• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur Audi A4 Avant (beige interieur)

Mooie verbetering!

Heb je wel een protector aangebracht op de stoffen delen? Mijn ervaring heeft me geleerd dat na een extractie beurt, bekleding sneller vuil wordt, omdat de beschermende coating ook wordt aangetast....
 
joeltje zei:
Mooie verbetering!

Heb je wel een protector aangebracht op de stoffen delen? Mijn ervaring heeft me geleerd dat na een extractie beurt, bekleding sneller vuil wordt, omdat de beschermende coating ook wordt aangetast....


Nee helaas was PdB z'n protector op en alleen de grote verpakking is verkrijgbaar op carclean. Moet die toch maar even bestellen ..
 
Focusio zei:
Echt een mooi resultaat geworden!
Heel mooi interieur maar best wel delicaat:confused:

Je moet er wel een beetje op passen maar het valt me erg mee. Vloermatten zijn zwart dus daar komt het vuil van schoenen op en verder moet je af en toe de bekleding even behandelen. Een dergelijke behandeling met zo'n extractor zal misschien eens (max 2) per jaar moeten. En als dat een keer 2 uurtjes kost dan is dat maar zo :) Een dergelijk interieur hemelt die auto helemaal op dus dat heb ik er wel voor over.
 
Ik hou echt van beige/lichte interieurs :heart_eyes: (zegt de man met twee roetzwarte interieurs :-b ) Mijn ex-A3 had dit ook, beige leder :heart_eyes: En de tijdelijke A3 heeft dit ook.

Alleen jammer dat de A4 van Peter geen houtafwerking heeft, dat maakt het net even af. Maar Peter vond dat niet mooi. Vroeger vond ik het ook niet mooi, maar sinds een paar jaar vind ik houtafwerking erg mooi, vooral bij lichte interieurs. Mijn 80 heeft ook hout, al had ik liever het carbon gehad. Maar ik houd hem origineel, had destijds bijna een originele carbon set gekocht!

Zoals al eerder gezegd: deze week de puntjes op de i zetten.

Oja: origineel zitten er beige matten in, dit is zeer onpraktisch. Worden vaak vervangen door zwarte matten, heb ik destijds ook gedaan. En die in jou wagen zitten zijn origineel Audi.

DSC00337.jpg
 
Nee, hout krijg ik echt de kriebels van :) Vind het wat oubollig, iets van vroeger. De lijsten die ik er in heb vind ik er perfect bij passen. Als je van beige interieurs houdt post ik even foto's van de A6 van m'n directeur (die ik je al in het klein liet zien op iphone).

IMG_2048.jpg

IMG_2049.jpg

IMG_2047.jpg


Dat hout vind ik wel mooi. Doet me denken aan het dek van een luxe jacht. Prachtig :)
 
Prachtig dat eikenhout Beaufort! Super interieur, mijn broer had in zijn vorige A6 C5 ook een Twist en Jive interieur:

dsprO.jpg


Foto is van het internet!
 
Ik wil de bekleding straks nog een beschermlaag geven en kreeg van PdB al de tip deze te gebruiken:
303 High Tech Fabric Guard
https://www.Carclean.com/product/303/High_Tech_Fabric_Guard_946ml_30650_102008

Helaas is de kleinere verpakking op en kom je in een grote. Nou is 30,- niet onoverkomelijk voor de grote verpakking maar ik vroeg me af of er nog meer vergelijkbare producten zijn? Tips?
 
Ik heb zelf de 303 High Tech Fabric Guard staan. Als je nou in de buurt had gewoond had je best even langs mogen komen om hem effe op te pikken...

Ik zelf gebruik het spul ook voor jassen en schoenen ;) Weet niet of je van plan bent om het vaker te gaan gebruiken anders zou ik gewoon voor de liter verpakking gaan:)^

Qua alternatief zou ik het niet weten eigenlijk.

Keep us posted
 
Ja ok, je zou dit natuurlijk ook op andere stoffen kunnen gebruiken. We hebben een vrij dure bank en de kleine man wil nog wel eens knoeien met appelsap etc. Dan moet ik die grote maar hebben.

PdB en ik gaan volgende week proberen de agenda's op elkaar af te stemmen.
 
