• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit IPA concentraat geschikt?

Johnnymtx

Detailing rookie
26 okt 2011
20
0
Beste,

Ben op zoek gegaan naar een geschikte IPA. Ik heb namelijk niet zo goede ervaring met de Spruzzo. Nu heb ik van een leverancier een productblad gekregen wat hun kunnen leveren. Nu is mijn vraag of dit ook geschikt is;

Alvast bedankt.
 
Dit dus 1:1 mengen met gedem. of gedest. water en het heeft niet alleen een reinigend maar ook ontvettend effect?
 
Jep..
Mag ik vragen wat jou negatieve ervaring is met Spruzzo?

Ik heb dat gister voor het eerst gebruikt, en ik had zoiets van 'WOW, dat werkt makkelijk en goed'
 
Oke bedankt. Het gaat mij voornamelijk om wanneer ik met de Surbuff of de So1o pads aan de gang ga. Dan houd ik altijd een pollijst/oliefilm. Wanneer ik deze met spruzo weg probeer te halen, buff ik me suff (gaat stroef) en er blijft nogsteeds een waas achter.

Hoe heb jij de spruzzo aangebracht en uitgepoetst? en met welke doeken (miss dat daar het probleem in zit)
 
Ik kan ook niet met de Monello Spruzzo of Menzerna Top Inspection (hetzelfde product) overweg.

De Spruzzo en Menzerna TI zijn op waterbasis.

Hoe kun je dus iets, wat op oliebasis, wat de polijstmiddelen van Monello/Menzerna zijn, nou weghalen met water? :weetniet

Uiteraard zal er in de Spruzzo en Menzerna TI iets van oplosmiddelen zitten, maar toch.

Voor zover ik weet, stoot olie water af.
 
Johnnymtx zei:
Oke bedankt. Het gaat mij voornamelijk om wanneer ik met de Surbuff of de So1o pads aan de gang ga. Dan houd ik altijd een pollijst/oliefilm. Wanneer ik deze met spruzo weg probeer te halen, buff ik me suff (gaat stroef) en er blijft nogsteeds een waas achter.

Hoe heb jij de spruzzo aangebracht en uitgepoetst? en met welke doeken (miss dat daar het probleem in zit)
Ik heb gepolijst met Monello, en spruzzo gewoon opgespoten en uitgebuft. Het ging zo vlot en soepel dat ik er gewoon heel blij van werd.. :grinning:
Met andere polijstmiddelen heb ik nog geen ervaring, dus daarover kan ik niks zinnigs zeggen. Hierboven staan wel antwoorden zie ik
 
Of anders clearly menthol van DJ gebruik ik altijd om polijstresidu af te nemen.
(is voor het grootste gedeelte ipa)
 
stimpy68 zei:
Alcohol is alcohol....

https://nl.wikipedia.org/wiki/Alcohol_%28stofklasse%29

Hmm, lijkt me iets te kort door de bocht.
Je hebt alcohol als groep chemisch gerelateerde stoffen en als aanduiding voor de meest bekende alcholsoort ethanol (zie ook link).
Hetzelfde als met zout. Zouten zijn bepaalde chemische verbindingen (zie link), maar als in de volksmond over zout wordt gesproken, wordt keukenzout
(natriumchloride) bedoeld.

Het zou goed kunnen dat je met ethanol ook goed je lak kunt ontvetten, maar geen idee of het verder dezelfde werking heeft (of hetzelfde kost bijvoorbeeld).
 
Heb ook wat aangeschaft maar de IPA die ik heb gekregen lijkt me erg puur iemand ideeën over kon er goedkoop aankomen gaat per literfles.

foto.jpg
 
Je krijgt wat punten en komma's van mij, als je die gebruikt dan leest het wat makkelijker. :D
 
Ik heb een flesje besteld. Ik zal nog laten weten wat mijn bevindingen zijn. Het flesje koste 5.70 ex voor volgens mij 500ml. Ik heb overal gezocht naar gewone IPA maar kon het nergens vinden. Ik ga het gewoon proberen en zie wel of het iets is. aBBel waar heb je die IPA verkregen als ik vragen mag?
 
Johnnymtx zei:
Beste,

Ben op zoek gegaan naar een geschikte IPA. Ik heb namelijk niet zo goede ervaring met de Spruzzo. Nu heb ik van een leverancier een productblad gekregen wat hun kunnen leveren. Nu is mijn vraag of dit ook geschikt is;

Alvast bedankt.

Zorg dat je een werkoplossing hebt van 15-20% ipa. Meguiars M34 werkt ook goed en is beter voor de lak.