• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Insane J

Kheb nu ook een dap500 op het oog voor het finishen... binnenkort hopelijk een full exterior detail van m'n nieuwe passat!

Gisteren stond op de planning, een volledige exterior detail van m'n nieuwe passat. Hij was laatst al gekleid dus we hoefden hem alleen nog even te wassen voordat we begonnen. Ik kreeg hulp van een vriend van me, Ferry, die ook zijn eigen 2 apparaten had meegenomen. 2 man sterk, 4 apparaten, 8 uur 's ochtends beginnen, dat moet goedkomen dachten we!

We begonnen bij het dak. Ik had laatst al de bovenzijde van de achterklep gedaan als proef om te zien hoe hard de lak was. Dat deed ik toen met de PRO icm een gele cutting pad van Monello en Inizio. Dat ging langzaam!! (ik had m'n wollen pad toen niet meegenomen, oepsie)

Afijn, we wisten dat de lak erg hard was dus dit keer hadden we beiden onze wollen pads mee. et was voor mij voor het eerst dat ik echt met wol werkte, voorheen was dit niet echt nodig. En alsnog ging het langzaaaaaam!!!! De swirls gingen voor 80% weg na 1 hit, na de 2e hit waren alle swirls weg en bleven alleen de micro krasjes veroorzaakt door de Inizio over samen met een hoop krassen in de lak. De krassen waren niet voelbaar en alleen zichtbaar onder de juiste hoek met het juiste licht. Die zullen er ook wel makkelijk uigaan dachten we.

NIET DUS!

We hebben in totaal wel 4 hits gedaan en natuurlijk, sommige krasjes verdwenen en andere werden minder zichtbaar. Maar een hoop bleef gewoon waar ze zaten :P Nu heb ik geen lakdikte meter en gezien het tijdsbestek wilden we ook niet meer dan 4 hits doen met wol. Het dak en motorkap zijn met 4 hits op wol gedaan. Hierna afgebouwd met wit en Mezzo op de PRO, wit en mezzo op de DAP en als laatste finale op zwart/rood op de dap.

Al met al een heel mooi resultaat. De swirls zijn weg maar er zitten nog een hoop imperfecties is. Jammer dat het zo tegenviel. Dan ga je toch denken, ligt het dan an mij? Aan ons? Waarschijnlijk wel haha. Ga voortaan op kleinere stukjes werken, eerder nieuw polijstmiddel aanbrengen, en na 3 a 4 hits de pad alweer schoonmaken.

Ook ga ik een NOG grovere polijstpad halen die Carclean me aanraadde. De rest van de auto moet er namelijk nog aan geloven en ik wil toch ook wel erg graag de laatste imperfecties uit het dak/motorkap halen. Als laatste hebben we de hele auto bij gebrek aan Eraser in de Pre-Wax gezet met de dap, gevolgd door Black Hole en Dodo Juice Purple Haze.

Foto's heb ik helaas niet gemaakt. Maar geloof me, hij staat er mooi bij!

Nog tips misschien?

En even in de pauze wat foto's gemaakt van de Passat en hoe die nu staat te glimmen :)

33cp653.webp

16lzixl.webp

2edyrgy.webp

Maak je cameralens eens schoon.... ;)

En nummerplaatje voor even vervangen, voor de rest strakke wagen!:-)^

Nou niet met deze camera in ieder geval... zo raar, soms echt geweldige foto's, en zoals nu, helemal ruk :P