich maakt het doorgaans niet zoveel uit. Velen onder ons (waaronder ik zelf) zijn een paar maanden geleden los gegaan op het machinaal detailen, omdat de DAP voor een leuk bedrag beschikbaar kwam. En eenmaal machinaal begonnen, zie je dat je vaak betere resultaten bereikt dan handmatig.
 
Ik vraag me af of ieder product zomaar op onze DAP gesmeerd mag worden. Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Tim en Bert hebben bij veel spullen inderdaad staan dat het machinaal aangebracht kan worden, maar ik lees regelmatig forumleden die ook andere producten met de DAP oid verwerken.
 
@BenR, heb je voorbeelden? Uiteraard zijn paste waxen nauwelijks machinaal te doen. Niet zozeer venwege de wax, maar meer vanwege het feit dat je met de pad in de pot moet kunnen. En soms is het ook gewoon leuk om producten handmatig (soms letterlijk, dus zonder pad!) aan te brengen.
 
forzav zei:
Waarom is er geen indeling met betrekking tot Machinaal detailen en Handmatig detailen? Nu moet je (ik als beginner in ieder geval) ieder topic in om te kijken of er machinaal of handmatig (waar ik voorlopig naar op zoek ben ;)) tips/ervaringen etc gedeeld worden, vrij onhandig en ook met de zoekfunctie niet op te lossen...


Kleine tip voor de beginner, net als ik.

Gebruik GEEN zoekfunctie.
Lees ELK TOPIC van voor naar achteren en terug.
Ontdek vervolgens welke jongens de meeste productkennis en meeste detailervaring hebben en lees die topics TWEE keer door.

Leren detaillen doe je vervolgens door veel te oefenen. Iedereen in je nabije omgeving met een oude verweerde auto is een prima slachtoffer.
Slachtoffer blij omdat de auto weer gaat blinken. Jij blij als je ergens een foutje maakt .................

Leonneke
 
@dkbm: o.a. de #845. Ik zag dat Goku3 hem met de machine aangebracht heeft. Staat niet op de verpakking en ook niet bij de productomschrijving. Ook de EX serie van PB zie ik veel machinaal aangebracht worden. Zelf heb ik op een testdeel mijn oude turttle wax nano polisch aangebracht (moet er toch iets mee doen nu het mijn auto niet meer op mag...) maar dat was geen succes. Kon nog beter met schuurpapier over het stuk metaal heen... Maakt het lastig voor mij. Liefst zou ik alles nu met de DAP doen. Ik heb hem niet voor niets toch...
 
Toevallig stelde ik eerder vandaag Dibbuz de vraag of hij wist waarom sommigen de EX-P handmatig aanbrengen, terwijl ze zelf zo goed als atlijd de auto machinaal doen. Dibbuz antwoordde zoals ik zelf ook al dacht: zo'n beetje alles wat vloeibaar is (glaze, polishes, swirl removers, sealants waxen), kan machinaal aangebracht worden. Het gaat bovendien sneller en het product wordt gelijkmatiger en dunner aangebracht. Welke producten hebben de TW verdrongen, maw: waarmee behandel je je auto nu?
 
Tja, het is een beetje uit de hand gelopen.
Foam: BH en SSF
Klei: Dodo met pinnacle clay lubricant
shampoo: de meg GC, PB SS&S en mothers
glaze: PB, Dodo Lime Prime
wax e.d: EX-P, Pete's 53, Collinite 915 en sinds vandaag 845, shinning monkey

En voor het overige bijna alle overige producten van PB

Volgens mij vergeet ik heel veel, want er staat hier een kist vol en nog een aparte kist met doeken, pads e.d.

Moet nog een foto maken voor de collectie....