• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Isopropyl Alcohol voor verwijderen wax/polijst

psycho-realm

Detailing addict
21 mei 2017
42
50
In een filmpje van AMMO NYC zag ik op 5:30 dat hij een mix van water en isopropyl gebruikt voor het weghalen van wax.


Ik vond het volgende product : https://degros.nl/product/pedicure-...ent-1-liter/?gclid=CP_o-bflrdQCFawK0wodODQJDw


Kunnen we concluderen dat: https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Prep_1000ml_Q2M_Prep_1000_102817 Hetzelfde principe is?

Zie hier wat er precies in zit. http://www.wax-it.be/msds/GYEON_PREP_MSDS.pdf

De overige 2 recepten zijn voor kleur en geur. Die kun je dus prima weg laten!

Met andere woorden: in mijn optiek kun je het prima zelf maken!!
 
Wordt tijd dat die Ammo en z'n filmpjes hier verboden worden....wordt doodmoe van dat commerciële gelul van hem.

Lijkt wel of iedereen hem ziet als een of andere halfgod, donder toch op man.
Als hij zegt dat linksom polijsten beter is dan rechtsom, gaat iedereen ineens linksom polijsten. Stelletje kuddedieren...

Evenals z'n zogenaamde washer mod voor de Bigfoot.
Rupes investeert miljoenen in de ontwikkeling van een perfecte machine en dan komt er zo'n pipo met een ringetje van nog geen 5 cent die denkt het beter te weten...

Overigens maakt IPA je lak ontzettend schraal, dat wil je niet hebben.
 
Wordt tijd dat die Ammo en z'n filmpjes hier verboden worden....wordt doodmoe van dat commerciële gelul van hem.

Lijkt wel of iedereen hem ziet als een of andere halfgod, donder toch op man.
Als hij zegt dat linksom polijsten beter is dan rechtsom, gaat iedereen ineens linksom polijsten. Stelletje kuddedieren...

Evenals z'n zogenaamde washer mod voor de Bigfoot.
Rupes investeert miljoenen in de ontwikkeling van een perfecte machine en dan komt er zo'n pipo met een ringetje van nog geen 5 cent die denkt het beter te weten...

Overigens maakt IPA je lak ontzettend schraal, dat wil je niet hebben.

Haha nouja ik ben maar een rookie. Zelfs dan neem ik natuurlijk als met een korreltje zout. Iedereen heeft zijn mening en technieken. Opzicht toch leuk dat die gast zijn kennis deelt door het maken van gratis filmpjes? Dat is het mooie van internet, als het je niet aanstaat klik je weer door naar een ander channel:)

Er zijn meer wegen naar Rome en dus ook naar een glimmende auto;)
 
  • Leuk
Reactions: SvA
@nicknameless : toch heeft hij ook een hele hoop nuttige tips tussen de marketing door... Hij legt het op een leuke en begrijpelijke manier uit etc. Ik snap dus prima waarom iedereen zijn filmpjes kijkt.

On-topic: volgens mij is het grote verschil dat in Prep nog wat toevoegingen zitten om uitdrogen van de lak tegen te gaan. Van de andere kant zou het niet heel veel uit mogen maken zolang je de lak daarna voedt etc.
 
@nicknameless : toch heeft hij ook een hele hoop nuttige tips tussen de marketing door... Hij legt het op een leuke en begrijpelijke manier uit etc. Ik snap dus prima waarom iedereen zijn filmpjes kijkt.

On-topic: volgens mij is het grote verschil dat in Prep nog wat toevoegingen zitten om uitdrogen van de lak tegen te gaan. Van de andere kant zou het niet heel veel uit mogen maken zolang je de lak daarna voedt etc.

Nou... is die MSDF sheet staan alle toevoegingen als je het mij vraagt. Er zit niks "speciaals" in. De bedoeling van een Prep product is toch juist dat de lak helemaal blank word voor nabewerking?
 
Ik zou zeggen: probeer het eens zelf te maken.

Haal wel ergens een testpaneeltje, want ik zou zo'n eigen brouwseltje niet zo 1-2-3 op mijn eigen auto willen uitproberen.
Ik ben geen chemicus, maar heb wel een beetje gevoel voor het feit dat je niet zomaar vanalles bij elkaar kunt gooien en voilà: je hebt het perfecte product.
Zelfs het toevoegen van een klein stofje (neem als voorbeeld een lekker luchtje) kan de eigenschappen van je eerdere brouwsel behoorlijk beïnvloeden.
 
Hier nog een mening.

Voor elke stap kun je zelf iets verzinnen maar dat wil niet zeggen dat het een zelfde product is. Prep is Prep, Ex is Ex, IPA is IPA. Als je zelf kunt werken met IPA gebruik jet, wil een ander liever Prep gebruik dan dat. In het geval van de Youtube filmpjes, vergelijk er eens een paar zoals Carcleaning Guru met AMDetails of Ammo NYC. Ze hebben allemaal een andere werkwijze met allemaal eigen brouwsel die voor hun werken.

Even over de toevoegingen... Orange Oil zit er niet alleen in voor de kleur, dit zorgt er ook voor dat het middel niet te snel van je lak afloopt (plakkeriger) en maakt de vluchtige stoffen langzamer oplosbaar (langere werking)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Is die Orange Oil vergelijkbaar met Carmoisine? Of zit er wel verschil in? Beide worden wel gebruikt in voeding als kleurstof. Een pipet met carmoisine toevoegen aan water, doet naast de kleur, verder niks met het water, je proeft het niet.

