• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingebroken!

rob-vanhooff

Detailing addict
19 sep 2013
2
60
Geachte mede forummers.

Vorige week het volgende meegemaakt,
moest voor het werk naar het buitenland en aangezien ik geen fan ben om mijn auto op Schiphol neer te zetten was er
met een collega afgesproken dat hij zou rijden en dat ik mijn auto zolang bij hem thuis neer kon zetten.
Netjes op de oprit, een andere auto er achter. Kan niets gebeuren zou je zeggen?

Echter is er in die week 's nachts in de auto ingebroken en vervolgens wordt je 's morgens door de pa van je collega met dit nieuws wakker gebeld.

Schade op het portier, - dat wordt (hopelijk alleen) wetsanden en polijsten
Radio/navigatie weggehaald
Na bovenstaande geconstateerd te hebben en ik vervolgens de koffer opende, was waar ik al bang voor was ook daadwerkelijk gebeurt.
Complete detail collectie inclusief polijstmachine uit de koffer verdwenen. Ik zou dit weekend de auto van mijn vriendin behandelen dus had alles alvast ingeladen]-0

Positief randje, mijn Supersprint uitlaat welke ik ook opgefrist had hebben ze laten zitten!

Foto-TJPY7HTZ.jpg

Links wel.. Rechts niet :)
Foto-USUXOYIW.jpg


Resultaat!
Foto-7CHDWHXU.jpg


Oja.. de 19" Winterbandjes, hoort er bij nu in deze maanden!
Foto-L3WBS8R8.jpg


Foto-4YSETAJS.jpg



Staat ie dan, zonder raam:(
Foto-VJ8MAUEA.jpg


en zonder radio
Foto-UJLI8WQ6.jpg


Post je beading foto's
Foto-FGPK8I7Q.jpg


Daar gaat ie
Foto-RX3JGHJ4.jpg



Flink balen natuurlijk, gelukkig is wel alles verzekerd en het zal ook niet de eerste keer zijn dat ze heel de auto meenemen.
Dit alles schendt toch mijn vertrouwen in de Nederlandse maatschappij.

Bij deze mijn bijdrage voor jullie leedvermaak in 2014. Ga er vanuit dat ik zoiets nooit meer mee maak!

Groeten Rob
 
Dit is voor mij zeker geen leedvermaak. Integendeel, ik vind het rot genoeg voor je! Ik hoop dat alles netjes wordt opgelost.
 
Ze moeten gewoon met hun klauwen van andermans spullen afblijven.
Bij een VAG met deze navi erin weet je echter helaas dat je een keer aan de beurt komt. En met een R32 of Golf GTi is het onderhand niet de vraag of hij in zijn geheel weggehaald wordt, maar het is de vraag wanneer. Bij een vriend van me is zijn VI GTi paar wk geleden ook van zijn oprit in Oss gejat.
 
Kl*te, heb zelf in 2005 ongeveer hetzelfde meegemaakt, op vakantie geweest en niet op schiphol maar bij m'n ouders geparkeerd.
Kom ik terug blijkt dat ze het Navi+ systeem van de Audi eruit hadden gehaald!

Hopelijk wordt eea snel afgehandeld en kun je het weer snel vergeten....
 
Met een rns510 nav is het wachten tot die eruit geklauwd wordt. Zijn mooie navigatie toestellen alleen heel diefstal gevoelig. Misschien een navilock een optie?
 
Even het e.e.a. aangepast. Hekel aan spelfouten maar had even snel mijn verhaal getypt.

RNS510 inderdaad. Normaal staat de auto binnen en gaat het dus eigenlijk altijd goed.
Laat hem in het vervolg mooi thuis staan en heb dus eigenlijk geen NAVI-LOCK nodig.

Auto gaat er aankomende zomer uit, (rij 25K per jaar)
 
Bij ons in de stad (tiel) is vorig weekend ook een inbraak golf geweest in allerlei audi's/vw's/skoda's. Ik werk zelf bij een audi dealer in de buurt en die hadden op maandag ochtend voor 10 uur al 15 klanten gehad waarvan de navi was gestolen.

