• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron.X Cleaner op mijn velgen (weer een fan erbij)

de 1 Liter flessen zijn inderdaad bedoeld om de 500ML flessen te vullen.
er zal geen sprayer op passen.
de mond van de 1 liter fles is ook een centimeter of 3.5cm als ik het goed heb.
 
N.a.v. de positieve berichten op dit forum heb ook ik zo'n bus Iron.X besteld.
Afgelopen zondag gingen immers onmiddellijk na terugkeer uit winter(lente?)-sport de wintervelgen eraf. Normaal gezien ben ik dan zo'n halve dag bezig om ze grondig te poetsen en in de rimwax te zetten.
Dat "grondig poetsen" werd door Iron.X herleid tot zo'n 10 minuten per wiel: ff oppervlakkig wassen met gewone champoo, Iron.X erop spuiten, inborstelen, 5 minuutjes wachten, spoelen en klaar was kees.
Resultaat = hetzelfde als een half uur schrobben per velg! Ook de vettig-gelige aanslag die was ontstaan na de vervanging van de remblokken voor was helemaal verdwenen.
Ik ben geen detailling-fanaat, gewoon een automobilist die z'n wagen graag goed verzorgt. De doeltreffende werking, tijdwinst en het gebruiksgemak zijn dan ook de voornaamste redenen dat Iron.X er met mij weer een fan bijheeft!
 
Mag ik vragen waar jullie dat spul bestellen? Als ik het zo lees zou het namelijk voor mijn velgen ook ideaal zijn!

En de Rimwax?
 
Euhm.... je zit hier op het Carclean.com forum ... wat denk je zelf? :-"

https://www.Carclean.com/zoeken?search=iron

:)_[]
 
Nope...
Maar euh... vandaag besteld morgen in huis, snap niet dat je zo nodig naar een automaterialenhandel zou willen gaan. :weetniet
Een automaterialenhandel heeft niet eens 5% van de producten die CC verkoopt, alleen de gangbare bekende merken hebben ze zoals Valma, Turtle, Sonax en soms Meguiar's. Voor deze en bijna alle andere merken en producten zul je toch echt hier moeten zijn :grinning:
 
Heb het net besteld:grinning:
Woon zelf 10 min. lopen van de automaterialenzaak vandaar, dat ze er niet alles hebben heb je gelijk in, wel Meguiar's trouwens. Ben echt benieuwd hoe het bij mijn velgen zal gaan met Iron x, de vorige eigenaar was ook niet zo'n poetser geloof ik.
Is wel het beste om de velgen eerst met velgenreiniger schoon te maken dus?
 
Velgenreininger, afspoelen, insoppen met een velgborstel en een mitt. Daarna eventueel met een teerverwijderaar, en dan pas de IronX!
 
Inderdaad, eerst reinigen met specifieke velgen reinigers, als laatste de Iron-X pad gebruiken.
 
Ok, ga volgende week zaterdag weer aan de gang met de auto. Zal weleens wat foto's maken. Bedankt voor de hulp!
 
als het goed is krijg ik Iron-X binnen deze week, na het zien van dit soort foto's ben ik echt benieuwd wat het op mijn velgen gaat doen ,^^

weet iemand of je het ook zo goed ziet op zwarte velgen (het paarse bedoel ik? )
 
Nu ik alles zo eens lees over Iron-X ben ik soort van bang/angstig om het te gebruiken :schaam

Ik lees her en der wat over het aantasten van de remklauwen enz dus vind ik het moeillijk om zo voor het eerst te gaan gebruiken
ben bang dat er van alles mis gaat :confused:

Als ik de zeer korte omschrijving lees op de fles en ik lees hier op het forum kan er toch best wel wat mis gaan, iemand voor mij een goede omschrijving?

Ik ben niet lui om te zoeken maar ik lees best veel verschillen en ik moet het nog voor het eerst gaan gebruiken

alvast bedankt
 
Als je een beetje bang bent voor aantasting van je remklauw gewoon een beetje secuur vernevelen of gewoon je wiel eraf halen natuurlijk.
Ik heb zelf totaal geen problemen ondervonden met het gebruik en velen met mij denk ik.
 
@martin78: waarom verwijder je dan niet gewoon even de velg en maak hem dan met ironx schoon.
Het is mijns inzien niet nodig om elke keer dit prodcut te gebruiken; gewoon sopje en om de zoveel tijd een velgenreiniger doet het werk ook voor je.
Mocht de velg ( of de lak ) zo ernstig vervuild zijn dan kan je periodiek er voor kiezen om het hiermee te kuizen.
Het is en blijft, zover ik tot op heden heb gelezen en gezien, een geweldig product: ga op zeker en haal ze er stuk voor stuk af en hoppaaaa weer een blije detailer
 
@rogier&MK-us: bedankt voor de tip ik zal binnenkort de velgen eraf halen zodat ik voor mijn gevoel niks verkeert kan doen :)^

De velgen lijken voor het oog mooi zwart, maar van dichtbij zie je het rode remstof er echt duidelijk op zitten....
Ik wil dit voor het eerst eens gaan behandelen met Iron-X zodat het laatste vuil er ook echt eens af gaat
 
Vanavond Iron-X al gebruikt op de set velgen die ik boven had liggen. Dit zijn 31jaar oude velgen en hebben zeker 25jaar dienst gedaan.
IMG_3477.jpg

IMG_3476.jpg

Ze zijn zeer mooi terug gekomen.. Al zijn de beschadigingen nu wel extra goed te zien. Maar ik ben zeer blij met het product&resultaat!
IMG_3479.jpg

De voorvelg mag misschien nog een keer.
IMG_3480.jpg


Erg fijn product!
 
Dit weekend heb ik ook mijn wintervelgen schoongemaakt. Eerst met de velgenborstel en Billberry Pro velgenreiniger, daarna met Tar & Glue remover de teerspetters eraf en daarna met IronX. Tot slot behandeld met WheelWax. Velgen weer mooi schoon de opslag in.

Ik kan slechts één "nadeel" van IronX bedenken: de plakloodjes slaan groen uit :weetniet