• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Ingebakken vogelpoep verwijderen

AndyVR

Detailing guru
11 jul 2020
1.825
158
Peer
Vandaag eens de VW polo (firma wagen) van mijn vrouw gewassen.

Na het droogproces bij een flinke, ingevreten vogelpoep op de motorkap uitgekomen. Deze was met geen enkel product uit mijn voorraad te verwijderen, enkel schuren bleef over.

Gekozen voor een schuurblokje van Kovax i.c.m P2000 en P3000 schuurvelletjes die je op het blokje kan kleven.

Enkele foto's VOOR:
IMG_20221126_143641.jpg
IMG_20221126_143556.jpg
IMG_20221126_143621.jpg

Gelukkig niet al te ernstig, je ziet bv. Geen craquelé ofzo.

Enkele foto's TIJDENS:
Ik heb droog geschuurd, het kon ook met wat water bij maar dan had ik weer een hoop troep terwijl de auto pas gewassen was.

Start met P2000
IMG_20221126_144102.jpgIMG_20221126_143759.jpgIMG_20221126_143928.jpg

Vervolgens nog eens met P3000 erover, uiteraard eerst even de stof afnemen en een inspectie doen (bv. nat maken en naar het beeld kijken)
IMG_20221126_144059.jpg
IMG_20221126_143933.jpg

Hierna opnieuw de srof afnemen en inspecteren. In dit geval was het voor mij voldoende en ging ik over tot het polijsten. Maak altijd de overweging doordoen of tijdig stoppen, erdoor schuren of genoegen nemen met een bijna perfect resultaat.

Voor het polijsten deed ik beroep op mijn trouwe Rupes rotary samen met Lake country CCS pads (love them!). Als pasta gekozen voor Menzerna 400, samen met een witte CCS pad (polishing pad).
IMG_20221126_144927.jpg
Na het polijsten, de residu even afnemen en vervolgens met iets als Gyeon Prep nogmaals erover gaan, draai de gebruikte doek om of neem een nieuwe, ga niet met de polish residu terug over de prep want da smeer je de vettigheid terug uit.
IMG_20221126_145318.jpg

Het was nog niet goed, je ziet op de foto hieronder nog de schuurtekening. Gekozen om met de oranje CCS pad ditmaal erover te gaan (light cutting pad). Na deze stap terug afgenomen en nadien de controle met Prep gedaan. Als vervolg gekozen voor de zwarte CCS pad (finishing pad) samen met Menzerna 3500.

IMG_20221126_145424.jpg
Resultaat: je ziet er nog wel wat van maar het verschil is duidelijk zichtbaar.
IMG_20221126_145809.jpg
IMG_20221126_150614.jpg

Hopelijk hebben jullie er wat aan, mochten jullie ook met zo'n vreselijke strontvlek zitten.
 
Andy even voor het beeld: zelf ooit met een woolpad op een DAP zo'n plek op de motorkap te lijf gegaan, en een behoorlijk resultaat gehaald. Ik zie dat je een Rupes rotary hebt, was dit dan geen goed alternatief geweest, of denk je dat je dan eerder door de lak zou gaan?
 
@Cordoba dat had waarschijnlijk ook goed gegaan. Heb zelf enkele wool pads maar ik pak ze eerlijk gezegd niet snel meer vast sinds ik de lake country foam pads heb...
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Dat werkt inderdaad ook, werkt ook met ingebrande waterplekken bij bv. Gebruik van zeil.

Als wij een wagen in de spuitcabine afplakten met plastic folie en er zat nog ergens en plekje water, dan brandde dit in de blanke lak na het bakken. Als we de infrarood lamp op deze plek plaatsten, verdween de vlek ook.

Helaas heb ik zelf geen infraroodlamp, voornamelijk voor de toch redelijk hoge aakoopprijs en de weinige noodzaak tot gebruik voor mij.
 
Ik heb zo een Philips Infraphil....Het klinkt belachelijk maar het werkt wel echt en ook nog eens zeer gericht. Ik had dat voor op spieren en rug gekocht ooit....Nu ook bruikbaar bij andere toepassingen.


Jaja....lach maar allemaal