• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Juiste producten/volgorde

Bart0180

Detailing rookie
9 apr 2015
2
0
Beste allen,

Ik heb weinig tot geen ervaring met detailen. Wel heb ik al een tijdje rondgekeken op het forum. Door de vele meningen is het af en toe lastig een goed beeld te vormen over de soorten producten en volgorde daarvan. Vandaar deze post.
ik heb een zilveren VW Polo uit 2012 die er nog zeer goed uitziet en dat wil ik graag zo houden natuurlijk.

De volgende producten wil ik gebruiken om hem volledig te detailen.

ijzerdeeltjes verwijderen - Non Ferro
Wassen - Lavare
Kleien - Monello kleiset
Polijsten - Poor Boys perfect polish
Glaze - Poor Boys White diamond
Wax - Collonite 845

Graag jullie mening of dit de "juiste" producten zijn, de volgorde oké is en of ik iets mis of dat er is overbodig is. Ik moet alles met de hand doen, ben niet in het bezit van een machine.
 
[video]https://forum.Carclean.com/#handleidingen-tutorials-reviews-en-tests.34/6036-volledig-exterieur-stappenplan-handmatig-met-video-s[/video] Zou alleen Non-Ferro na het wassen doen.
 
Polijsten: Poorboys perfect polish bedoel je denk ik Professional polish.
Dit is meer een paintcleaner dan een polijstmiddel (er zitten nl. geen schuurkorrels in).
Persoonlijk zou ik ook een banden-dressing gebruiken, vind het altijd zo zielig staan die onbehandelde banden onder een glimmend schone wagen.