• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur Audi A4 Avant (beige interieur)

PeterAudi

Detailing addict
10 apr 2012
114
65
Nou ik ben nog geen week lid van dit forum en nou al een ontmoeting gehad met Dhr. P. Boskabouter :-d Echt geweldig dat er hier meteen mensen bereid zijn je te helpen en hun apparatuur aanbieden. Paulus stuurde 2 dagen geleden een berichtje of het vandaag uitkwam om het beige interieur onder handen te nemen. Nou dat liet ik me geen 2x zeggen dus vanmiddag stond hij al voor de deur. Helaas niet in z'n blauwe Audi 80 maar het schijnt dat ik een tegoed bon hem voor een ritje dus die incasseer ik graag nog een keer ;) (lees: volgende week :-b )

Nee zonder gekheid. Na de kennismaking bleek al snel dat de passie voor Audi een gemeengoed was en daar ging het eerst 15 min lang over. Rondje om de auto's en aan de slag. De lucht was dreigend en de tijd kort dus er moest wat gebeuren.

Een snelle demo met een busje Meguiars spul (naam kwijt..) en een paardeharenborstel en toen was het tijd voor de machine.
Ik had de koffie nog niet gepakt en de extractor deed z'n werk al. De nick Paulus de Crosskabouter was meer op z'n plaats! :) Vernuftig apparaat hoor. Omdat Gideon zo snel begon had ik geen tijd om een foto te nemen van de droge stoel. Hier is hij al ingespoten met het Meguiars goedje en daardoor is hij al erg donker maar je ziet de waas wel duidelijk.
7b81e441.webp

Na een paar behandelingen was dit het resultaat.Omdat deze stoel vaak behandeld is, is hij nog erg nat en dus donker. Niet de beste resultaat foto maar we zullen het morgen opnieuw bekijken.
8440fb69.webp

Hier had het al even gedroogd maar ik verwacht morgen een beter resultaat. 100% is het niet geworden denken we want de spijkerbroeken hadden hun sporen teveel achtergelaten. Misschien volgende week nog een poging nr 2 met nog een sterker goedje.

Toen was het tijd voor de passagiersstoel. Die was zo:
c7384629.webp

Vlekken duidelijk te zien.

Na de behandeling was hij zo:
3407ecac.webp

Stuk beter! Ook de middenarmsteun is gedaan en ook die is er erg van opgeknapt. Het water in de extractor was inmiddels al aardig gelijk met slootwater:
7f7f3fca.webp

Super! De bekleding bij de voeten is ook nog gedaan en ook dat is erg opgeknapt. Ondertussen had ik met een mooi middeltje van Poorboy's (sorry, ben nog niet zo thuis in alle types en merken..) het dashboard ingesmeerd. Super spul en geur die Gideon beschreef heerst nu in het interieur: bitterkoekjes! :) mmmmm Paar foto's van het resultaat:
1d459c0b.webp

45de08bd.webp

En voor de zekerheid er nog een vochtontrekker in gedaan voor de nacht. Slaap lekker Audi A4! :)
d6a50bfe.webp

Bedankt Paulus en we gaan elkaar vast nog vaker ontmoeten want ik geloof dat ik de poetskriebeltjes nu al krijg ;)

Voor de oplettende. De achterbank is niet gedaan. Geen tijd voor en die was eigenlijk ook nog wel erg schoon voor het oog maar ik weet zeker dat de extractor hier ook nog wel raad mee weet. Wordt vervolgd!

Benieuwd hoe het er morgen uitziet Peter! Vooral de bestuurderstoel was erg grauw geworden van spijkerbroeken. Pook gaan we schuren en opnieuw verven. En de Natural Look is inderdaad toppie, en een heerlijk luchtje: bitterkoekjes! Was gezellig, volgende week de puntjes op de i. En even een ritje in de 80 en quattro, als deze dan klaar is tenminste. 4 liter APC verdunning gebruikt om de twee stoelen schoon te krijgen (50ml op 1 liter water)

Ik ook :) Ben benieuwd of het wel wat droogt in zo'n dichte auto in de vochtige nacht. Morgen de deuren maar weer open.

