• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jacco's Alfa Romeo 156 voorjaars detail [Update 17-3-2011: Motor ruimte]

Ik niet, vind mijn grille met die bumperlip een stuk mooier dan origineel, het is anders en sportief zonder extreem sjonnie te zijn en ben er ook erg blij mee.
Standaard 156ers zie je al genoeg rijden;)

Mooie foto's van een mooie wagen! Vanwaar de verschillende achterlichten? Donkere binnenzijde/standaard buitenzijde? Gewoon doen wat jij mooi vind!

Netjes hoor. Ook erg leuk dat je een mooie locatie opgezocht heb voor de shoot!

Dat verhaal van de achterlichten, de donkerdere zijn novitec achterlichten en de andere helften hiervan zijn bij de vorige eigenaar doorgebrand, ik vind ze zelf wel mooier staan bij het zilver maar ze zijn vrij zeldzaam en dus ook prijzig.

Jeroen zei:
Ik zou heel dat ding er onder uit trekken, en een originele terug plaatsen,....

Ik kan Jeroen eigenlijk alleen maar gelijk geven.... Een Alfa is af als hij uit de fabriek komt. mensen die denken dat ze het Centro Stile van Alfa Romeo kunnen overtreffen worden verzocht te solliciteren..

Dus als hij van de fabriek al af was hoezo heb je er dan een eibach systeem onderzitten?

tuurlijk zijn Alfa's af fabriek al mooi maar ik vind het leuk om die van mij net een beetje anders te maken, net een tikkeltje unieker. Aan de lijnen van de auto doet het geen afbreuk ;)

ik vind hem erg mooi zo en ik krijg er ook erg veel positieve reacties over dus ik laat het er mooi opzitten:ja

Ik zou zeggen af fabriek en een persoonlijk tintje, met dank aan Centro Stile, zonder hen was er geen Alfa Romeo om te kunnen rijden.
Dat zou toch een gemis zijn voor een Alfisti:-"
Trouwens zo moet elke Alfa er op staan mooi hoor:party

Originele hartje er weer in, dan mag je die bumperlip erop houden :lol
Wát ik er niet mooi aan vind kan ik niet eens uitleggen, het smoelt gewoon niet helemaal lekker..

Meegespoten spiegels, sideskirts, mistlampen en bumperlip vind ik dan weer wel geslaagd!
Hij staat er stoer bij zo! 8-)

Ja er zit inderdaad een TI interieur in, de stoffen variant.

Daar heb ik eigenlijk nog geen mooie foto's van bedenk ik me nu net...
Maar eens voor gaan zorgen als ik het interieur weer onder handen heb genomen;)

De motor ruimte ook weer een beetje netjes gemaakt, nog niet helemaal top want ik durf niet overal hard aan/op te poetsen...

img2649i.webp

Wat ik heb gedaan is in een klein potje een mengseltje van poorboys APC en erg heet water in een hoge concentratie.(1:4 of 1:5 schat ik zo) en dan met een kwastje alles na lopen en het vuil goed los weken.
Daarna een emmer met een APC sopje gemaakt en alles met een doek nagelopen. Waar nodig een beetje geëxperimenteerd met de zogenaamde wondersponsjes om erg vastzittend vuil te verwijderen.
Daarna alle zwarte plastic delen ingespoten met bumper black spray of met siliconenspray, ik wilde even kijken welke van de 2 het beste werken maar ik kon weinig verschil ontdekken moet ik zeggen, even na wrijven met een schone droge doek en klaar.

De zilvere plastic kap heb ik even los gemaakt en rustig op mn gemak boven de emmer afgewassen met het kwastje, sponsje en met de doek en daarna even laten drogen.