• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeep Patriot 2007

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.703
173
45
Doetinchem
Gisterenmiddag deze Jeep Patriot mogen verwelkome op de oprit :ja

Als eerste ben ik begonnen met het interieur.. door een wandelstok zaten er aardig wat strepen op het hemeltje (beige) die verwijderd moesten worden, toen ik met het hemeltje klaar was heb ik me verder ontfermd over het interieur..

- Alles insprayen met Meguiars APC 1:10 en inborstelen met een kwast, vervolgens met de luchtcompressor zoveel mogelijk schuim wegblazen en het residu afnemen met microvezel doeken
- Leder behandeld met Meguiars APC 1:4 en ingeborsteld met de Carclean paardenhaar borstel en afnemen met doeken
- Leder behandelen met Gliptone conditioner
- Stofzuigen
- Ramen van binnen
- Dashboard en overig kunststof met Naturel Look van Poorboys

Toen de binnenkant klaar was, wachtte de buitenkant nog op me.. op zich niets bijzonders, een aantal krassen door het rijden langs cq tegen struikgewas, nagenoeg alles weg kunnen krijgen, op een plek durfde ik niet helemaal verder omdat ik bang was dat ik door de lak zou gaan :-/

Gehele wagen behandeld met de DAP900 icm een groene Monello Kompressor met Monello Finale, tenslotte getopt met NXT 2.0 vanwege de mooie glans die deze teweeg brengt op een lichte wagen

P1040800.webp

P1040804.webp

P1040802.webp

P1040805.webp

P1040803.webp

P1040801.webp

P1040807.webp

P1040808.webp

P1040799.webp

P1040798.webp

P1040797.webp

Bedankt voor het bekijken en lezen weer !

Dat ziet er erg goed uit Quincy :-)^ Mooie stoere wagen en interieur, alleen die gebruike matrialen :( Vooral rondom de automaatpook...

Maar nogmaals: zeer mooi geworden@ Was de lak op die plek al dun?

Mooie wagen, knap resultaat.

Alleen jammer van die sinasappelhuid op de eerste foto. :-/

Het lijkt we of ze tegenwoordig niet meer normaal kunnen fabrieksaf.

Toevallig van de week met mijn collega erover gehad. Hij heeft 20 jaar in het schadeherstel wereldje gezeten.

Tegenwoordig wordt er kleurlak op waterbasis gebruikt, dat droogt veel slechter waardoor de auto's op hogere temperaturen worden gebakken om de lak te drogen.
Alleen de blanke lak is nog op een 2 componenten basis. Als deze ook op waterbasis zou zijn, dan ben je bij de eerst volgende regenbui je lak kwijt....:lol

Die kleurlak op waterbasis is er al ruim 15 jaar dus zo´n beetje alle auto´s die rondrijden hebben deze erop zitten.

Structuur komt veelal doordat de auto´s affabriek meerlaagssystemen gebruiken en alles nat in nat gespoten word, vervolgens word de blanke lak laag erop gecoat, wat ook geen ideale manier is.

Ook doordat er steeds minder lak (laagdikte per laklaag) op een auto zit, is de kans groter dat er structuur ontstaat (de lak vloeit niet meer, maar word er electrostatisch aangebracht om met zo weinig mogelijk lak een auto te spuiten)

Als je ziet hoe een Rolls royce gespoten word, dan weet je hoeveel extra werk daarin zit en het uiteindelijke kostenplaatje. Wanneer je tegen Jan met de pet zegt, tsja meneer of uw auto word op deze manier afgeleverd met sinaasappelhuidje (wat is een sinaasappelhuidje, hij blinkt toch??) of hij is affabriek strak maar hij kost 2K meer, wat denk je dat het gros van de mensen kiest :-"

En blanke lak op waterbasis is er ook al jar en (ik denk zelfs zeker 5 a 7 jaar) en die valt echt niet van de auto af na een regenbui. :-d