• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ingevreten vogelpoep wetsanden???

kaal.nl

Detailing addict
8 okt 2009
64
52
Beste detailfanaten,

Vanmiddag had ik het idee om mijn auto te gaan wassen. Ik had alles klaargezet en was dus helemaal klaar om de rotzooi die van de bomen komt van mijn auto te wassen.
Toen ik naar buiten liep schrok me het lazerus. een of andere vogel had de motorkap en mijn dak als toilet gebruikt:(

Op dat moment wist ik dat deze klus wat langer ging duren als normaal dus: eerst netjes mijn auto gewassen. Vervolgens kon ik het niet laten om de hele auto te kleien. En als ik daar aan begin is het eind zoek haha. Het viel me mee wat voor een vuiligheid er op mijn Bmw zat na de wintermaanden. Na het kleien een testspotje gedaan op de motorkap en het dak. Het bleek dat ik op de poepvlekken die al dusdanig waren ingevreten met redelijk grof geschut aan de gang moest. ik ben begonnen met ssr 2.5 op een oranje pad (dap 500). De lichte swirls die aanwezig waren verdwenen als sneeuw voor de zon maar de poepvlekken niet. Daarna heb ik afgebouwd met nog een paar hits met ssr 2.5 op wit en een paar hits met Monello finale op zwart. De lakt zag er weer dusdanig goed uit dat ik tevreden was. Alleen de poepvlekken zijn er niet helemaal uit}:)w Dit stoort me grrrr!

Ik speel al een tijdje met de gedachte om de hele auto te gaan wetsanden. Ik heb enige ervaring dus die klus op zich komt wel goed. Ik vraag me alleen af of die ingevreten vlekken met wetsanden te verhelpen zijn. Ik heb geen foto's maar het zit volgens mij nog niet tot op de grondlak. De poep heeft er hooguit een paar uur op gezeten en is blijkbaar goed agressief geweest. Normaal haal ik het er meteen vanaf met spray en wipe.

Als iemand andere ideeën heeft hoor ik het graag. Het betreft trouwens een Bmw E36 touring uit '97 met zwart metallic lak.
alvast bedankt...
Robin

Ingevreten vogelpoep,daar kun je niets meer aan doen. Op het eerste gezicht lijkt het vrij onschuldig, maar de plek is helemaal open gebarsten.

Hierdoor kun je eigenlijk niet meer wetsanden of polijsten, want ... weg = weg.

fd79640e.webp

ae88564f.webp

15x vergroot
71308ad9.webp

5c5244eb.webp

Ik vraag me toch een aantal dingen af naar aanleiding van deze steekwoorden :

kaal.nl zei:
mijn Bmw ... ssr 2.5 op een oranje pad (dap 500) ... wetsanden.

Een BMW (die bekend staat om knetterharde lak) ga je met SSR (wat nou niet echt bekend staat om zijn geweldige prestaties op de Duitse lakken) polijsten ,et een excentrische machine.
Een paar zinnen later wil je gaan wetsanden (kijk even in het topic van RogierV12 welke gevolgen dat kan hebben) om het vervolgens weer op te gaan polijsten met een DAP500 (en dus niet eens een rotary) icm SSR2.5 ?

Iets zegt me dat dat niet goed gaat komen... :weetniet

Zolang het niet DOOR je blanke laklaag is , zou ik het proberen :

wetsanden p2500 of p3000 en polijsten....(met Monello-Menzerna)

In het slechtste geval is het te diep en moet het toch overspoten worden :-b

( Nu ga ik weer heel wat over me heen krijgen dat mijn krasjes niet diep waren , maar dit bedoel ik ermee : )
Voor :
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Na :
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Er staat toch :

"In het slechtste geval is het te diep en moet het toch overspoten worden ..."

Zolang het dus NIET te diep is kan je het maw proberen .

Rare vogels in Nederland : die schijten dus alleen maar op de platte delen ??

en dus NOOIT ????? op de zijstukken :lol

grandscenicman zei:
Er staat toch :

"In het slechtste geval is het te diep en moet het toch overspoten worden ..."

Zolang het dus NIET te diep is kan je het maw proberen .

Rare vogels in Nederland : die schijten dus alleen maar op de platte delen ??

en dus NOOIT ????? op de zijstukken :lol
Idd die schijten op niveau.
Ik vind bij mij wagen nooit vogelpoep op de zijkant aan.
Raar maar waar

Nicknameless, bedankt voor je ophelderende foto's. Bij mijn auto is het gelukkig lang niet zo erg. Ik heb niet het idee dat het al tot aan de grondlak ingvreten is.

@ Juffer1: Ik begrijp je reactie. Ik weet dat de lak van mijn 15 jaar oude Bmw (dus goed uitgehard haha) ontzettend moeilijk te behandelen is! Ik heb zelf geen rotary in mijn bezit maar kan er wel een van een goede vriend van me lenen (Festool). Dat ik de o.a. poepschade met ssr2.5 heb behandeld komt omdat ik op dat moment behalve finale niet de Monello-lijn tot mijn beschikking had. Ik had deze juist uitgeleend aan dezelfde vriend van de rotary die er voor het eerst mee ging werken. Hij werkte vooralsnog met de 3M lijn.
Nogmaals, ik heb redelijk wat ervaring met wetsanden al is dat wel wat jaartjes geleden. Ik weet dat ik met mijn dappie niet ver zal komen alhoewel ik het een fantastisch apparaat vind. Als ik er geen heil in zie zal ik er ook echt niet aan beginnen maar de lak van mijn Bmw is in dusdanig goede staat dat ik me ernstig stoor aan deze lakdefecten!
Ik moet trouwens zeggen dat je met ssr2.5 en veel geduld ook best ver komt op een Bmw lak. De ssr1 doet weinig tot niks op mijn lak.

@Grandscenicman: De poepschade is volgens mij dus niet tot aan de grondlak ingevreten. Als ik besluit om toch te gaan wetsanden kan ik er voor kiezen om niet mijn hele wagen te doen maar alleen de delen die de schade bevatten toch? op mijn motorkap zit ook een kras van een kat die lekker op mijn warme motorkap is gaan zitten en zijn nageltjes eens lekker in de lak is gaan zetten. Ook deze schade zit niet tot aan de grondlak en krijg ik niet met de Dap en Monello weg.

Al met al bedankt voor de reactie's. Misschien rij ik binnenkort wel eens langs Carclean. Misschien kunnen hun mij een van hun goede adviezen geven haha! Ben alleen bang dat ik dan weer met een kofferbak vol nieuwe hebbedingen naar huis ga...............!

Gr. Robin