• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron-X in andere fles

paafje

Detailing addict
5 okt 2010
254
62
Beste CCers,

Gisteren heb ik mijn nieuwe bestelling ontvangen.
Natuurlijk heb ik de Iron-X besteld.

Nu is mijn vraag, kan het kwaad als ik deze overgiet in bijvoorbeeld een andere fles die ik ook besteld; Flesje ??

Dit is makelijker en dan loop je ook niet zo met die 1000ML te sjouwen (incl sprayer)
Of is het niet mogelijk vanwege de sprayer die anders is en dus niet goed verdeeld ofzo? Of kan dit wel... die kleine flesjes zijn namelijk ideaal...

Ik weet inmiddels dat je het spul NIET mag verdunnen :-b

Graag jullie mening.

Gr. Paafje

Ik denk dat het kan, maar zo'n klein flesje lijkt mij niet handig. Die sprayers zijn niet fijn om mee te werken lijkt mij. Om zeker te zijn kan je bijvoorbeeld een geut erin doen en tijdje laten staan in een emmer, dan kan je ook zien of het flesje aangetast wordt. Doe ik ook bij twijfel. Maar gezien het pH-neutraal is zal het hoogstwaarschijnlijk geen probleem geven.

No problem
just make sure to rinse well the spray trigger after use and seal it well with no metal parts

Waarom denken ook veel mensen dat Iron-X een agressief goedje is :weetniet
Daar is helemaal geen reden toe hoor;)

In princiepen is het geen probleem alleen spoel na gebruik altijd de sprayer schoon zoals Avi@carpro al gezegd heeft. Ik had dit eerst niet gedaan met als gevolg het onderstaande. De fles was geheel schoon en doorgespoeld met IPA maar toch verkleurde de vloeistof door een reactie met metaal. :( Na het bekijken van de sprayer zag ik het probleem, het metalen veertje in de sprayer.

Na gebruik spoel ik nu de sprayer door en geen probleem meer.

fles.webp

fles2.webp

Ik heb vandaag de proef op de som genomen. (zie foto's)

Het resultaat is echt :-)^ :jippie

Het aanbrengen van de Iron-X
IMAG0082.webp

Na het afspoelen met water
IMAG0083.webp

Sprayertje ff met water doorgespoeld...:-)^

@Paafje,.mijn R32 achterremmen vonden de iron-x behandeling minder leuk. Had zich best wat roest afgezet na het afspoelen. Heb echt een paar keer flink moeten remmen om ze weer schoon te krijgen.

Ik zet in het vervolg de auto wel even op de brug en demonteer het wiel....