• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jan Willem net een Peugeot 308SW

Jan Willem Medendorp

Detailing rookie
23 jul 2015
15
0
Hallo carcleaners,

Ik ben net van de week de eigenaar geworden van een Peugeot 308 SW. Deze auto heeft aardig wat krassen en dat hoop ik voor grootste gedeelte weg te werken.

Ik ben geen ervaren poetser, was altijd fanatiek door de wasstraat (sorry voor het vloeken), echter zag hiervoor ook eens een gepoetste auto, zo zeg wat mooi. Ik dacht dat wil ik ook kunnen.

Onderstaand een foto van de onbehandelde auto met de bijbehorende krassen welke ik wel redelijke makkelijk op de foto kon krijgen.

conv_2367.webp
conv_2368.webp
conv_2369.webp

Vanuit de nieuwe auto en eerdere berichtgevingen via deze site, direct een set gekocht. Mijn set bestaat uit het onderstaande wat ik besteld heb (velgenreiniger had ik al) Poorboys World - EXP Pure Sealant
Poorboys World - Black Hol
Monello - Dolce Verde Klei Set
Monello - Monello Basic Wash Kit
Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack

Ik ben van plan morgen het stappenplan wat op de site staat te gaan doorlopen.

Het meeste waar ik tegenop zie is het polijsten, schijnt nogal zwakke lak te zijn van peugeot, dus zullen het eens gaan testen. Eerst maar rustig aan beginnen. Zal de gele pad en veloce maar eerst zoveel mogelijk links laten liggen.

Ik hoop dat ik veel van jullie mag leren, om een schitterende auto te hebben en te behouden. Gelukkig zit er een glazen dak op, heb ik er wat minder werk mee :)

• Leuk
Reacties: bros
Welkom!

Als je rustig werkt en de instructies volgt dan kan er niet zoveel misgaan. Heel goed om niet gelijk met de zwaarste middelen te beginnen.

Heb je trouwens nog iets om het polijstresidu mee af te nemen (zoals Gyeon Prep) zodat je goed kan kijken of je daadwerkelijk de krassen hebt weggehaald, of dat ze gewoon gevuld zijn met polijstmiddel? Anders denk je misschien dat je alles hebt weggewerkt, maar dan blijkt dat later toch niet het geval te zijn.

Succes!

heb alleen doeken daavoor. Verwacht dat ik daarmee al kan zien hoeverre het (de krassen) weg is. Daarna heb ik nog een behandeing met Poorboys World - Black Hol en als afsluiting (dag later denk ik) Poorboys World - EXP Pure Sealant.

Ben al wat aan het voorbereiden, maar merk wel dat ik al een finishing pad mis, die heb ik bij he tpolijsten al gebruikt, dat wordt dan overgaan op de hand, maar wellicht maakt het dat ook leuker, dat je zelf ook echt met de auto bezig bent,

Wil je als laatste polijststap Finale met een finishing pad gebruiken? Je kan ook kijken of Finale met de witte polishing pad goed werkt en je finishing pad 'bewaren' voor Black Hole bijvoorbeeld. Ik doe waxen ook meestal met de hand omdat ik het wel lekker vind.

ik wou starten met polijsten met de witte pad met mezzo, waardoor ik de witte pad ook al heb gebruikt. Mocht de witte niet goed gaan, dan door naar de oranje. Of kan ik dan beter met oranje beginnen dat de witte wat te voorzichtig is?

Moet morgenochtend eerst maar even naar een autozaak toe denk ik, heb ook geen speciaal doekje/pad voor de wax aan te brengen. Alhowel de wax toch nog niet direct kan, moet eerst even intrekken.

Loopt het toch allemaal nog net even anders dan van te voren bedacht.

Je kan beginnen met mezzo op wit, maar ik gok dat dat niet zoveel uit zal halen. Als het niet genoeg blijkt te zijn kan je de witte pad ook gewoon schoonmaken, verdergaan met mezzo op oranje en de witte pad later gebruiken met finale. Schoonmaken doe ik onder de kraan met APC of Dreft.

Hallo Jan Willem... Mooie auto hoor... 1 voordeel van die zachte lak... Je krijgt de krasjes er ook wat makkelijker uit!

Succes met het poetsen!

• Leuk
Reacties: bros
ik denk ook dat die witte niet veel gaat uithalen, ik zou met die oranje beginnen...
nadien afwerken met de witte.
vergeet geen NA-foto's te posten! :-D