• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iritante witte vlekjes / streepjes op me Gepoedercoate velg

michel_ibiza

Detailing rookie
30 dec 2012
82
0
Jongens wie weet hoe ik dit kan weg krijgen?

vlekkenvelg.webp

vlekkenvelg3.webp

Ik heb 17 inch gepoedercoate FR velgen

Ik iriteer me al een aantal weken , bij iederen wasbeurt dat ik iritante vlekjes of streepjes op mijn velg heb
en ze zitten ook in de hoekjes van de velg.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn ??
- Teveel kalk in het water ? ( Lijkt me niet anders had ik het toch ook mijn auto lak ?? )

Ik heb het geprobeerd met Afwasmiddel eraf te krijgen maar het blijft erop zitten.
Alleen als het nat word ( Ook met me droogdoek van monello ) is het even weg en komt het weer terug..

Wie heeft hier ervaring mee?

Gr Michel .

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt gelijk, maar ik heb ieder jaar last van doffe gepoedercoate velgen en die moet ik polijsten om ze weer knap te krijgen, dus je kan een stukje op de achterkant van de velgen proberen om te kijken of het iets uithaalt.

https://forum.Carclean.com/cc_postst13141/Gepoedercoate-velgen-dof-uitgeslagen.aspx

Topic beter lezen, zit geen blanke lak op anders worden ze niet zo dof. Gewoon goed gepolijst zijn ze glimmend:)

Anders kleien ofzo?

oke de plekken even gekleit..ben benieuwd
natuurlijk is het witte nu weg omdat er vocht op is gekomen.
Dus over half uurtje weer een kijkje nemen.

Ohja.. Sh*t! dat heb ik een keer gedaan.. misschien een beetje dom..
Ik heb het gedaan met : Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml

Kan dit ook de oorzaak zijn??8-())

Ga zo even kijken
Ben nog even Beker finale aan het kijken.

Maar Ibizasigno het zit er echt op.. heb namelijk ook al geprobeerd
met wasmiddel maar ook geen resultaat.

Ik had contact opgenomen en fotos gestuurd naar de persoon die mijn velgen heeft gedaan.
En hij zei :

Hallo Michel,

Het lijkt op restanten van een doek, maar dat zou je zelf ook wel zien, gaan de vlekken wel weer weg kun je ze weg vegen als het droog is. Als de toplaag beschadigd zou worden krijg je ook een veeg krijgen . Het beste kun je een keer langs komen met de auto.

Maar het kan kloppen ik heb Wax gebruikt..
Ik ga nu even bij me velgen kijken.

freddyevo2;327396 zei:
Pure poedercoat geeft een matte finish. Wordt bijna altijd met blanke lak afgewerkt.

De mate van glans is afhankelijk van de soort poeder.
Blanke lak is onnodig als je gelijk de juiste poeder kiest

TS; zoals gezegd; licht polijsten of Poorboys Professional Polish