• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingebrande vogelpoep...

Zieron

Detailing addict
23 mrt 2011
74
55
Zoals de titel het zegt heb ik dus last van ingebrande vogelpoep op mijn wagen...

Normaal ben ik er als de kippen bij vanaf ik vogelpoep zie op mijn wagen en heb ik er achteraf geen last van. Deze keer is het wel anders :mad:! De vogelpoep hing aan het zijpaneel op mijn wagen en ik heb het gewoonweg niet opgemerkt. Heb mijn wagen gewassen en toen heb ik het pas gezien :(... Wat kan ik nu het beste doen om deze ingebrande vlek te verwijderen? Ik heb een volkswagen polo 6n2 en deze heeft naar mijn mening middelmatig harde lak.

Qua materiaal/producten heb ik vrijwel alles maar ik zoek een goede methode om de vlek zo goed als mogelijk weg te werken. ( Wetsanden behoort ook tot de mogelijkheden indien dit een optie is )

Hopelijk krijg ik een paar nuttige tips maar alvast héél erg bedankt!
 
Eerst maar eens met een compound proberen denk ik? Maar als het erg ver is is spuiten vaak de enige optie.
 
Bedankt voor de reactie kaandorp!

Wel de dag zelf heb ik ( met de hand want het was al laat ) het overduidelijke deel weggekregen. Op het eerste zicht lijkt het dan ook weg maar als je beter gaat kijken, in een bepaalde hoek met de juiste reflectie, blijf je het zien... Ik vrees dat het niet meer zal weg gaan maar heb uiteraard nog een aantal opties. Eerst maar eens grondig gaan kleien en de DAP er op zetten. Commandant 4 gebruiken en zien wat dit gaat geven. Anders wordt het wetsanden... Als het dan niet lukt eventueel overwegen om naar een carrosseriebedrijf te stappen. Mijn polo is wel al 15 jaar oud maar is gewoonweg in perfecte staat dus wil ik dit ook zo houden ^^.
 
Of een respray de enige oplossing is, hangt af van de mate waarin het zuur in de lak zit. Zolang het niet door de lak is, kun je de aangetaste lak verwijderen voor hetstel. Feit is wel dat als je ver moet gaan de lak erg dun wordt. Je kan met een vergrootglas kijken in hoeverre het door de lak heen is gebrand. Pas als je dat weet, kun je bepalen of en hoe het hersteld kan worden.
Mijn ervaring is dat je vaak uitkomt op plaatselijk wetsanden met bijvoorbeeld een 3M plakkertje op een blokje en dan polijsten.

Succes!
 
Beste LB

Ik dacht net hetzelfde ivm een respray, ik heb nl. al eerder vogelpoep kunnen verwijderen die ook ingebrand was. Het enige nadeel deze keer is dat mijn wagen in de volle zon heeft gestaan net waar de poep zich bevond én het was toen net +30 graden... Ik ga zeker en vast bekijken met een vergrootglas hoe diep het precies zit, ik denk niet dat het door de lak is maar wel diep zit... Ik heb wel redelijk wat ervaring met wetsanden en weet ook dat je redelijk ver kan gaan ( bij mijn wagen ). Het andere probleem is dan weer dat deze kant van de wagen een respray heeft gehad door een ongeval bij de vorige eigenaar. Het is de originele VW lak maar of de samenstelling dezelfde is als 15 jaar geleden betwijfel ik. Ik heb 3M plakkertjes liggen en heb ondertussen het paneel reeds gekleid. Nu dus kijken hoe diep het zit en dan beginnen wetsanden.

Alvast bedankt ( ook voor de geruststelling ivm respray ;) )
 
  • Leuk
Reactions: CDP
Net het paneel onderhanden genomen en het wetsanden heeft zijn werk gedaan! Heb wel een redelijk grove korrel moeten gebruiken want het zat dieper dan ik dacht maar het resultaat is dat de ingebrande vlek verdwenen is! Na het wetsanden dan een clarifying compound aangebracht van Turtle Wax. Ooit eens gekocht en dit productje verricht wonderen! Morgen dan verderwerken want nu is het te laat... Helaas geen foto van voor en na...