• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ipv Q2m Prep?

Martinwill

Detailing rookie
22 apr 2011
74
0
Gisteren een bestelling geplaatst bij carclean om morgen lekker aan de gang te gaan, ben ik de Q2m Prep vergeten te bestellen om het polijstresidu te verwijderen ]-0
Is het strikt noodzakelijk deze stap uit te voeren na het polijsten en voor de glaze? Mocht dit toch het geval zijn, kan ik de auto ipv niet gewoon wassen met een overdosis shampoo?

Je gebruikt zo'n inspectiespray om te kijken wat het resultaat is van het polijsten.

Stel je hebt swirls, en je polijst met een licht combinatie. Opeens zie je de swirls niet meer. Dat kan komen doordat je ze weggepolijst hebt, maar het kan ook komen doordat de oliën in het polijstmiddel de swirls verhullen. En voor het 2de punt gebruik je die inspectiespray.
Zo'n spray gebruik je dus niet één keer na al het polijstwerk, voor de glaze. Maar je gebruikt deze veel vaker tijdens de polijststappen om te inspecteren wat het daadwerkelijke resultaat is.

Wassen zou kunnen om polijstresten te verwijderen, maar in de praktijk is dat niet werkbaar. Dan moet je bijv. tijdens het testspotten gaan wassen. Mocht je toch een alternatief zoeken, dan zou ik een detailerspray gebruiken. Het is beter dan niets, maar een detailer spray lost ook niet alle polijstresten op en een 100% beeld van het resultaat kan je op dat moment waarschijnlijk niet zien. Maar het is beter dan niets.

Kortom lastig verhaal dus. Ik zou toch wachten op de inspectiespray :-)^

:-)^ Weer wat geleerd :ja Ik dacht dat dit gebruikt werd om de oliën die aanwezig zijn in de polijstmiddelen te verwijderen voor de glaze of wax. Ik heb nog wel industieële vloerreiniger staan of wat wasbenzine, werkt dat niet :-D

Begrijp ik hier goed dat de Prep gebruikt wordt tussen het polijsten en voor een glaze?
Na het aanbrengen van een glaze hoef ik niet nog eens met Prep te ontvetten?

Prep, of eender welk specifiek ontvettingsmiddel, heeft als doel je lak zo grondig mogelijk schoon te maken. Een van de redenen kan zijn om de polijstrestanten en oliën te verwijderen ter controle dat je lak is gecorrigeerd. Meer algemeen is het een laatste stap om het oppervlak klinisch schoon te maken voordat je aan de protection stap begint, of het hier nu gaat om polijstmiddel, oude wax of grondig reinigen van plastics. Vanaf dat je aan een glaze begint zou prep enkel je voorafgaand werk verwijderen, niet doen dus.