Zo, ben dit weekend lekker bezig geweest met de DAP. Wilde eerst een motorkop o.i.d. van de sloop halen om te testen, maar dat was een beetje lastig. Dus wat doe je dan? Dan ga je je toch lekker op de auto van je zus uitleven
Dus ik gisteren alle spullen klaar gezet en een testspot gemaakt op de motorkap. Heb eerst Mezzo op blauw geprobeerd, maar dit gaf weinig resultaat. Toen Mezzo op oranje, was ook niet echt super. Dus toen een witte pad gepakt met Inizio, dit gaf redelijk resultaat, swirls waren weg maar andere krassen bleven nog zitten. Dus toen de Megs Ultimate Compound erbij gepakt, dacht ergens gelezen te hebben dat deze nog grover is. Dat ging goed, maar toch bleven er een aantal krassen zitten. Dus misschien volgende keer een wollen pad aanschaffen want die lak is knoerhard. Dankzij de regen tussendoor ben ik een halve dag bezig geweest om alleen de motorkap te polijsten. Dus vandaag verder gegaan, afgebouwd tot Finale op rood. En een laagje EX-P eroverheen. Resultaat was toch mooi:
Was eerst van plan om het dak ook nog te doen, maar was het zat met dat weer. Dus toen nog maar het dak van de 480 gedaan, die heeft ook al 23 jaar krasstraten en sponzen gezien :-"
Lak was gelukkig niet zo hard als de Golf.
Was net bezig toen de DAP hevig ging trillen. Ben toen gestopt en de pad kwam los. Gelukkig de machine niet van de lak gehaald, anders was die pad ergens heen gevlogen.
Dit was het gevolg:
Heb genoeg polijstmiddel gebruikt, heb de pads niet dubbelgevouwen, heb ze niet drooggedraaid na het wassen, heb geen Dasty gebruikt, heb de machine alleen aan en uit gezet op het lakwerk, etc.
Weet echt niet waarom hij het begeven heeft, baal er wel van. Ik ga zometeen even een mailtje naar Carclean sturen.
Maargoed, toch maar even het dak afgepolijst:
Ik heb nog even geen show-off topic aangemaakt, omdat ik pas in het voorjaar de auto's helemaal onderhanden ga nemen.