• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is C.Quartz DLux geschikt voor een gelcoat van een boot?

bluesbrother

Detailing trainee
30 apr 2012
34
40
59
Deze c-quartz is bedoeld voor hard plastic zoals bumpers en velgen.
Mijn vraag is deze c-quartz dlux ook geschikt voor gelcoatings van bijvoorbeeld
speedboten?

Dan heb ik weer een andere vraag, hoezo is DLUX dan speciaal voor velgen terwijl deze in 90% van de gevallen ook gewoon gespoten zijn?

Niet perse, er zitten sowieso verschillen tussen de normale Cquartz en de DLUX anders had je de gewone ook wel over plastic delen kunnen smeren. Vraag me eigenlijk wel af wat de grote verschillen zijn. Of de standtijd bijvoorbeeld gelijk is of deze verschilt.

En als het afnemen van de DLUX lastiger is heb ik geen zin om op velgen te gaan kutten met meer dan 10 spaken.

DLux is sneller in het sheeten al is de gewone C-Quartz al erg snel. Afnemen op kleine oppervlakken zoals spaken is geen probleem.
Grote platte delen zoals deuren en motorkappen is gewoon erg lastig omdat je doek op het volledige oppervlak vast gaat grijpen.
Nu meerdere velgensets ermee gedaan, gaat uit de grote kunst.

Normale C-Quartz kan óók op kunststof alleen laat DLux een mooiere look achter (iets donkerder).

Daarom is dus de DLUX voor de velgen geschikt omdat een velg namelijk een kleiner oppervlak heeft dan de lak van de auto.

Persoonlijk zou het mij niet echt heel veel uitmaken als er op het velgbed of aan de achterkant van een spaak een veegje residu zou achterblijven, aangezien dit nagenoeg toch uit het zicht is. Dat liever dan op de lak.

Wouter,

zou je, indien je zin en tijd hebt, er een (uitgebreid) verslag/review van willen maken?

Ik ben ook benieuwd naar dit product, er is nog weinig gebruikers informatie over te vinden.

Wil ik wel proberen, heb nog niet eerder zoiets gedaan dus verwacht er niet al teveel van. Zal de belangrijkste punten wel op de foto zetten en er een verhaaltje bij doen.