• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron x en de caravan

Steven

Detailing rookie
23 apr 2009
79
0
Beste forumleden,
Mijn caravan (aluminium) heeft een oneffen oppervlak waar zich duidelijk vuil heeft opgestapeld. Iron x lijkt me de oplossing. Goed plan?
Ben bang voor de kunststof ramen en stickers. Of hoef ik hier helemaal geen angst voor te hebbn?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Eerst een goed shampoo / zwarte strepen Autoglym, dan eventueel heel sterk verdunde APC en een zachte borstel
Nadat het schoon is Iron X, en daarna een zachte pad (liefst een Kompressor) met een cleaner
ProPolish doet het prima

De vervuiling is eerder door steeds buiten te staan.... Iron x haalt deze weg? Kan de pad tussen de 'hobbeltjes'?

IronX is erg goed in het weghalen van vliegroest
Het is alleen geen allesreiniger ... dus eerst reinigen en dan pas IronX

Een zachte pad gaat ook tussen de hobbels en de reinigende werking van APC of een cleaner doet de rest
Zorg dat het vuil geweekt is minimaal met water, beter met een product met een reinigende werking
Je kan altijd nog een heel zachte kwast (zo'n blokkwast ofzo) of borstel nemen

Steven zei:
De vervuiling is eerder door steeds buiten te staan.... Iron x haalt deze weg? Kan de pad tussen de 'hobbeltjes'?

Beste Steven,

Je maakt een gedachte fout, IronX is gemaakt om ijzerdeeltjes te verwijderen van elk soort oppervlak. Het is niet omdat je caravan aluminium is dat IronX je oplossing is.

Een alu caravan heeft dezelfde vervuiling als andere oppervlakten, zolas eerder vermeld wassen, apc proberen (zal niet voldoende zijn) en ik zou inderdaad opteren voor een chemische polish (polish zonder korrel maar met chemische cleaner) zoals de prof. Polish van Poorboys World. (let op, niet prof.polish 2, deze heeft wel een korrel)

Bestel gelijk Collinite 845 mee om hem na het reinigen terug te beschermen, gaat voortreffelijk!