Dit weekend stond er een prachtige klassieke Jaguar XJ Series II uit 1978 in de kleur Morrocan Bronze op het programma voor een in- en exterieur behandeling.
De auto bij aanvang:
De auto werd met een Ph neutrale foam eerst grondig gefoamd zodat eventueel vastzittend vuil los geweekt kan worden en zo veilig afgevoerd wordt.
Na het foamen de auto gekleid. Er kwam niet heel veel vervuiling vanaf aangezien de auto binnen gestald staat en alleen met mooi weer naar buiten gaat.
Na het kleien en drogen van de auto, kon deze de loods in. Daar werd als eerste de lakdikte gemeten alvorens de polijsten.
Daarna werden de lakdefecten bekeken, vol swirls, pitjes, een vettige waas, een fletse uitstraling.
Besloten werd om niet al te grof geschut in te zetten immers, de lak is 38 jaar oud/jong en je weet dus niet hoe deze zal reageren op al dat polijst geweld.
Na een testspot gaf de lak af aan pad en zelfs op de doek
Met een combinatie van een medium pad en polijstpasta van Rupes, medium pad en polijstpasta van Scholl werd besloten de lak met deze combi's te behandelen.
Dit gaf een prima resultaat.
Echter zijn niet alle swirls en andere lakdefecten verwijderd c.q. verdwenen. Laten we het maar houden op charme of uitstraling.
Gelukkig kwam de glans en recflectie in de 38 jaar oude lak weer goed terug.
Na het polijsten werd de lak ontvet met Nanolex EX en Gyeon prep alvorens met de coating te beginnen.
Om de lak zo goed mogelijk te beschermen, werd er gekozen om deze te conserveren met Gyeon Prime.
Het vele chroomwerk eerst schoon gemaakt en daarna behandeld met een cone en Great Lion
Het zit em in de kleine details die het em doen...
De lederen zetels (geen stoelen...niet op z'n plaats bij zo'n auto...) schoon gemaakt met Gyeon Leather Cleaner en daarna behandeld met Gyeon Leather Coat.
De wielkasten schoon gemaakt, ontvet en beschermd met Gyeon CanCoat.
De banden meermaals behandeld met Waxaddict Tyre Dressing, dit gaf een te aanwezige glans. Nadien met een mf doek afgenomen tot een zijdeglans look.
De auto bij aanvang:
De auto werd met een Ph neutrale foam eerst grondig gefoamd zodat eventueel vastzittend vuil los geweekt kan worden en zo veilig afgevoerd wordt.
Na het foamen de auto gekleid. Er kwam niet heel veel vervuiling vanaf aangezien de auto binnen gestald staat en alleen met mooi weer naar buiten gaat.
Na het kleien en drogen van de auto, kon deze de loods in. Daar werd als eerste de lakdikte gemeten alvorens de polijsten.
Daarna werden de lakdefecten bekeken, vol swirls, pitjes, een vettige waas, een fletse uitstraling.
Besloten werd om niet al te grof geschut in te zetten immers, de lak is 38 jaar oud/jong en je weet dus niet hoe deze zal reageren op al dat polijst geweld.
Na een testspot gaf de lak af aan pad en zelfs op de doek
Met een combinatie van een medium pad en polijstpasta van Rupes, medium pad en polijstpasta van Scholl werd besloten de lak met deze combi's te behandelen.
Dit gaf een prima resultaat.
Echter zijn niet alle swirls en andere lakdefecten verwijderd c.q. verdwenen. Laten we het maar houden op charme of uitstraling.
Gelukkig kwam de glans en recflectie in de 38 jaar oude lak weer goed terug.
Na het polijsten werd de lak ontvet met Nanolex EX en Gyeon prep alvorens met de coating te beginnen.
Om de lak zo goed mogelijk te beschermen, werd er gekozen om deze te conserveren met Gyeon Prime.
Het vele chroomwerk eerst schoon gemaakt en daarna behandeld met een cone en Great Lion
Het zit em in de kleine details die het em doen...
De lederen zetels (geen stoelen...niet op z'n plaats bij zo'n auto...) schoon gemaakt met Gyeon Leather Cleaner en daarna behandeld met Gyeon Leather Coat.
De wielkasten schoon gemaakt, ontvet en beschermd met Gyeon CanCoat.
De banden meermaals behandeld met Waxaddict Tyre Dressing, dit gaf een te aanwezige glans. Nadien met een mf doek afgenomen tot een zijdeglans look.
Laatst bewerkt: