• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur reinigen voor Gyeon Preserve

Tijntje

Detailing chief
13 jan 2017
193
103
43
Up North
Hallo allemaal.

Recentelijk heb ik Gyeon preserve aangeschaft voor het interieur. Nu wil ik dit eerst schoonmaken. Mijn vrouw doet dit normaal met de gewone alles reiniger. Door de diverse toevoegmiddelen wil ik dit niet doen.

Eerder werd dit veelal gedaan met APC. Nu heb ik zelf Mequiars APC staan en kan ik dit in 1 op 10 oplossen. Echter zie ik ook op het forum dat enkele leden die dit gedaan hebben en toch merken dat dit reageert met touchscreen en oppervlaktes van schakelaars ed. Hier ben ik huiverig voor. Voor alles testspot maken schiet ook niet op.

Spuiten jullie de APC rechtstreeks op het dashboard vanuit de sprayfles? Of spuiten op een applicator/microvezel doek en afnemen.

Echter heeft de ontwikkeling niet stil gestaan. Er zijn diverse soorten vynil cleaner. Gyeon en nanolex hebben goede in assortiment, maar best prijzig. Nu zag ik van Valet Pro de Advanced Interior Cleaner. Iemand hier ervaring mee?

Ik ben vaak geneigd om iets in grote verpakking te kopen of concentraat.

Wat is nu wijsheid, blijven in het oude APC, of overstappen op vynil cleaner? Ik sta open voor andere opties.

Dank je voor je input.

Gr Martijn
 
Ikzelf spoot de apc verdunning altijd eerst op de doek/mf pad voordat ik het dashboard schoonmaak en daar nooit negatieve ervaringen mee gehad maar ik heb ook nooit een sterke verhouding nodig gehad om de boel schoon te krijgen. Dat gezegd hebbende gebruik ik tegenwoordig meer Nanolex of Gyeon interieur cleaner en heb niet echt voorkeur voor 1 van de 2.
De valet pro versie heb ik nooit gehad.
 
  • Leuk
Reactions: Tijntje
Ik zou aanraden om nooit iets rechtstreeks ergens op te spuiten, maar altijd eerst op een mf doek!
Ik ben fan van de Nanolex! Ik heb recent de Gyeon vinyl cleaner bijgekocht en deze doet z’n werk ook wel goed.
Met de valet pro heb ik zelf geen ervaring.
 
  • Leuk
Reactions: Tijntje
Ook hier geen slechte ervaringen met APC's. Ikzelf gebruik de APC+D (+Degreaser) van Poorboys World en deze is wat sterker dan gemiddeld. Uiteraard een lichte verhouding gebruiken en altijd op je doek/applicator spuiten en niet direct op je werkvlak. ;)

Zodra ik merk dat bepaalde materialen aan de gevoelige kant kunnen zijn, dan neem ik een nóg lichtere verhouding of een interieur-cleaner zoals de genoemde producten.
 
  • Leuk
Reactions: Tijntje
Persoonlijk doe ik dit altijd wél. Uitgangspunt is dat je reinigt, hoe mild of veilig dan ook. Hierna zou ik dus de boel weer opnieuw dressen en dus opnieuw voeden en beschermen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Sven L
Ik heb uiteindelijk (deels uit gemak) de APC erbij gepakt 1:10, op me doek gesprayd en alles afgenomen. Vervolgens alles behandeld en wauw. Nu bijna 4 weken verder en nog niets veranderd. Toppertje.

Maar de Gyeon preserve maakt een werkelijk een verschil van dag en nacht in de looks van het dashboard. Ik kan me het niet voorstellen dat een reiniger van Gyeon of Nanolex dit kan evenaren. Let wel dit VERMOED ik! De voedende factoren en beschermende eigenschappen lijken mij ook niet op dergelijke wijze aanwezig bij een reiniger.

Kan me wel voorstellen dat her aanzien na enkel reinigen ook een totaal ander aanzien bied. Echter is verschil wel gevoed of niet gevoed groot;)

Gr Martijn.

Ps @Dibbuz Ik zie nu dat ik in de titel het product verkeerd genoemd heb. Kun jij dit aanpassen? Dank je wel.
 
@Tijntje - Een reiniger zal reinigen en een dressing zal het kunststof voeden indien het dit kan gebruiken. In de meeste gevallen; Hoe meer een dressing verschil laat zien, hoe harder het kunststof/rubber de voeding kon gebruiken. :D


Topic-titel kan je zelf ook aanpassen. ;)

Bovenaan je topic, onderaan de groene ''CITEER''-knop, daar zie je een knopje met ''Volgen'' en 3 stipjes (pulldown-menu). Daar kan je het aanpassen.
 
  • Leuk
Reactions: Tijntje
@Quantoxx dank voor je opbouwende feedback. Weer wat geleerd. Ik ben niet zo heel erg handig met computers en hoe alles werkt. Een echte handen werker hier die weinig met computers heeft. Even kort door de bocht ;)