• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is deze HD geschikt om te foamen?

Hey Jan,

Klopt, dat was ook mijn idee bij het beschermen met een wax. Vuil hecht zich wel minder, maar mijn laatste wasbeurten toonden aan dat zelfs met 2 lagen Collinite er nog vuil op de auto zat na afspuiten met een HD. Dus handmatig wassen moet in mijn geval altijd nog, echter neem ik aan dat het door de wax een stuk makkelijker zal gaan.

Ben reuze benieuwd naar je bevindingen. Het zo mooi en netjes mogelijk wassen en poetsen van de auto wordt namelijk steeds leuker. Dus als een foamlans daar een zinvolle en goede bijdrage aan kan leveren dan is het de overweging natuurlijk altijd waard. En anders ga ik misschien wel voor een tweede hands HD reiniger.

Hey Jan,

Ik kan een HD lenen die blijkbaar genoeg werkdruk heeft om samen met een Monello Foam Lance voor goed schuim te zorgen. Ik heb verder geen nut voor een HD behalve een auto afspuiten. Hiervoor rijd ik dan ook naar een Wasbox.

Ik zal uiteraard een verslag maken met foto's als ik het setje heb.

Ik heb hier dit jaar de hele achtertuin opnieuw aangelegd, dus heb een goeie reden om te zeggen dat ik een HD reiniger nodig ben, m'n vriendin wil namelijk de bestrating ook mooi schoon houden...... Ik zie mogelijkheden :-D

Hah! Da's een goeie.

Als ik dat tegen mijn vriendin zou zeggen, is haar antwoord; Uuuh, welke tuin..? Welke bestrating..? We hebben een bovenwoning...

En een HD voor het balkon van 37 m2 zal ze ook niet geloven...

Ik zal ook niet meer zonder HD kunnen! En ik foam bij elke was beurt..

En inderedaad voor de bestrating is het ook iedeaal... niet alleen om de tegels schoon temaken... Maar met en vuilvrees blaas je ook zo het onkruid tussen de tegels vandaan :)

Ik word steeds meer overtuigd door jullie.

Ik zal op de SDD een kitje bestellen met de Artico Magico Snow Foam erbij. Zal het dan snel daarna gaan testen en voor de geïnteresseerden een klein verslagje maken.

Greetz

Ik gebruik ook altijd voor het wassen de foamgun, HD had ik al gekocht om de auto te gaan wassen, vind dit fijner als een tuinslang, en als je de HD hebt is de foamgun nog maar een kleine investering.

ik gebruik blijkbaar wel veel meer foam als de meeste hier, de monello fles is 700ml en ik gebruik altijd de volle vles, doe er zo'n 80-100ml foam shampoo in.
bij een zwaar vervuilde auto zelfs 200ml.

Ik weet dat er bepaalde autoshampoo's zijn waamee je KAN foamen. De meeste geloof ik niet.

Ik weet niet waar dit aan ligt, zal wel met de samenstelling te maken hebben ofso.

Het beste kan je gewoon een foammiddel nemen, die zijn ervoor gemaakt;
https://www.Carclean.com/producten/Exterieur/Wassen_en_drogen/Foams_vuilloswekers

@Maupie00 ; Ik kan met die hoeveelheid meer als twee auto's doen.
Kijk maar hoe weinig ik gebruik uit mijn fles;

-

Ik gebruik de [h=1]Poorboys World - Super Slick & Wax[/h] als foam shampoo en bevalt mij super (1 op 4)

Wat ik als eerst doe is met de
[h=1]Valet Pro - Advanced Neutral Snow Foam de auto foamen [/h]
daarna foam ik hem met de pb ssw en dan pak ik in mijn washit met alleen een rinse bucket.

werkt voor mij echt perfect!

m.v.g

Is dan het doel van 'foamen' niet zinloos? Je weekt het vuil los en gaat het dan uiteenwrijven over je auto ... Of foam je hem 2x? 1x foamen + afspuiten 1x foamen + washmitt