• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

interieur gereinigd met extractor en dan....

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Hoi allen,

interieurs worden regelmatig schoongemaakt met APC van diverse merken en extractors van diverse merken.

wat al die merken gemeen hebben is het feit de de vuilafstotende eigenschappen van een nieuw interieur verloren gaan.

Ik ben op zoek naar een fijn product wat die eigenschappen weer terugbrengt na het reinigen. want een gereinigd tapijtje word al snel weer smerig als het niet vuil- afstotend is.

welk middel gebruiken jullie en waarom??

Men is ook zeer positief over de fabric guard van 303 die net in het assortiment is. Hij is ook al weer bijna op volgens mij in de voorraad:ja , ik heb m ook besteld en ga m binnenkort testen. Het is geen direct antwoord op je vraag, maar als men er zo positief over is;)

*edit* Havanna was me net voor:-b

zoals de naam doet vermoeden beschermd het stoffen, dit vooral door een waterafstotende eigenschap mee te geven aan de stoffen waarop je het gebruikt, ben er ook benieuwd naar, komt dit voorjaar ook bij mij in huis om tijdens de pre zomer schoonmaak met een extractor alle wagens hierthuis. te behandelen, en dan uiteraard terug te beschermen!

ik gebruik de Fabric Guard van Chemical Guys al een tijdje. Basisprincipe is hetzelfde...
Door extractor beurt haal je de vuil/UV-werende laag ook van het stof, met een fabric guard breng je deze weer opnieuw aan.
In mijn geval zegt Chemical Guys een "standtijd" te hebben van tussen de 6 en 8 maanden (zo ff uit de blote bol)

Gewoon vernevelen, evt. beetje uitwrijven en in laten trekken.
Tweede laagje kan op delen die veel met vuil/wrijving/UV te maken hebben....
Heb het een keer met jan/rodders erover gehad, je krijgt gewoon beading op je stof! :ja

3M heeft ook iets genaamd Scotchgard. Zij hebben 3 soorten: Extreme, Preserve, en de Deco, waarbij de laatste 2 voor ons doel interessant zijn. Daarbij is de Deco heel geschikt voor natuurleer en Alcantara.

Al denk ik dat je van de beschermende eigenschappen niet te veel moet verwachten. Het vuil zal misschien makkelijk te verwijderen zijn, maar als je het niet bijtijds schoonmaakt zal een vlek ook wel in het stof doordringen;)

Maar ik denk dat het onder ons niet zo ver zal komen;)

bedankt voor de reacties!!

ook in nieuwe stoffen kunnen vlekken komen dus ik verwacht geen wondermiddel.
fabric guard lijkt me wel een welkome aanvulling:ja

Volgens mij heb ik een tijd geleden een bank gekocht,gewoon voor thuis,en heb die voor veel geld laten behandelen voor vuilafstoting met dacht ik ook met fabric guard.Kreeg een levenslange garantie!
Nou na twee jaar was die niet meer om aan te zien zo vuil en er af krijgen was heel moeilijk.Dus ik gebeld,en toen pas bleek dat ik er regelmatig met fabricguard moest zorgen voor nawerking.Maar dat hadden ze niet verteld.Dus geen garantie,niks!Betaal je nou veel geld voor...Ik heb hem nog en krijg hem nog steeds niet helemaal goed schoon,misschien juist door die K**te fabricguard! Dus weet waar je aan begint,eenmaal te vuil,nooit meer schoon!

Ik heb onlangs een mailtje gehad met promotie voor Autoglym-producten.
Die lakverzegeling interesseerd me zo niet maar de bekleding werd wel behandeld met een volgens mij goed product.
Heb nog niet gezien of dit in het CC-gamma zit.

Ik heb na de extractor 1 spuitbus RaggTopp Fabric Protectant gebruikt om alle stoffen weer waterdicht te krijgen. Het ging hier om de voorstoelen, achterbank, hoofdsteunen, matten, tapijt, hemel en kofferbaktapijt. Ik heb het eerst even op m'n matten uitgetest en ik moet zeggen dat ze behoorlijk waterafstotend zijn geworden. Ik had er een druppel op laten vallen en ik kon de druppel heen en weer laten rollen.

Ik ben benieuwd of ik het vuil van afgelopen winter er zo vanaf kan spoelen.