Zou het als je carmoisine "om een leuke kleur in je sprayfles te hebben" of "om herkenning welk product je pakt" toevoegd aan IPA (verdund met demiwater) invloed hebben op de werking?
 
Ik vind het altijd lastig, ja het ís misschien zelf te maken, maar wil je dat risico lopen? Een fles Prep is nou ook weer niet zo duur en je doet er écht lang mee naar mijn idee. Paar spraytjes per paneel en je bent klaar. Persoonlijk zou ik daar zelf geen risico mee willen lopen. Net zoals met goedkope Chinese polijstpads, leuk als je je tegeltjes in de badkamer wilt polijsten maar op m'n auto? Nee liever niet.
 
Ik denk dat je nog raar staat te kijken als je wist hoeveel er in china word geproduceert. Onze geliefde dapje is ook een volbloed chinees, en werkt best aardig niet?

Ik ben ook een tevreden ipa gebruiker, lak word er super schoon door, rubbers worden netjes schoon. In mijn geval hecht de wax zeer goed op de lak, en herken ik dat stroevige wel, maar ervaar het niet als negatief.
 
@Micha D.

IPA verdund met demiwater is niet een risico als je het op normale manier gebruikt, maar dat is met alle producten zo volgens mij. Van die kleurstof is meer "voor de gein" als vraag van zou zoiets effect hebben op de werking?

En wat @Blade ook aangeeft, je staat er raar van te kijken wat in China gemaakt wordt van de producten die je gebruikt voor je auto etc en waar misschien als "made in ... " niet eens China staat. Wie garandeerd jou dat de pads die je nu gebruikt niet uit China komen;)?

Je schrikt als je de werkelijke kosten weet van bijvoorbeeld een setje disco rosso applicators en hoevaak dat bedrag over de kop gaat voordat jij het thuis hebt liggen. Een spijkerbroek van de populaire merken, die €100+ kosten, daar zijn de werkelijke kosten ongeveer gelijk aan één disco rosso bestellen bij carclean..
 
Ik heb het niet over producten die in China geproduceerd worden. Ik heb het over merkloze pads die je op Aliexpress koopt, daar zit een wezenlijk verschil in. Het gaat mij om exact hetgeen wat @Soepergrover zegt, ik zou een eigen gemaakt brouwsel niet snel op m'n auto gebruiken.

Je hoeft mij niet te vertellen dat een product een paar keer over de kop gaat, dat weet ik donders goed. Daarom koop ik ook geen merkbroeken van 100 euro, omdat een broek van 30 euro net zo lekker kan zitten en net zo lang mee gaat. Als jij zelf je Prep of weet ik veel wat wilt maken, dan moet je dat ook zelf weten, ik vertrouw liever op de werking van Prep zoals dat door Gyeon ontworpen is.
 
Rustig maar hoor @Micha D. ;), bedoel er alleen mee aan te geven dat je er ook niet vreemd van op hoeft te zien dat je polijstpads uit dezelfde fabriek komen als de merkloze Aliexpress pads..
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik hou echt van de geur van prep. Net als de kleur, verpakking en uitstraling van het merk. Zeker als je er een liter van koopt kost dit spul weinig en gaat best lang mee.
Ik snap best dat overal goedkopere en misschien (bijna) even goede oplossingen voor zijn. Maar zoals vaak gezegd: een hobby mag geld kosten.
Ook het ontvetten van lak mag dus net als het wassen van een auto of aanbrengen van een wax een stukje "beleving" zijn, wat vast op een goedkopere manier net zo goed kan, maar we lekker toch niet doen omdat het onze hobby is.
Doe je dit voor je werk, dan is het misschien een ander verhaal.
 
Ik gebruik ook al een aardige tijd IPA voor tijdens het polijsten bv. Heb nog altijd een liter Prep staan die ik gebruik als ik een coating aanbreng.

Als ik IPA vergelijk met EX vind ik dat de lak zelfs stroever aanvoelt na het gebruik van EX ipv IPA. Is dit nu een nadeel? NEE, absoluut niet. Dat is toch de hele reden van het ontvetten. We willen een zo schoon en "kaal" mogelijke lak alvorens een coating of soms wax.

Als ik de TS op zijn vraag moet antwoorden zeg ik nee. Dit is inderdaad niet makkelijk zelf te maken. Een vervanger als IPA ja. Maar ik zou niet zelf een kleurtje en geurtje toevoegen. Koop dan gewoon Prep. Niet EX, want dat geurt als IPA en kleur is ook IPA.

Tipje: Je post wel een link van een concurrent in je topic @ts.
 
  • Leuk
Reactions: Blade en Dieter
@nicknameless

Wij stammen nog uit de tijd dat we zelf op ons gemakje alles nog op onze eigen wijze konden ontdekken.
Hadden we geen YouTube of social media voor nodig :joy: en dan praat je maar over 9 jaar geleden :innocent:

Wel origineel trouwens,... Kort Social Media eens af tot de beide beginletters,... Weet je direct waar de huidige kuddedieren vandaan komen,...