Na het kleien wil ik de lak verder voorbereiden voor het polijsten door deze eerst te reinigen. Nu heb ik eerder de Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' gebruikt, maar heb ook nog een volle fles Poorboys SSR1 staan.
Op de site met productoverzichten staat er onder de Cleaners dat er in de Poorboys SSR serie een cleaner, maar ook een glaze en polish tegelijkertijd zitten. Kan ik de Poorboys SSR1 dan wel als lakcleaner gebruiken? Dat wil zeggen heeft het gebruik van dit product invloed op het feit dat ik nog een aparte glaze (Black Hole) aan wil brengen?
Mijn plan van aanpak zou er dan zo uitzien (puur ter info: het is zwarte, vrij zachte uni-lak):
- Wassen / drogen
- Iron X
- Kleien
- Paint cleanen met Poorboys SSR1 op witte pad
- Polijsten met Monello Mezzo en oranje pad
- Afbouwen met Monello Finale op lichtgroene pad
- Glaze zetten: Black Hole op zwarte pad
- Wax zetten: Natty's Paste Wax Blue
Oude plan, met oude producten
- Wassen / drogen
- Kleien
- Paint cleanen met Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'
- Polish aanbrengen met Meg's Deep Crystal Polish 'Step '2' (later geleerd dat dit ook een glaze is, maar had die stap dus dan niet na Finale en voor de was gemoeten?)
- Wax zetten: Meguiar's Gold Class Wax
Op de site met productoverzichten staat er onder de Cleaners dat er in de Poorboys SSR serie een cleaner, maar ook een glaze en polish tegelijkertijd zitten. Kan ik de Poorboys SSR1 dan wel als lakcleaner gebruiken? Dat wil zeggen heeft het gebruik van dit product invloed op het feit dat ik nog een aparte glaze (Black Hole) aan wil brengen?
Mijn plan van aanpak zou er dan zo uitzien (puur ter info: het is zwarte, vrij zachte uni-lak):
- Wassen / drogen
- Iron X
- Kleien
- Paint cleanen met Poorboys SSR1 op witte pad
- Glaze zetten: Black Hole op zwarte pad
- Wax zetten: Natty's Paste Wax Blue
Oude plan, met oude producten
- Wassen / drogen
- Kleien
- Paint cleanen met Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'
- Polish aanbrengen met Meg's Deep Crystal Polish 'Step '2' (later geleerd dat dit ook een glaze is, maar had die stap dus dan niet na Finale en voor de was gemoeten?)
- Wax zetten: Meguiar's Gold Class Wax