Was inderdaad gezellig en waarschijnlijk tot volgende week ;)

De hulpvaardigheid onder de leden op dit forum is hartverwarmend.
Maar wat is er leuker dan iemand enthousiast te zien worden, en samen een passie voor Audi's en detailing te delen.
Ben benieuwd hoe het resultaat morgen is.

Op een ander forum heb ik wel eens gelezen dat iemand zijn stoelen had gedemonteerd en de bekleding er af heeft gehaald en daarna gewoon in de wasmachine gestopt, schoner dan dat krijg je het denk ik nooit.
Misschien is dit een optie als dit niet voldoende resultaat heeft gegeven. Iig hulde voor PdB:cool

Beige is een mooie kleur als interieur, maar ik heb echt een hekel aan het schoonmaken ervan, ook ik ben benieuwd naar de foto´s. Ziet er al beter uit in ieder geval.

Ook leuk dat Paulus je geholpen heeft, zegt toch wat over de persoon;)

Vanochtend was dan het moment. En jahoor, stuk schoner dan het de avond ervoor leek. Paulus en ik hadden wel ongeveer verwacht dat het niet 100% zou zijn maar ik vind dit toch wel een dikke 90% hoor! Volgende week met nog een colour remover de bestuurders stoel aanpakken en impregneer middeltje en ze kunnen er weer even tegenaan. Aanschouw het resultaat zelf:
3bd9ae5e.webp

Denk dat daar rechtsboven een soort schaduw is want dit lijkt nog een vlek wat het in het echt niet is. Je zag nog wel een lichte waas maar dat zal er bij de volgende poging zeker wel uitgaan. Echt een verbetering van 200% in mijn ogen.

18110310.webp

Bestuurderstoel van dichtbij.

b198ba8d.webp

ca6247ee.webp

Passagiersstoel.

En nog even een totaalshotje van het dashboard met de Poorboys natural look erop.
8328dc5c.webp

Ben er blij mee! :jippie Twee puntjes die nu nog wil aanpakken is nieuwe vloermatten. Eigenlijk zijn drie van de vier nog goed maar zoals je ziet zit er één slijtplek bij de bestuurder. Jammer maar ja. En de pook wordt nog aangepakt.

Dit valt mij ook 100% mee Peter! Had nog even wat twijfels, wist dat als beige nat is dat het slecht te zien of het goed schoon is. Ben er ook zeer content mee!

De overige 10% volgende week! Prachtig interieur :love

En de pook met deze verf behandelen:

21042012.webp

Je interieur heeft de kleuren: Twist (beige) en Jive (grijsachtig) Schuren, ontvetten, fohn erbij en verven maar! Heb er zin in :jippie

Haha jaja, je onderschat jezelf ;)

Verrek ja, dat is die kleur. Ben ooit bij de dealer geweest en die noemde ook al die kleurnaam maar die vroegen 125,- voor een nieuwe pook (!). Maar ik heb ook nog een zwarte s-line pook. Zou je die ook in jive kunnen krijgen? Zak en pook zijn zwart. Is van Willem geweest die je gisteren ontmoet hebt. De huidige pook is natuurlijk ook prima.

Enige nadeel is nu dat ik ook wat vlekjes zie op de achterbank. Die was eerst schoner dan voor maar nu is het andersom :D

S-Line is helaas altijd zwart. Heb ETKA er nog even op nagekeken. Achterbank nemen we ook nog wel even mee!

Blijft mooi he zo'n a4 ......
Het interieur is ook zeer mooi geworden zo
Je wil het mijne niet zien helaas ... komt nog wel een keer

Paulus de Boskabouter zei:
S-Line is helaas altijd zwart. Heb ETKA er nog even op nagekeken. Achterbank nemen we ook nog wel even mee!

Het is dus niet zo dat je die zwarte pook weer kan schuren en verven met 'Jive' :)

Zou kunnen, maar is heel veel werk! Maar dan moet de pookhoes ook... Als de pookknop van geperforeerd leder is, dan wil het sowieso niet.