• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is Collinite 476S echt zo'n ongezond goedje?

Fruzz

Detailing rookie
3 aug 2011
2
0
Ik heb net een potje Collinite 476s gekocht. Als ik alle veiligheidswaarschuwingen lees, begrijp ik dat dit nogal een gevaarlijk goedje is om te verwerken. Hoe serieus moet ik dit nemen? Zijn latex handschoenen voldoende? Is oogbescherming echt nodig? Graag hoor ik hoe jullie er mee werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat er staat klopt allemaal :ja
En ja, als je er onvoorzichtig mee bent kan het raar uitpakken
Maar je moet niet overdrijven, damp waait weg als je buiten staat
Solutie bandenplak moet je ook niet direct inademen, rot je neus van weg :-&
Een datum uiterste houdbaarheid op keukenzout vind ik zo'n overbodige :-"

Persoonlijk ben ik wel voorzichtig met ogen, oren en vingers. Handschoen kan nooit kwaad.
Ik merk bij sommige producten wel dat je vingerafdruk minder wordt
Beetje lastig met de scanner op de laptop

Hans

Het is een Amerikaans product. Daardoor zijn ze over het algemeen vrij 'compleet' met hun waarschuwingen. Ik zou me er niet al te druk om maken en er gewoon mee werken zoals elke andere wax. Ik ken echt niemand die het opbrengt met oogbescherming. Als je het spul maar niet in je ogen wrijft, gedurende lange tijd insnuift, oprookt of injecteert is het prima. Gewoon gezond verstand erbij houden dus.

Ik gebruik het al een jaar, maar heb het dan ook nog niet geproefd, gesnoven en in mijn ogen gewreven.
Geen probleem hiermee gehad en ja de gebruiksaanwijzing heb ik gelukkig nog niet gelezen:-"
Tja het ruikt niet lekker maar mijn auto blinkt er zo lekker van en zit er maanden op:-)^

Een datum uiterste houdbaarheid op keukenzout vind ik zo'n overbodige Whistle

Nadat het eerst een half miljoen jaren in een zoutkoepel onder de grond heeft gelegen bepaald de
EU dat het zout iets langer dan een jaar houdbaar is

Ga wat nuttigs doen daar in Brussel !!!

Overigens Collinite is prima spul om te gebruiken. De Ami's zijn inderdaad wat panisch en uitgebreid in
de voorlichting.

Omdat ze daar alles en iedereen "sewen" als er niet 300x gewaarschuwd wordt...
Zo moet er op een wasmachine ook vermeld staan dat je er geen huisdieren en kleine kinderen in mag wassen... :)_[]

meuh