• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Juiste spullen voor detailen?

martijnvanderh

Detailing rookie
25 jan 2011
11
0
Hoi!

Ik poets al met enige liefde graag m'n auto, een donker groene golf 4 cabrio.

Ik heb al best wat leuke spullen.
-Poorboys Slick and suds
-Diverse wash mitts
-2 emmer systeem met gritguards
-Natty paste Wax
-Meguiars 3 stappen systeem
-Meguiars Glass cleaner
-Meguiais All Metal Polish
-Meguiars QD spray
-Smartgel
-Dodo glass cleaner
-Turtle Wax ice
-Action tyreshine en velgenreiniger (ja ja!!)
-Non ferro
-Monello Doeken
-Delirium droogdoeken
-Diverse pads en andere doeken
-Visdraad en fohn voor de logo's eraf te halen ;-)
-Klei (geen idee welk merk, is eigenlijk te zacht en doet weinig).

Ik kan dus handmatige prima uit de voeten maar ik ben het bui om m'n broertje steeds op te trommelen met z'n DAP.

Ik wil nu zelf wat mooie stappen gaan maken richting machinaal polijsten.

Is dit een mooi lijstje? Mis ik nog iets? Andere klei of sealant beter?

-PB APC
-PB Natural Look Dressing
-PB Black Hole
-PB Spray and Wipe
-Monello Dolce Verde klei
-DAP900 Power Pack
-PB Exp Pure Sealant
 
Ondanks dat ik zelf graag de Mothers klei gebruik is de Monello klei een prima klei.. Ik weet niet of de actie nog geld maar kort geleden kreeg je een 2e stukje klei gratis... als dit nog steeds zo is maakt dat de keuze helemaal makkelijk lijkt mij :)


Ik maak ik inplaats van de EXP sealant zelf liever gebruik van de collinite waxen... Is de EXP een prima sealant
 
Ik heb geen ervaring met de Monello klei en gebruik zelf de DDJ Supernatural klei naar grote tevredenheid.
Wellicht gewoon beiden nemen, om te zien welke jou het beste bevalt.
 
Zluytr;n427945 zei:
Ondanks dat ik zelf graag de Mothers klei gebruik is de Monello klei een prima klei.. Ik weet niet of de actie nog geld maar kort geleden kreeg je een 2e stukje klei gratis... als dit nog steeds zo is maakt dat de keuze helemaal makkelijk lijkt mij :)


Ik maak ik inplaats van de EXP sealant zelf liever gebruik van de collinite waxen... Is de EXP een prima sealant


Ik zie de naam Collinite vaak voorbij komen... Heeft in principe dezelfde functie? aangezien het een wax heet en geen sealant...
Welk type collinite moet ik dan hebben?
 
Hey Martijn,

Ik gebruik zelf de klei van Monello (+ Spray&Wipe) en dit gaat prima. Tot op heden nog geen rare fratsen.

Collinite komt inderdaad veel voorbij. Mocht je de keuze maken voor een Collinite wax, dan kan ik je de 845 aanraden. Werkt zeer goed. Is tevens simpel én zeer dun aan te brengen, wat zorgt voor makkelijk en duurzaam poetsen. Eveneens het uitpoetsen is bij mij altijd simpel geweest, lang of kort curen.

Je kan deze wax ook in 2 lagen opbrengen en dat zal zeer zeker een aantal maanden blijven zitten. Mijn eigen auto heb ik begin mei behandeld met 2 lagen Collinite en tot op de dag van vandaag is de bescherming nog top! De auto word uiteraard helemaal ranzig na verloop van tijd, maar na simpel afspoelen en wassen is hij weer als nieuw!

De prijs/kwaliteit-verhouding is opmerkelijk goed.


Ik heb begrepen dat de Collinite 845 een hybride wax is. (Polymeren + carnauba) De kwaliteit word vaak vergelijken met een sealant. (standtijd/bescherming/etc.)


Greetz
 
845 is gewoon een topper... en is super makkelijk te gebruiken... Ik vind persoonlijk op donkere lakken 915 een iets mooiere wetlook geven... alleen is deze wel iets moeilijker in gebruik en is de standtijd van 845 weer iets beter.
 
  • Leuk
Reacties: bros
Bedankt voor alle terugkoppeling! Ik ga m'n bestellijst in orde maken.
Vandaag komt de DAP binnen, de rest ga ik ook bestellen spoedig.