• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Juiste reiniging en plan van aanpak van lak met mijn producten

E-Jan

Detailing rookie
6 feb 2010
231
0
Na het kleien wil ik de lak verder voorbereiden voor het polijsten door deze eerst te reinigen. Nu heb ik eerder de Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' gebruikt, maar heb ook nog een volle fles Poorboys SSR1 staan.

Op de site met productoverzichten staat er onder de Cleaners dat er in de Poorboys SSR serie een cleaner, maar ook een glaze en polish tegelijkertijd zitten. Kan ik de Poorboys SSR1 dan wel als lakcleaner gebruiken? Dat wil zeggen heeft het gebruik van dit product invloed op het feit dat ik nog een aparte glaze (Black Hole) aan wil brengen?

Mijn plan van aanpak zou er dan zo uitzien (puur ter info: het is zwarte, vrij zachte uni-lak):

- Wassen / drogen
- Iron X
- Kleien
- Paint cleanen met Poorboys SSR1 op witte pad
- Polijsten met Monello Mezzo en oranje pad
- Afbouwen met Monello Finale op lichtgroene pad
- Glaze zetten: Black Hole op zwarte pad
- Wax zetten: Natty's Paste Wax Blue

Oude plan, met oude producten

- Wassen / drogen
- Kleien
- Paint cleanen met Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'
- Polish aanbrengen met Meg's Deep Crystal Polish 'Step '2' (later geleerd dat dit ook een glaze is, maar had die stap dus dan niet na Finale en voor de was gemoeten?)
- Polijsten met Monello Mezzo en oranje pad
- Wax zetten: Meguiar's Gold Class Wax

De SSR 1 is een veel lichtere variant dan de Monello Mezzo. Zou als ik jou was eerst alleen met SSR 1 proberen, aangezien de meeste Alfa lakken vrij zacht zijn. SSR 1 zit volgens mij geen glaze in hoor.

Simpele vertaling:

SSR1=Finale
SSR2/2.5 =Mezzo
SSR=Inizio

Zit geen glaze in, daarvoor idd de Black Hole pakken
Zou meteen de mezzo pakken en niet eerst cleanen met SSR1, daarna afwerken met de Finale

Wassen
- Iron X
- afspoelen
- Kleien
- afspoelen en drogen
- Polijsten met Monello Mezzo en witte pad, eventueel opschalen naar de oranje ( testspot zal dit uitwijzen )
- Glaze zetten: Black Hole op zwarte pad
- Wax zetten: Natty's Paste Wax Blue

Dat is duidelijk, bedankt. Als ik een stap kan overslaan is dat prima natuurlijk.

Vraag die ik nog wel heb uit interesse: Er is dus geen "meerwaarde" om een paint cleaner te gebruiken, ook niet van een ander merk? Of wordt de lak al (licht) gereinigd met Mezzo?

Daar zat ik eerlijk gezegd ook nog eventjes over na te denken en mooi dat dit toch weer opkomt op zo'n forum dan :-)^

(Ik was dus dezelfde mening bedeeld als mk-us toen de raderen gingen draaien...)

Bedankt, dan kan er weer een overtollig flesje aan de kant. Scheelt weer tijd en energie die ik in de andere stappen kan steken, dus blij dat ik het gevraagd heb. ;)

Thanx.