• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

is dit de goede keuze voor een beginner

Thomas van Ingelgem

Detailing rookie
30 jun 2015
36
7
30
conv_2332.webp
deze heb ik net besteld voor te drogen en aantal doeken wat is jullie mening

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Thomas,

Ik snap even niks van je enkele zin, haha! Je hebt doeken besteld om je auto mee te drogen, en een aantal doeken?

Aan je lijstje te zien bedoel je dat je de auto wil wassen en drogen, denk ik.

De Piccolo Nero is nogal een klein doekje die voor veel dingen gebruikt kan worden. Je zou er mee kunnen drogen, maar hier is hij niet voor bedoeld.
Om te drogen kan ik je de Senza Aqua aanraden of zoals ik heb gedaan; een setje met 3 kleinere Senza Aqua (klein) Met 1 grote Senza Aqua reviewed men dat je een gehele auto kan doen. Ikzelf gebruik 2-3 kleinere.

Als standaard poetsdoek heb ik een lading Peluche Verde doeken. Deze heeft iedereen waarschijnlijk wel.
(Geven groen af met wassen, dus LET OP. Als voorzorg kan je ze ook eerst laten weken in azijn o.i.d)

De BtbM shampoo zie ik ook veel voorbij komen. Ik zie dat je een sample hebt besteld, dus kan je het zelf proberen.

Ik weet niet of je al in het bezit bent van washmitts, maar ikzelf gebruik de 2 verschillende washmitts van Monello. Eentje voor de ranzigste delen, bijvoorbeeld bij de dorpels, en de andere om de rest te doen. (Wash Mitt - Thick Mitt)

Greetz

de monello doeken zijn voor waxes en sealant af te vegen en de droogdoek is bedoeld voor de auto ^^
ik gebruik nu mageter magnet maar wou eens iets anders proberen en ze hebben hem gewassen met wasverzachter :s
de senze aqua heb ik bewustniet gekozen vanwege de witte kleur kan er niet goed tegen dat hij na tijdje vuil wordt ^^
ik heb van een vriend gehoord btbm heel goed is en wou daarom zelf eens proberen ik laat wel weten over alle doeken ^^

Als het goed is word je droogdoek niet vuil. Tenminste niet als je een picollo nero doek gebruikt om je sponningen en rubbers te drogen.

heb geen ervaring met de gyeon droogdoek.

zelf gebruik ik een Sensa Aqua om de auto te drogen
en 2a3 peluche verde voor velgen sponningen dorpels, onder de kap enz.

voor dit laatste zou een picollo nero ook goed zijn maar deze heb ik niet.

Ik gebruik dezelfde methode als Quantoxx wat doeken betreft. Persoonlijk vind ik het juist heel fijn om witte doeken te gebruiken, omdat ik dan goed zie waar nog vuil zit. Dan weet ik of ik stukje gemist heb en kan ik ervoor zorgen dat ik die kant van de doek niet meer gebruik. Ik had ook eerst zwarte doeken gekocht, maar die gebruik ik nu alleen nog maar voor het echt vieze werk (onder motorkap enzo)

• Leuk
Reacties: Quantoxx
Om antwoord op je vraag te geven... Denk ik dat ie een hoop plezier aan de silk dryer gaat hebben... Ik zou alleen de grote variant nemen!

ik heb de doek zelf nog niet... Maar hij staat hoog op m'n verlang lijstje!

heb er een hoop reviews over gelezen inmiddels... En van mensen waar ik het blind van aan zal nemen.

de Nero zijn redelijk klein... Maar ik vind bij deze de vezels heel fijn.

En btbm is 1 van de fijnste shampoos die er is... Gewoon lekker proberen!