• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron.X aan het werk

The Volvoboy

Detailing addict
25 jul 2010
255
65
27
Sassenheim
Gisteren een leuk pakketje van Carclean binnen gekregen: 2 flessen Iron.X 500ml :)

Dus gisteravond lekker aan de slag gegaan op onze velgen. Zaten wat zwarte pitjes op, en ik moet zeggen: topspul! :cool

Voor:

img57301024x575.webp

img57311024x575.webp

img57321024x575.webp

Na het wassen:

img57331024x575.webp

img57341024x575.webp

Iron.X aan het werk:

img57351024x575.webp

Na het borstelen en afspoelen:

img57361024x575.webp

img57371024x575.webp

img57381024x575.webp

Nog niet alle pitjes zijn eraf, maar het is toch een hele verbetering! Velgen zien er veel frisser uit :)

(ja, de andere 3 velgen zijn ook nog gedaan :-d )

Het blijft leuk om te zien hoe Iron X z'n werk doet. Vooral dat het paars wordt maakt het een fotogeniek goedje.

Heb je het bij 1 behandeling gehouden of nog een keer herhaald? Op een droge velg, met licht borstelen en 5 minuten goed in laten werken zou je die laatste pitjes toch ook wel moeten kunnen aanpakken.

Volvoboy:
mooie velgen op je v70, heeft jouw volvo ook last van loslatend lakwerk rond de emblemen.
Want mijn xc70 heeft dat wel. Toch maar snel weer een pakketje halen bij cc.

Zojuist toch ook maar (onder andere) Iron X besteld, ben toch wel nieuwsgierig geworden :)
Een aangezien donderdag de Vw Fox van mijn vrouw wordt afgeleverd (uit 2007) kan ik dit vrijdag gelijk testen op de LM velgen :ja

Had me alleen voorgenomen dat we geen zwarte auto zouden aanschaffen, en natuurlijk is het toch weer zwart geworden.... :lol

bs zei:
Volvoboy:
mooie velgen op je v70, heeft jouw volvo ook last van loslatend lakwerk rond de emblemen.
Want mijn xc70 heeft dat wel. Toch maar snel weer een pakketje halen bij cc.

Als lakwerk loslaat dan zou ik eens een bezoekje aan de dealer wagen.
10 jaar carrosserie garantie is geloof ik overal wel standaard.

Johnwoo:

Dat kan niet want ik heb de auto eind 2010 pas gekocht, en hij is van 2001-8.

Iron-X is idd superspul, zeker om het hardnekkigste vuil ( oa remstof) te verijderen !

Wel eerst met een gewoon product proberen, en als dat niet gaat Iron-X aanspreken :)

Iron-X is GEEN velgenreiniger! Gebruik het als de laatste stap om echt hardnekkige remstof e.d. los te weken.

Velg eerst schoonmaken met een velgenreiniger, flink afsoppen, eventueel een teerverwijderaar en daarna pas de Iron-X!