Vandaag eens de VW polo (firma wagen) van mijn vrouw gewassen.
Na het droogproces bij een flinke, ingevreten vogelpoep op de motorkap uitgekomen. Deze was met geen enkel product uit mijn voorraad te verwijderen, enkel schuren bleef over.
Gekozen voor een schuurblokje van Kovax i.c.m P2000 en P3000 schuurvelletjes die je op het blokje kan kleven.
Enkele foto's VOOR:
Gelukkig niet al te ernstig, je ziet bv. Geen craquelé ofzo.
Enkele foto's TIJDENS:
Ik heb droog geschuurd, het kon ook met wat water bij maar dan had ik weer een hoop troep terwijl de auto pas gewassen was.
Start met P2000
Vervolgens nog eens met P3000 erover, uiteraard eerst even de stof afnemen en een inspectie doen (bv. nat maken en naar het beeld kijken)
Hierna opnieuw de srof afnemen en inspecteren. In dit geval was het voor mij voldoende en ging ik over tot het polijsten. Maak altijd de overweging doordoen of tijdig stoppen, erdoor schuren of genoegen nemen met een bijna perfect resultaat.
Voor het polijsten deed ik beroep op mijn trouwe Rupes rotary samen met Lake country CCS pads (love them!). Als pasta gekozen voor Menzerna 400, samen met een witte CCS pad (polishing pad).
Na het polijsten, de residu even afnemen en vervolgens met iets als Gyeon Prep nogmaals erover gaan, draai de gebruikte doek om of neem een nieuwe, ga niet met de polish residu terug over de prep want da smeer je de vettigheid terug uit.
Het was nog niet goed, je ziet op de foto hieronder nog de schuurtekening. Gekozen om met de oranje CCS pad ditmaal erover te gaan (light cutting pad). Na deze stap terug afgenomen en nadien de controle met Prep gedaan. Als vervolg gekozen voor de zwarte CCS pad (finishing pad) samen met Menzerna 3500.
Resultaat: je ziet er nog wel wat van maar het verschil is duidelijk zichtbaar.
Hopelijk hebben jullie er wat aan, mochten jullie ook met zo'n vreselijke strontvlek zitten.
Na het droogproces bij een flinke, ingevreten vogelpoep op de motorkap uitgekomen. Deze was met geen enkel product uit mijn voorraad te verwijderen, enkel schuren bleef over.
Gekozen voor een schuurblokje van Kovax i.c.m P2000 en P3000 schuurvelletjes die je op het blokje kan kleven.
Enkele foto's VOOR:
Gelukkig niet al te ernstig, je ziet bv. Geen craquelé ofzo.
Enkele foto's TIJDENS:
Ik heb droog geschuurd, het kon ook met wat water bij maar dan had ik weer een hoop troep terwijl de auto pas gewassen was.
Start met P2000
Vervolgens nog eens met P3000 erover, uiteraard eerst even de stof afnemen en een inspectie doen (bv. nat maken en naar het beeld kijken)
Hierna opnieuw de srof afnemen en inspecteren. In dit geval was het voor mij voldoende en ging ik over tot het polijsten. Maak altijd de overweging doordoen of tijdig stoppen, erdoor schuren of genoegen nemen met een bijna perfect resultaat.
Voor het polijsten deed ik beroep op mijn trouwe Rupes rotary samen met Lake country CCS pads (love them!). Als pasta gekozen voor Menzerna 400, samen met een witte CCS pad (polishing pad).
Na het polijsten, de residu even afnemen en vervolgens met iets als Gyeon Prep nogmaals erover gaan, draai de gebruikte doek om of neem een nieuwe, ga niet met de polish residu terug over de prep want da smeer je de vettigheid terug uit.
Het was nog niet goed, je ziet op de foto hieronder nog de schuurtekening. Gekozen om met de oranje CCS pad ditmaal erover te gaan (light cutting pad). Na deze stap terug afgenomen en nadien de controle met Prep gedaan. Als vervolg gekozen voor de zwarte CCS pad (finishing pad) samen met Menzerna 3500.
Resultaat: je ziet er nog wel wat van maar het verschil is duidelijk zichtbaar.
Hopelijk hebben jullie er wat aan, mochten jullie ook met zo'n vreselijke strontvlek zitten.