• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jetski

AlexanderVS

Detailing rookie
8 feb 2018
21
15
29
Brugge
Goeiemorgen mede detailers,
Gisteren zaten we met dit weer lekker te bbqn en kwam m’n schoonbroer wat uitleg vragen over waxes, coatings,..
Waarop daarna de vraag kwam of ik eens zijn Jetski wou polijsten en behandelelen.
Momenteel nog niet op in gegaan omdat ik echter niet weet of ik gewoon zoals normaal met de dap en m’n monello pastas er mag over gaan en of Cancoat mag/kan op een jetski gezet worden? Iemand die al eens een jetski heeft gedetailed?
 
Ik zou eerst eens gaan kijken hoe de jetski eruit ziet. Is het gewoon gespoten kunststof of metaal? Is het gekleurd kunststof? Of zijn het allemaal stickers?

Ik denk niet dat alle jetski's hetzelfde zijn.
 
Dit is hem, zitten enkele stickers op zoals de FX Cruiser, Yamaha en Waverunner.
EEE042A8-A8D4-42B5-B77D-317266EA55FE.jpeg
 
Jetski is feitelijk niets anders dan een scooter die tegen water kan ;)

In brak water kan een coating prima, ik twijfel of het bij zout water ook gaat houden
Ik heb dat nog niet geprobeerd, maar theoretisch kan de werking dan wat minder worden

Wassen met Bathe+ is altijd aan te raden.

Voor zadel even oppassen dat het niet glad wordt, in combinatie met materiaal van je wetsuit
Voor het zadel zou ik dus geen normale dressing nemen, juist om glijden te voorkomen.

Veel plezier ermee, moet lukken denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Hey redcat, bedankt voor je antwoord!
De jetski word gebruikt op brakwater dus Cancoat zou moeten stand houden.
Het enige wat ik momenteel heb liggen voor leer is de leather cleaner en leather coat van Gyeon.
 
Dit is toch een waterscooter? :p

Ik heb ooit eens een paneel gepolijst van een waterscooter. Een maat van mij had deze op de kop getikt en ging zelf het motorische gedeelte en dergelijk aanpakken, maar de buitenkant durfde hij niet zomaar met zijn 3M-rotary en polishes overheen te gaan. ;D

Ik ben toen hééél voorzichtig begonnen en dus zo simpel als Finale op een doekje. ;) Uiteindelijk uitgekomen op de DAP900 + Raffini Geel + Veloce om de kleur terug te halen en defecten te verwijderen. Hij heeft daarna zelf met de rotary de boel afgemaakt.
Daarna de lak en dergelijke in de 845, ongelakt kunststof in de Revive.

De zitting was in zijn geval niet van leer, maar zelfde spul als motorzadels. Deze heeft hij gereinigd/behandeld als dusdanig met zadelreiniger van S100.
 
Binnenkort ga ik hem gaan ophalen. Ben dit weekend met deze temperaturen nog een meegeweest gaan varen. Het zijn kunsstofpanelen.

Zeer voorzichtig beginnen met zwart + finale enkele testspots doen en zo opwerken tot gewenst resultaat. Maar hoe zit het met die stickers? Masking tape rond de stickers? Of gewoon extra voorzichtig zijn?
 
Ligt eraan hoe dik ze zijn
Dikkere zou ik bij uit de buurt blijven of afplakken
Dunnere kan je vaak gewoon overheen (mits het niet een bedrukte versie is)
 
Ik zou goed oppassen, zoals je al aangeeft, fijn beginnen en kijken waar je eindigt. Qua bescherming, ik heb de polyester bodem van mijn rib wel eens in de Acquafobia gezet, dit was na 1 keer varen weg. Een fijne wax houdt veel langer, ik gebruik mijn Autoglym HD hiervoor. Note daarbij is dat ik eigenlijk altijd op zout water vaar, dus dat zal absoluut niet helpen bij de standtijd.

Succes! Mooi om met goed onderhouden en strak materiaal op het water te zijn!