• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is het mogelijk om lakstift te verwijderen

fect

Detailing rookie
26 mrt 2011
12
0
Goedemiddag

Ik heb een andere auto gekocht alleen nu viel me op dat op sommige plekken de vorige eigenaar te druk is geweest met de lakstift
er zitten minimale krasjes en de vorige eigenaar heeft alles aangetipt met een lakstift,

nu is mijn vraag is er een middel om die lakstift strepen te verwijderen en de krasjes netje te polijsten want na mijn mening kan ik me polijsten meer bereiken dan dat er nu gebeurd is met die lelijke lakstift

gr pascal

Het zou moeten lukken met nagellak remover, let er wel op dat je er eentje pakt zonder aceton [ agressief spul ]. Neem dit topic maar eens door:
https://forum.Carclean.com/cc_postst7606/Lakstift-probleem.aspx

martijn,

De blob eleminator werkt alleen bij lak die nog enigzins vers is, dit zal niet meer met de blob eleminator lukken omdat je al aangaf dat de vorige eigenaar een knutselaar was.

Vandaag even met de nagellak remover zonder aceton van de etos bezig geweest en dit werkt echt geweldig

zoals ik al had gezegd was de vorige eigenaar met de lakstift iets te druk geweest
heb vandaag al heel wat krasjes die aangetipt waren ontdaan van de lakstift en krassen waren niet eens door dus met polijsten kan ik nog veel krassen onzichtbaar maken of stuk minder zichtbaar

ook zat aan de voorbumper een schaaf schade (rechts voor) hiervoor wou ik de bumper laten herspuiten maar na het verwijderen van alle lakstift kunstwerken is er nog 50% over en denk met polijsten nog eens 30% minder zichtbaar te kunnen maken dus het spuiten hoeft voorlopig nog niet.

Bedankt voor de tip:-)^

fect,

Fijn dat het je gelukt is. :cool
Ga je de krassen nu voorzichtig zelf weer met de lakstift bewerken?

ga eerst met de polijst machina bezig kijken wat er te bereiken is.
wat ik tot nu toe gezien heb is veelal niet door dus kan zonder opnieuw vullen.

ook heeft de vorige eigenaar paar plekjes waar een deukje zat met de lakstift gevuld terwijl de lak onbeschadigd was,
dus dat word even laten uitdeuken zonder spuiten

Liefst probeer ik zoveel mogelijk weg te polijsten aangezien het netjes opvullen met lakstift nog een vak apart is.
Misschien eerst een keer test paneel ergens vandaan halen.