Beste forumleden,
Mijn Golf GTE heeft een Gyeon Synchro glascoating, die zit er nu ongeveer een jaar en 30.000KM op. De coating is me erg goed bevallen en de beading was echt geweldig, tot een paar weken geleden..
Een paar weken geleden heeft mijn auto onder een sproeier gestaan terwijl ik aan het werk was, helaas had ik het niet direct door. Het water uit deze sproeier komt uit een ondiepe bron, vol met kalk en ijzer dus. Toen ik aan het eind van mijn werkdag de auto zag schrok ik er echt van, hij zat helemaal onder de kalkvlekken welke helaas in de volle zon in de coating gebrand waren. Bij thuiskomst heb ik gelijk mijn auto gewassen met Gyeon Restart Wash. Tijdens het wassen zag ik al dat de beading van de panelen die in de zon gestaan hebben erg slecht was. Ook na een aantal weken en meerdere wasbeurten is er helaas geen verbetering.
Hieronder een aantal foto's na de laatse wasbeurt van de auto:
slechte beading op het dak
iets betere, maar nog steeds slechte beading op de motorkap
De beading zoals ik het gewend ben, de auto is al bijna droog zonder af te drogen, dit is alleen nog bij de panelend die niet in de zon gestaan hebben.
De vlekken zijn vooral goed zichtbaar vlak na het afdrogen van de auto.
als de lak droog is zijn de vlekken minder goed zichtbaar, als de auto in de zon staat is het wel te zien.
Mijn auto gaat dinsdag mee op vakantie, een roadtrip van in totaal 4000KM. Ik heb een plannetje gemaakt om de schade weg te halen of tenminste te verminderen. Ik hoor graag wat ik nog toe kan voegen aan de stappen of eventueel weg kan laten en natuurlijk zijn alle tips welkom. Hieronder het stappenplan:
-Normale handwas met Gyeon Restart Wash
-Ontijzeren, Gyeon Iron remover
-Afspuiten en drogen
-Gyeon waterspot
Volgens de handleiding kan ik dit op de panelen spuiten en afnemen/uitboenen met een MF doek. Hierna is het aangeraden om de auto nogmaals te wassen, is dat echt vereist?
Voor de zekerheid wil ik voor de 2de keer wassen een rondje doen met Prep.
-Wassen met Gyeon Bathe
-Drogen met Cure of Ceramic Detailer
-Rondje met Cure en een Softwipe
Wat vinden jullie van mijn plan?
Als er iemand is die ervaring heeft met Gyeon Waterspot, dan hoor ik het ook graag., angezien het best wel een gevaarlijk middel is waarmee erg veel schade gemaakt kan worden op de lak en vooral het glas. Hoe lang mag het intrekken, is de overspray al schadelijk, afnemen met een droge doek en daarna gelijk met Cure, enz....
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mijn Golf GTE heeft een Gyeon Synchro glascoating, die zit er nu ongeveer een jaar en 30.000KM op. De coating is me erg goed bevallen en de beading was echt geweldig, tot een paar weken geleden..
Een paar weken geleden heeft mijn auto onder een sproeier gestaan terwijl ik aan het werk was, helaas had ik het niet direct door. Het water uit deze sproeier komt uit een ondiepe bron, vol met kalk en ijzer dus. Toen ik aan het eind van mijn werkdag de auto zag schrok ik er echt van, hij zat helemaal onder de kalkvlekken welke helaas in de volle zon in de coating gebrand waren. Bij thuiskomst heb ik gelijk mijn auto gewassen met Gyeon Restart Wash. Tijdens het wassen zag ik al dat de beading van de panelen die in de zon gestaan hebben erg slecht was. Ook na een aantal weken en meerdere wasbeurten is er helaas geen verbetering.
Hieronder een aantal foto's na de laatse wasbeurt van de auto:
slechte beading op het dak
iets betere, maar nog steeds slechte beading op de motorkap
De beading zoals ik het gewend ben, de auto is al bijna droog zonder af te drogen, dit is alleen nog bij de panelend die niet in de zon gestaan hebben.
De vlekken zijn vooral goed zichtbaar vlak na het afdrogen van de auto.
als de lak droog is zijn de vlekken minder goed zichtbaar, als de auto in de zon staat is het wel te zien.
Mijn auto gaat dinsdag mee op vakantie, een roadtrip van in totaal 4000KM. Ik heb een plannetje gemaakt om de schade weg te halen of tenminste te verminderen. Ik hoor graag wat ik nog toe kan voegen aan de stappen of eventueel weg kan laten en natuurlijk zijn alle tips welkom. Hieronder het stappenplan:
-Normale handwas met Gyeon Restart Wash
-Ontijzeren, Gyeon Iron remover
-Afspuiten en drogen
-Gyeon waterspot
Volgens de handleiding kan ik dit op de panelen spuiten en afnemen/uitboenen met een MF doek. Hierna is het aangeraden om de auto nogmaals te wassen, is dat echt vereist?
Voor de zekerheid wil ik voor de 2de keer wassen een rondje doen met Prep.
-Wassen met Gyeon Bathe
-Drogen met Cure of Ceramic Detailer
-Rondje met Cure en een Softwipe
Wat vinden jullie van mijn plan?
Als er iemand is die ervaring heeft met Gyeon Waterspot, dan hoor ik het ook graag., angezien het best wel een gevaarlijk middel is waarmee erg veel schade gemaakt kan worden op de lak en vooral het glas. Hoe lang mag het intrekken, is de overspray al schadelijk, afnemen met een droge doek en daarna gelijk met Cure, enz....
Alvast bedankt voor jullie hulp!