Ik moet er niet aan denken dat zoiets bij mijn auto zou gebeuren. Ik hoop voor je dat het netjes gerepareerd wordt.
 
Balen. Enig idee of er dat weekend meer VAG-auto's in de omgeving zijn 'gepakt'? Er schijnen verschillende benden het land rond te reizen die steeds hetzelfde merk/merkgroep te pakken neemt. Ziet er net iets te goed uit voor 'baldadige' jeugd. (in de tijd dat ik in Ehv. woonde ook een keer meegemaakt, waarbij de veroorzaakte schade aan de auto ongeveer een tienvoud was, van de nieuwwaarde van de gestolen zaken. Ik hoorde later dat er op een bepaalde route van het centrum van Ehv. naar een woonwijk, vrij regelmatig auto-inbraken plaats vonden en bijna altijd vrijdag op zaterdagnacht)
 
Eindhoven, Oosterhout het lijken inderdaad wel bendes die iedere keer in een andere plaats toeslaan, vanavond lees ik net op de Facebook pagina van Buurtpreventie Etten-Leur dat het de laatste tijd ook in mijn dorp weer raak is met RNS diefstal, maar ook complete auto's van het VAG concern worden meegenomen.
Veel succes met de afwikkeling, hopelijk ben je goed verzekerd. Het klotige gevoel dat er iemand aan je auto heeft gezeten slijt maar langzaam kan ik je zeggen......
 
Balen - ben je zuinig op je auto - krijg je met die rotzakken te maken. Hoop dat het snel hersteld wordt voor je en dat het daarna nooit mee gebeurd.
 
Ik kan hier ook heel chagrijnig van worden ]-0 ! Bij ons wordt zo nu en dan ook eens wat onzin uitgehaald met autos bekrassen, banden lek steken en raampjes intikken. Het is te gek voor woorden dat ik mijn auto buiten de garage niet durf te laten staan (heb zelf RNS-E erin)... Zo erg zelf dat ik nu (na 6 maanden) al weer denk of ik niet toch een andere auto moet kopen...
 
Klote zeg! De RNS'en zijn erg populair bij het dievengilde.

Succes met de afwikkeling!
 
Oef Tim dat is wel heel erg. Is er niet iets van een beveiliging die je op de RSN kunt plaatsen + wat zichtbaar is vanaf de buitenkant zodat ze je auto overslaan?

Maar eh, we kunnen wel ruilen hoor van auto - as je per se iets anders wilt ;)
 
Goed klote, mischien heeft het nog zin om vag verkoophoek op facebook in de gaten te houdem? Daar komen de laatste tijd verassend veel RNS'en voorbij.
Ik geloof dat die navilock wel goed zichtbaar is maar daarnaast ook oer lelijk.
 
Gelukkig zelf niet meegemaakt toen ik nog mijn Audi had met RNS-E navi, maar wens je ook niemand toe. Wat is het grenzenloos Europa toch een briljant idee gebleken in de laatste 10-15 jaar...
 
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom een groot merk als VW, zo lang van die kinderlijk eenvoudig te verwijderen, "aftermarket" dubbel-din systemen in hun auto's heeft geplaatst.
 
Tja, wat moet je hierop zeggen als je niet mag vloeken? Niks dus.. [:diablo]

Triest dat je mensen blijft houden die nergens met hun handjes kunnen afblijven. Hopelijk wordt de auto weer tiptop!

Groeten en succes met de afhandeling!
Guy
 
SLK;352019 zei:
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom een groot merk als VW, zo lang van die kinderlijk eenvoudig te verwijderen, "aftermarket" dubbel-din systemen in hun auto's heeft geplaatst.

Heel simpel, vag levert wel weer een nieuwe en de verzekering betaald wel, mooie inkomsten bron zo. Pas vanaf de golf 7 zijn ze begonnen aan een scheiden systeem met los display en processor/hardeschijf enz. Maar ook daar van is het eerste bericht al dat ze gestolen zijn, dan trekken ze gewoon de 2 aparte hardware eruit, processor zit het dashboard kastje dus ze zijn weer terug bij af.