Verleden jaar werd Erik tweede bij het Concours d'Elegance van de Jaguar en Daimler Club Holland. Dat prikt natuurlijk en dit jaar wil hij graag wél die eerste plek hebben. Mij werd gevraagd zijn XKR in concoursstaat te brengen. Altijd leuk natuurlijk 
De auto is uit 2001 en Erik is de tweede eigenaar. Er staat 96.000 kilometer op de klok en dat is voor zo'n wagen best weinig. Erik zorgt ook goed voor zijn wagen en dat was ook terug te zien in de staat van het lakwerk.
Eigenlijk was de Jaguar vooral vuil. Vliegjes, vogelpoep, dat soort dingen. De meeste aandacht ging dus naar het zorgvuldig schoonmaken van de koets, lakcorrectie was amper noodzakelijk.
Maar goed, vuil was-tie dus.
en de velgen hadden een beurtje nodig. Monello Non Ferro.
Ook onder de motorkap wat aandacht: Valet Pro Citrus Pre-wash 1: 8
Met datzelfde spul de koets licht beneveld
en dan een foam er overheen.
Supernatural Glue and Tar Remover om de teervlekken weg te werken
en weer wat van die Monello Non Ferro voor de vliegroest. Dat viel gelukkig erg mee.
Dan mag je gaan wassen: Poorboys World Super Slick and Suds en een Microfiber Madness wash pad.
Eén van de vele keren afspoelen: Nilfisk 120
Tijd voor koffie: Douwe Egberts Roodmerk
Kleien: Monello Dolce Verde met Born Slippy. Voor mij nog steeds een geweldige combo.
En dan mogen we hem eindelijk afdrogen met een doek van CSF. Welk model ben ik even kwijt.
Lak correctie. Het meeste is gedaan met Menzerna 2500 en een microfiber pad. De motorkap was iets slechter en kreeg Menzerna 400 compound op eenzelfde pad.
De lak was hard genoeg om het zonder verfijning af te kunnen, een poging met Menzerna 3500 gaf amper resultaat dus dat heb ik, ook gezien de beschikbare tijd, maar verder niet gebruikt.
Glans komt niet uit een potje maar Extreme Gloss Hard Black van Soft99 helpt toch zeer zeker een handje mee. Mijn favoriete wax.
en dan is dit het eindresultaat
En dan nu maar wachten op dat Concours d'Elegance. Spannend!!
De auto is uit 2001 en Erik is de tweede eigenaar. Er staat 96.000 kilometer op de klok en dat is voor zo'n wagen best weinig. Erik zorgt ook goed voor zijn wagen en dat was ook terug te zien in de staat van het lakwerk.
Eigenlijk was de Jaguar vooral vuil. Vliegjes, vogelpoep, dat soort dingen. De meeste aandacht ging dus naar het zorgvuldig schoonmaken van de koets, lakcorrectie was amper noodzakelijk.
Maar goed, vuil was-tie dus.
en de velgen hadden een beurtje nodig. Monello Non Ferro.
Ook onder de motorkap wat aandacht: Valet Pro Citrus Pre-wash 1: 8
Met datzelfde spul de koets licht beneveld
en dan een foam er overheen.
Supernatural Glue and Tar Remover om de teervlekken weg te werken
en weer wat van die Monello Non Ferro voor de vliegroest. Dat viel gelukkig erg mee.
Dan mag je gaan wassen: Poorboys World Super Slick and Suds en een Microfiber Madness wash pad.
Eén van de vele keren afspoelen: Nilfisk 120
Tijd voor koffie: Douwe Egberts Roodmerk
Kleien: Monello Dolce Verde met Born Slippy. Voor mij nog steeds een geweldige combo.
En dan mogen we hem eindelijk afdrogen met een doek van CSF. Welk model ben ik even kwijt.
Lak correctie. Het meeste is gedaan met Menzerna 2500 en een microfiber pad. De motorkap was iets slechter en kreeg Menzerna 400 compound op eenzelfde pad.
De lak was hard genoeg om het zonder verfijning af te kunnen, een poging met Menzerna 3500 gaf amper resultaat dus dat heb ik, ook gezien de beschikbare tijd, maar verder niet gebruikt.
Glans komt niet uit een potje maar Extreme Gloss Hard Black van Soft99 helpt toch zeer zeker een handje mee. Mijn favoriete wax.
en dan is dit het eindresultaat
En dan nu maar wachten op dat Concours d'Elegance. Spannend!!