• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jag zoekt oplossing piepend elektrisch raam

Arno Overman

Detailing addict
1 aug 2016
95
63
50
Capelle aan den IJssel
Beste medecardetailers,

Mijn Jag heeft een irritant probleempje.
Het raam van de bestuurderskant piept bij op en neer gaan.
De piep zit niet IN het portier dus ik verdenk het machaniek er niet van.

De piep zit bij het rubber/stof waar het raam in het portier zakt.
Ik heb het rubber rondom ingevet met vasline maar niet waar het raam in het portier zakt omdat daar een stoffen rand op zit.

Nu is mijn vraag voordat ik dat gedeelte ook in ga vetten is dit wel zinvol?
Het lijkt me dat als ik het stoffen gedeelte in ga vetten dat dit een erg vet en vies raam geeft en wellicht is dit ook niet handig voor de waterdichtheid ervan?

Misschien is er toch iets anders aan de hand waardoor het piept en dit wellicht een veel voorkomend probleem waar een goede oplossing voor is?

En ik heb nu vaseline gebruikt, lijkt me dat dan geen kwaad kan toch?

Alvast iedereen bedankt voor het meedenken. :)

greetz,

Arno.
 
Ik zou ook wat teflon/ptfe-spray in de raamgeleiders zelf sprayen. Daar kan het ook vandaan komen indien een en ander droog is. Is beter dan siliconenspray, vaseline, wd-40 of andere wondermiddeltjes wat je veelal leest,....

Maar om daar goed bij te kunnen zal het paneeltje er even vanaf moeten.
 
  • Leuk
Reactions: Arno Overman
De raamrubbers van een x-type zijn een soort gootjes
Daar kan je alleen bij met het raam volledig naar beneden
Dan moet je het gootje vinden en schoonmaken (wattenstaafje)
Als dat gootje vol zit drukt de rubber te hard en in een hoek tegen het glas

Als dat het niet is, heel voorzichtig de stoffen bekleding van het rubber schoonmaken
Dat zal waarschijnlijk moeten weken, zeker met dit weer
Dus neem de tijd, radio aan ....

Voortaan gewoon Poorboys NaturalLook nemen en geen plakkend vet
 
Nog een tip: ik heb sinds kort een e46 cabrio en daarvan is het een bekend probleem dat die stoffen rubbers gaan kraken en piepen. Niets helpt daar tegen, tot een Duitser de oplossing vond: :3 rubbers insmeren met wasverzachter!

Geen idee of dat het probleem is hier, maar omdat ik due stoffen rubbers voorbij zag komen in de super beschrijving van @RedCat ..
 
  • Leuk
Reactions: Arno Overman
Wasverzachter is voor de was, en zelfs dan is het niet nodig mits je de kalk niet in de was laat neerslaan

Raamrubbers die schoon zijn, zijn geen enkel probleem, daar moet helemaal NIETS op
Beetje aandacht en geduld, is meer dan genoeg

En je raam schoon houden en er geen gekke dingen op smeren
Provision kan, een goede ruitenreiniger is meestal voldoende
 
Ik vind silicone spray voor zulke klusjes geweldig spul, ptfe is mij nog te vet! Raamgeleiders ruim inspuiten helpt heel vaak tegen piepen en zwaar lopen van ramen. Mercedes heeft voor dit soort piepjes en kraakjes heel wat middeltjes uitgevonden. Dit is er 1 van. We hebben ook een "antipiep" spray, ook op silicone basis. Kan die niet zo snel vinden, maar dat is echt een wordermiddel!
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    157,7 KB · Weergaven: 475
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Arno Overman
Beste mededetailers,

inmiddels heb ik het probleem opgelost.
De vaseline die ik op de rubbers heb gesmeerd heb ik eraf gehaald want dat deed niks.
Het rubber heb ik schoongemaakt en daarna heb ik de rubbergoten ingespoten met siliconenspray en toen was het direct opgelost.
Iedereen weer bedankt voor het meedenken. :)

greetz,

Arno.
 
Beste medecardetailers,

Mijn Jag heeft een irritant probleempje.
Het raam van de bestuurderskant piept bij op en neer gaan.
De piep zit niet IN het portier dus ik verdenk het machaniek er niet van.

De piep zit bij het rubber/stof waar het raam in het portier zakt.
Ik heb het rubber rondom ingevet met vasline maar niet waar het raam in het portier zakt omdat daar een stoffen rand op zit.

Nu is mijn vraag voordat ik dat gedeelte ook in ga vetten is dit wel zinvol?
Het lijkt me dat als ik het stoffen gedeelte in ga vetten dat dit een erg vet en vies raam geeft en wellicht is dit ook niet handig voor de waterdichtheid ervan?

Misschien is er toch iets anders aan de hand waardoor het piept en dit wellicht een veel voorkomend probleem waar een goede oplossing voor is?

En ik heb nu vaseline gebruikt, lijkt me dat dan geen kwaad kan toch?

Alvast iedereen bedankt voor het meedenken. :)

greetz,

Arno.
 
Beste medecardetailers,

Mijn Jag heeft een irritant probleempje.
Het raam van de bestuurderskant piept bij op en neer gaan.
De piep zit niet IN het portier dus ik verdenk het machaniek er niet van.

De piep zit bij het rubber/stof waar het raam in het portier zakt.
Ik heb het rubber rondom ingevet met vasline maar niet waar het raam in het portier zakt omdat daar een stoffen rand op zit.

Nu is mijn vraag voordat ik dat gedeelte ook in ga vetten is dit wel zinvol?
Het lijkt me dat als ik het stoffen gedeelte in ga vetten dat dit een erg vet en vies raam geeft en wellicht is dit ook niet handig voor de waterdichtheid ervan?

Misschien is er toch iets anders aan de hand waardoor het piept en dit wellicht een veel voorkomend probleem waar een goede oplossing voor is?

En ik heb nu vaseline gebruikt, lijkt me dat dan geen kwaad kan toch?

Alvast iedereen bedankt voor het meedenken. :)

greetz,

Arno.
Hallo Arno,
Het overkomt bijna iedereen, dat ramen op den duur gaan piepen. Alleen......het zijn meestal niet de rubbers, maar de raamgeleiding in de deur. Spuit eens een heel, heel klein beetje PTFEspray in het hoekje tussen ruit en raamgeleiding aan de scharnierkant en een beetje aan de andere kant. Waarschijnlijk is het probleem dan opgelost.
Groet, Martin