• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is polijsten echt noodzakelijk?

Ik mis in je emmers een gritguard - bestel er in ieder geval eentje voor in de uitspoel emmer.

En qua handpads zou ik voor beidde gaan. Ben zelf alleen met zwart en rood begonnen maar heb de witte en oranje later bijbesteld - dus als je het financieel kunt zou ik van alle 4 er 2 bestellen (mocht je er eentje laten vallen) zo kun je meteen uitproberen wat het verschil in pads is.

Van de klei heb ik de mother's bevalt prima - maar heb nog geen vergelijk. Als deze op is wil ik gaan vergelijken met of de DJ fine detailing clay of die van AF omdat beidde zacht voor de lak zijn en ik ook alles met het handje doe. Als lube gebruik ik die van DJ (Born slippy...) en die vind ik prettig werken.

Inge emmers komen later pas, ik heb nu gewoon 2 simpele emmers. Ik heb inmiddels een aardige lijst waarvoor ik een aantal dagen moet werken 8-()) rofl

ik heb straks na deze bestelling de volgende applicators:

1x Monello - Disco Duo applicator pads (nog nader te bepalen waarvoor, misschien wax/banden/interieur)
Dodo Juice - Supernatural Finger Mitt (voor de wax)
1x Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White (voor t polijsten)
2x Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - Black (1x voor glaze, 1x reserve of voor polijsten/bandengel)
1x Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads - 2st. (nog nader te bepalen waarvoor, misschien wax/banden/interieur)

klei zit momenteel die van finesse (Auto Finesse - Clay Bar - 200g) in de winkelwagen samen met Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml maar hierover ben ik nog niet helemaal uit, zit ook over Valet Pro - Citrus Bling - 500ml na te denken aangezien ik daar wat meer mee kan en als ik deze combineer met de dodo klei ben ik goedkoper uit.

Ik bedoel geen emmers alleen de losse gritguards die je in de emmer kunt doen. Ik heb zelf ook emmers van de bouwmarkt maar ene gritguard erin is wel erg fijn vanwege zand en ander vuil wat zo mooi onderin blijft zitten.

Is de dj Clay lube navulling https://www.Carclean.com/product/Do...refill_concentrate_1_10__250ml_DJBR250_101240 niet veel voordeliger - even een lege sprayfles (lege glassex sprayer of zo) ergens scoren en gaan met die .....

Inge klopt maar dan heb ik denk ik nieuwe emmers nodig want de emmers die ik nu heb zijn huisemmers en niet breed genoeg van onder.

De dj clay lube is inderdaad ook wel een optie alleen kan ik die enkel gebruiken voor het kleien, de citrus bling ligt kwa prijs hetzelfde maar je kan daar veel meer mee dan alleen gebruiken als klei lube. Ik wilde eigenlijk 100 mililiter citrus bling uit de fles halen samen met 1000ml water voor het kleien en de rest gebruiken als vogelpoep/detailspray.

Bij de bouwmarkt een kleine specie-emmer voor iets van 3,-- het stuk en daar past de gridguard prima in.

Ah, dan snap ik je keuze voor de citrus bling. Ben zelf gestart met de mothers clay set en de DJ lube (gebruik de mothers spray voor de vogelpoep).

ik zal toch is even uitkijken naar zo een gritguard :P

haha ja dat zie ik je in een hoop topics zeggen, raar dat het begint te brokkelen na aanraking van een andere lube.

Ik heb t nu zo voor de buitenkant:

wassen:
2 emmers (gritguard komt later)
gloria foammaster fm10
5ml btbm in de foamgun (SSF uitverkocht wacht ik op)
monello washmitt
btbm / mothers shampoo

kleien:
C.Pro C.Quartz - TRIX
Auto Finesse - Clay Bar
Valet Pro - Citrus Bling 1:10

polijsten (met de hand):
Poorboys World - Professional Polish
Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White of Black (nog nader te bepalen)

glaze:
Poorboys World - Black Hole
Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - Black

wax:
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue
dodo finger mitt

Misschien later nog EX-P kopen zodat die voor de natty's kan.

banden/velgen met APC/finesse gel en brushes/applicators

Ik weet ook niet waarom het dan gaat brokkelen - heb ik toen ik net op forum was een aantal maal gelezen en ben toen geadviseerd om de DJ lube te gebruiken.
Gritguard kost iets van 13,-- euro https://www.Carclean.com/product/Grit_Guard/Grit_Guard_Blauw_GGINS_BLUE_101157 - als je ze aanschaft wel 2 verschillende kleuren pakken dan weet je meteen welke emmer je voor je hebt.

Ziet er als een mooi lijstje uit. Voor de wax zou ik de vloeibare variant nemen - heb zelf de pot versie maar vind die niet helemaal plezierig werken - brokkelt ook een beetje - als ik nog een keer nieuwe Natty's koop ga ik zelf ook voor de vloeibare variant. Deze heb ik voordelig over kunnen nemen om uit te proberen. De glans + beading vind ik wel erg mooi van de wax.

In plaats van de EX-P zou je ook de Af power seal paint sealant https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Power_Seal_Paint_Sealant_500ml_PW500_102282kunnen proberen. Ik vind die zelf erg goed - is alleen wel wat duurder dan de EX-P - en ook goed met de hand te verwerken. Hier heb ik zelf ook Natty's over gedaan dus ook dat kan prima (alle carnauba waxen kunnen over een sealant heen). Houd er wel rekening mee dat de glans van de sealant vrij glasachtig/ hard is - wax is ietsje warmer in kleur. Om in de toekomst natty's aan te vullen zou je aan de DJ panel potjes kunnen denken. Kun je goedkoop uitproberen wat je het mooiste effect voor op de auto vind.

Ik ga bij de volgende full detail (zomervakantie) na wassen kleien e.d. voor polijsten met PB prof polish of AF paint prep op oranje en dan witte handpad met AF paint prep - even uitproberen wat het mooiste resultaat geeft. Daarna een glaze (mothers step 2), dan de AF sealant en tenslotte een laagje (of misschien twee) Pinnacle wax erover. Wat ik hiermee wil bereiken is dat de auto nog meer een wetlook heeft dan nu het geval is - heb nu alleen AF sealant en daarna Natty's gebruikt - dus geen glaze er tussenin.

inge thanks, is de vloeibare variant niet anders? Ik had hier op t forum ergens gelezen dat de paste wat beter was in vergelijking met de vloeibare en dat deze langer zou blijven zitten.

Ben benieuwd hoe de auto eruit zal zien met bovengenoemde stappenplan, denk dat het wel aan mijn eisen gaat voldoen haha :)

die panel potjes zijn inderdaad wel leuk om te proberen, ga ik zeker is doen van de zomer!

Ik heb geen idee of de vloeibare variant anders. Ga eigenlijk uit van niet - maar weten doe ik het niet.

Ben ook benieuwd naar het eind resultaat - een mooie show-off met veeeeeel foto's is dus altijd welkom.

Voor nu succes met het onderhanden nemen van... en in de zomer het uitproberen van de panelpotjes. Heb op mijn eigen verlanglijstje de supernatural met de supernatural acrylic spritz staan.

bedankt Inge jij ook veel succes alvast :D en de foto's zullen uiteraard volgen.

Ja die potjes zijn ideaal, ook maar is even naar kijken dus.

Dank!

Top foto's.

Goed plan - ben benieuwd wat je gaat uitkiezen en waarom.