• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is er leven na Back-to-Black

Kweetnie

Detailing addict
29 jan 2021
141
72
Mensen, even een vraag omdat ik verzuip in alle info. Veelal ook van oudere datum en misschien zijn er al nieuwe produkten.
Ik ga binnenkort kunststof delen aanpakken van een Peugeot 108. Die zien er verweerd uit, waarschijnlijk van waxresidu.
Ik heb daarvoor in eerste instantie Mother,s Back-to-black om de vervuiling en verwering eraf te krijgen. Ga er even vanuit dat dat gaat lukken maar dan moet dat kunsstof ook weer mooi zwart worden/blijven. Wat gebruiken jullie daarvoor? Hoeft niet te glimmen. Mooi mat is prima en liefst ook een beetje duurzaam.
Los van de produkten die jullie hiervoor adviseren, ik ga de auto van een glascoating voorzien (ArmourShield IX en geschikt voor kunsstof volgens de gebruikshandleiding). Wel/niet de kunsstof delen hiermee behandelen en wat is dan het resultaat? Gaat de boel onnatuurlijk glimmen (wat op de lak heeeeeeel fijn is) of valt dat op de kunststofdelen mee?
Graag jullie plasje over dit dillema.

Edit: Mocht de glascoating afgeraden worden, is Black WOW Pro Interior/Exterior Plastic Trim Restorer een geschikt produkt v.w.b. jullie ervaring of is een andere keuze slimmer. (niet glimmend en duurzaam)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle spontane reacties :p . Ik ga de stootstrips en andere harde exterieure delen maar insmeren met Vinyl & Rubber Care - 500ml en ga deze dus niet in een coating zetten want ik heb geen idee of dat problemen gaat geven
 
Laatst bewerkt:
  • Grappig
Reactions: RoyR
Ik zou gaan voor Gyeon Trim. Beter is er niet ;)
Nog wel even wachten met aanbrengen, tot het wat warmer weer is.
Belangrijk is dan wel, dat je ondergrond goed schoon is voordat je Gyeon Trim aanbrengt.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Oké, bedankt. Ik twijfelde nog tussen de hierboven genoemde en Trim Restorer - 473ml van PoorBoys World maar als Gyeon Trim betere resultaten geeft dan wordt het die. De delen worden eerst met Mother,s Back-to-black gereinigd, daarna met een IPA afgenomen en dan de Gyeon Trim.

Edit: Ik lees dat dit ook op SIO2 basis is. Kan ik dan niet gewoon de kunstof delen behandelen met de op te brengen coating? Gaat in een moeite door en scheelt me weer de aanschafkosten van de Trim.
 
Dank voor alle spontane reacties :p
Denk dat je hebt kunnen lezen dat de revive zijn status kwijt is geraakt. De keuze ligt nu, gevoelsmatig, veel bij de Autoglym of 303.

Of juist de genoemde trim voor duurzaamheid.

Dus niet alleen de keuze welk merk, maar ook soort product en daarbij behorend stappenplan.

Verder blijft het stil omdat de links en rechts zachtjes geopperde producten niet in het assortiment zitten en door de forumregels niet besproken worden.

Ik ken je dilemma. Uit tijdgebrek de vele m2 bumpers van mijn bus nog nooit gedaan, dus de knoop nog niet doorgehakt :joy:
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RoyR
Via ander kanaal zojuist gehoord dat een coating, die ik toch al ga aanbrengen, hetzelfde resultaat geeft als Gyeon Trim. Dus dat eerst maar proberen want deze hobby kost al centjes genoeg :laughing:
De Vinyl & Rubber Care - 500ml koop ik voor het interieur.
 
Vergeet niet dat vele producten op basis van SiO2 kunnen zijn, maar dat zegt nog niet alles. Gyeon - Trim is bijv. ontwikkeld om een goede hechting te hebben op ongelakt kunststof en een goede hechting = goede werking. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Kweetnie