• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

insekten op de motorkap

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
dode vliegjes e.d hebben ong 4 dagen op de motorkap gezeten ,ik heb vanmorgen de auto gewassen en ze waren helemaal ingebrand op de motorkap moest er flink met sssr 1 op om ze er uit te krijgen,hebben jullie dat ook zo snel?
het gaat om een bmw 325 uit 2006,ik moet wel zeggen dat de motorkap afgelopen winter is gespoten.
gr hans

spuit je de bug squash dan op een droge auto of spuit je hem eerst af met water? en moet dat intrekken?
gr hans
ps maar dat voorkomt niet dat de vliegjes invreten,ik kan toch slecht alle dagen de vliegen van de auto halen

Volgens mij breng je het aan de een droge auto. Niet eerst met wat anders voorbehandelen.

Nadeel is altijd wel dat dit middel ook je mogelijk aanwezige waxlaag aan zal tasten.

Beste is om je auto goed in de wax te zetten, zeker aan de voorzijde. Mogelijk twee of drie lagen. Met een beetje mazzel voorkom je hiermee dat de insecten overblijfselen invreten dóór je waxlaag heen in de lak.

Mocht het zo zijn dat de lak goed beschermd is, kun je wellicht een volgende keer volstaan met je auto aan de voorzijde eerst voorzichtig te wassen en daarna de hardnekkige lijken los te weken, door er een doorweekte natte doek overheen te leggen. Geheel een minuut of tien laten inwerken en dan de restanten weg wassen met shampoo en goede washandschoen.

Succes

Vier dagen pas?

Mijn autootje hangt al vol sinds halverwege vorige week ergens,... Eén groot massagraf zit er bij mij op de neus :(

Misschien tweede paasdag eens er mee bezig, wat ik eerst doe, is een lekker hete handdoek op de auto leggen, om het ergste even los te weken, vooral bij gebrek aan beter.

nu dacht ik dat de ingevreten plekken weg waren zijn ze weer terug gekomen ,hoe nu te handelen?
ik moet het met de hand doen,en heb de volgende spullen;
pb ssr 2,5
pb ssr 1
pb ext sealant
pads;
rode factor 4
witte factor 2
goudkleurige concours finisch factor nul
alvast bedankt hans

Altijd zo voorzichtig mogelijk beginnen. (En dit is dus een vuistregel voor de detailer!!).

Eerst wassen en maximaal reinigen
Kleien
Dan met Wit en Poorboys World SSR1 proberen. Wederom lekker lang doorwerken met het middel
Desnoods een tweede hit met Wit en PB SSR1
In het ergste geval met SSR2,5 en daarna afwerken met SSR1
Als laatste de heerlijke PB Sealant er overheen

En daarna nog een laagje...