• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit nou zweten van de wax ??

arjanD300

Detailing addict
17 jun 2010
257
65
45
Voordat ik op vakantie ging naar Franrijk (nooit meer overigens) had ik de auto effe klaar gemaakt.
Gewassen met DJ BTBM, gekleid met PB clay en S&W, daana met de DAP light green en Finale, en toen gewaxt met DJ bleu velvet PRO en na een 1.5-2 uur nog een dun laagje 845.

Het ging 4 dagen goed, schitterende wetlook:
3737de5c.webp

Maar toen het echt warm werd in Franrijk zag het er zo uit:

Je ziet een streepje staan die ik met de vinger heb gemaakt, de laag die je ziet is de 845 want ik heb de DJ met rondjes aan gebracht en de 845 in banen...
Tijdens de gehele vakantie heb ik er niets aan gedaan, want heb ook niets bij me om hem goed te wassen etc...

Bij thuis komst gelijk weer aan de slag.
Gehele auto gewassen met DJ BTBM, en als drying ad Smart detail gebruikt en alles is weer schitterend !!!

Is dit nou het zweten van de wax ?? het valt me op dat ik dit probleem vooral bij de DJ pro waxen heb, maar dit gavl dus de 845 ook :weetniet
Wat kan het zijn ?? niet lang genoeg gecured ? te dik ?

Bij mij zweet de dodo juice wax juist uit door de carnauba. Denk dat die degene is die aan het zweten is onder de 845 uit. 845 heeft bij mij nog nooit gezweten

Dat lijkt inderdaad op zweten, reden daarvoor?
Misschien dat door de hitte de poriën van de lak open gaan en de wax eruit 'geduwd' wordt...

Wat is eraan te doen ?
Want staat je wagen mooi te glimmen en dan kom je ergens anders en ziet hij er eigenlijk niet uit.

En om nou te gaan zitten poetsen/wrijven terwijl je onderweg bent geweest en dus vies is nee dat lijkt me geen goed idee..

Hier zie nu ook al dingen op de lak, gewoon van straat vuil en insecten...

Collinite wil ook wel zweten hoor, je brengt het snel te dik aan, en omdat het vloeibaar en nagenoeg transparant is op het moment dat het de lak raakt, zie je dat pas als het op begint te drogen. Op een gegeven moment ga je op de automatische piloot en weet je wel ongeveer hoeveel nodig is.

Arjan ==> het kan een combi van beiden zijn, of misschien ook wel een reactie op de onderliggende laag, moeilijk te zeggen.

Ik zou het de volgende keer bij 2 laagjes van dezelfde wax houden, en meer tijd tussen je lagen houden.

Edit, meestal is het na de eerste wasbeurt al verdwenen.

exact, vooral dat laatste en een na laatste...
Genoeg tijd tussen de lagen, en na een wasje is het exces wel weggewassen hoor ;)

Klopt na het wassen was het weg.

Oké, te dik zou kiunnen maar denk het haast niet.
Zal de volgende keer echt opletten hoe dik ik het aanbreng welke wax dan ook, tevens zal ik meer tijd tussen de lagen laten.

Maar viel me op omdat ik nu dus 845 als laatste had gebruikt, en ik het al 2 keer eerder heb gehad met DJ purple haze pro en een keer met de bleu velvet pro...

Baal daar wel een beetje van...
Het is zo weer weg hoor, maar op het moment VAN zeg maar ziet het er niet uit.

Heb dat zweten ook al eens gehad met de 845. Geen ramp, mild wassen en weer helemaal in orde. Zal met luchtvochtigheid/warmte te maken hebben. Er zijn meer waxen die deze bijwerking hebben.

Is dit niet het probleem waar de ibrido en de supernatural hybrid ook last van hebben?,
Dat je deze niet kan aftoppen met een andere wax.

marvin

Hmmmzzz maar weer strippen de motorkap vandaag in de zon zag ik het weer heel lichtjes terug komen....

Moet ik niet hebben zeg maar.

Dan maar eens opletten op de dikte.
En of maar 1 laag, of 1 laag eene weekend en dan nog eentje volgende weekend.

Met welke doek(en) heb je de wax(en) afgenomen?

Ik heb zelf ook last gehad van zwetende wax met als gevolg waxhologrammen.
De oplossing is microsuede doeken te gebruiken voor de laatste stap.

Gewoon eerst afnemen met de normale mf doeken en daarna de microsuede doek.
Neem de Dodo Juice doeken, die zijn beter dan de C.Pro doeken.

Oké, dit maal zijn ze afgenomen met poorboy's mf mega deluxe doeken..

Heb ook de groene monello's liggen of een dj fantastic four...
geen micro suede .....

laatste keer afnemen in elk geval met de korte kant van de doek doen lijkt me voldoende hoor ;)
Ik heb de micro suedes wel liggen, maar gebruik ze alleen bij C-quartz achtige producten....

In Frankrijk zijn de mensen in ieder geval niet zuinig op hun auto.
De wegen zijn er ook nog eens dermate slecht dat steenslag onvermijdbaar is.

Ik ben zelf in de Franse Alpen geweest met de motor, was blij dat ik een allroad heb met semi-noppenbanden ,^^