Het is een product wat voor je meerdere doeleinden kunt gebruiken. Net zoals APC kun je ook in het huishouden gebruiken :D

Ben benieuwd naar het vervolg :)^
 
Laat ik ook maar naar Paulus luisteren (schijnt er verstand van te hebben)... heb net de bestelling gedaan :)

Is wel erg gaaf spul !
 
Gisteravond weer een gezellig avondje doorgebracht met Paulus. Toch mooi hoor. Beide kneiterdrukke dag, wij zitten bijna nog in de kraamtijd (net een dochter gekregen), regen die het bijna verpeste maar om 20:00 waren we dan toch aan de slag voor m'n interieur Part II. Had het hok geregeld van m'n overbuurman dus we konden in alle rust het interieur nog een keer doen met de extractor en PDB had verf mee om de pook te schilderen want daar zat al vanaf het begin een slijtplek op. Ik was ooit al van plan om gewoon een nieuwe pook te kopen (wist ik veel :) ) maar die zijn meer dan 100,-. We hebben de voorstoelen nog een keertje gedaan ondanks dat die al schoon waren van de vorige keer. En toch ook de achterbank een keertje ondanks dat die op het oog vrij schoon leek met her en der een vlekje. Die was toch viezer dan we dachten want er kwam weer een halve liter slootwater uit.

Foto's!
8d6b5c02.jpg

6e49c70a.jpg

Pook geschuurd. De slijtplek duidelijk aanwezig. Stoorde ik me mateloos aan.
1708fe4d.jpg

0d290bfe.jpg

En geverfd!
b46f53ce.jpg

a223c2a8.jpg

En hier weer bevestigd. Echt weer als nieuw!

En het water in de extractor.
03c4cf91.jpg


Bedankt PDB, ben erg blij met het resultaat. Vanmiddag de stoelen nog inspuiten met Hightech Fabric Guard en dan kunnen we er weer even tegenaan!

Ideetjes voor de volgende samenwerking zijn er ook alweer ;) Polijsten en S4 grill komt erin!
 
Graag gedaan, het was ook weer erg gezellig! En heb je prachtige dochter ook even mogen bewonderen, wat een schatje :ja

Had het ook niet verwacht van het interieur dat er nog zoveel troep uit zo komen! Hoe ziet de bestuurderstoel er nu uit? Die vlekken op de rand nu ook eindelijk weg?

Op naar de volgende Peter!
 
Het leek gisteravond goed maar de stoelen waren toen nog aan het drogen. Vanochtend was ik vroeg op pad dus geen tijd meer gehad om te kijken. Verrassing voor straks als ik thuis kom ;)
 
Heb je nog wat foto's van de pook in het daglicht Peter? Ben benieuwd hoe het eruit ziet in het daglicht.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Heb je nog wat foto's van de pook in het daglicht Peter? Ben benieuwd hoe het eruit ziet in het daglicht.

Gisteren vergeten te maken. Zal ik nog even doen.

Heb zaterdag de stoelen ingespoten met Fabric Guard en nacht laten drogen. Gisteren met klein bodempje water op een stoel getest maar die absorbeerde het water toch vrij snel. Slechts een deeltje rolde naar onderen zoals de youtube filmpjes mooi laten zien. Besloten niet verder te testen maar alles nog een keer in te spuiten en wat meer van het goedje gebruiken. Fles is nu voor 2/3de leeg dus dat moet genoeg zijn (was grote fles). Had verwacht daar langer mee te kunnen. Is dit ook jullie ervaring? Ik zal vanavond nog eens proberen om te kijken of de stoelen het water afstoten.
 
Denk dat het wel klopt dat ik wat meer moest gebruiken want als ik kijk naar dit filmpje dan spuit hij het heel dik in:
&feature=results_main&playnext=1&list=PLD01465FA04A6387A

Dat heb ik de 2de keer ook gedaan dus zou nu goed moeten zijn. Om nou in 1x zo'n fles van 30,- leeg te spuiten lijkt me echter ook weer raar :s
 
303 moet goed kunnen uitdampen en drogen. Het helpt ontzettend om het interieur in de zon te laten drogen na fabric guard.

Laat je het niet maximaal drogen dan zie je dat het product wat "vettig en op het stof" blijft liggen.

Gewoon vernevelen zodat je een gelijkmatige dekking hebt en dan drogen. Jan heeft de zelfde ervaring met een soort gelijk product hier gepost in een review: https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&m=88717