• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

juiste stappenplan clio.

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Hallo,

aangezien ik volgend jaar mijn auto netjes strak wil hebben zit ik te bedenken wat het juiste stappenplan voor mijn clio { donkerblauw} zou zijn. Ik lees veel over glaze, sealant, polijsten ed dus ik heb voor mijzelf een rijtje zoals ik denk dat het voldoende is.

- wassen met meguiars nxt shampoo. { gebruik ik al tijden, bevalt me prima}.
- kleien met meguiars qlay bar+ quick detailer. { ook al paar gedaan bevalt ook goed}.
- polijsten met de dap500 raffini starterskit. { moet ik nog aanschaffen maar ik denk dat dat voldoende is}.
- pb Black Hole erop om te voeden.
- pb World EX sealant om te sealen.
- meguiars nxt glass cleaner.

Dan moet ik eventueel nog 1 of 2 extra pads aanschaffen om de glaze en de sealent aan te brengen. Is dit ongeveer voldoende?? { velgen en plastic niet meegerekend} En als ik hem dan af top zou dat kunnen met de nxt wax van meguiars? Hiernaast ook nog een 6/7 stuks microvibre doeken aanschaffen. { heb er nog wel 3 liggen}.

Alvast dank voor de antwoorden.

gr!!
 
Mooi lijstje helemaal compeet:cool:
Voor de sealant zou ik de EXP nemen persoonlijk vanwege zijn lange standtijd en makkelijk te verwerken let wel op dat deze deze ongeveer een uur moet curen wil je een goed resultaat.

Wat betreft doeken zou ik er nog een paar bij nemen daar heb je nooit genoeg aan, en 1x laten vallen is nieuwe pakken:rules
 
Helemaal top!!

ja ik ben nog een leek qua detailen, tot het kleien ben ik pas geweest, dus het is nog allemaal gissen. Alleen zou ik voor de wax van meguiars ook een pad nodig hebben? als je dan toch met de dap bezig bent krijg je misschien wel een mooier resultaat. En welke doeken raad je me aan?
Mochten er volgend jaar nieuwe velgen onder mijn auto komen komt er natuurlijk velgenreiniger en een wheel sealent bij, maar dat spreekt voor zich denk ik. Dan neem ik er idd een paar doeken bij, die kosten je de kop niet, en aangezien ik mijzelf ken is dat niet geheel onverstandig!!
 
Hele mooie lijst en set !

Voor je zachte lak ga je daar zeker mee uit de voeten komen.
Enige op / aanmerking wat ik persoonlijk heb is de Mequiars (nxt?) wax.

De NXT bevat een lichte cleaner, aangezien de EXP van zichzelf al een hele lange standtijd heeft zou ik persoonlijk eerder zelf een 2de laag EXP aanbrengen dan 1 laag EXP met 1 laag NXT wax.
Voor de EXP / wax zou je een rode of zwarte pad kunnen gebruiken.
 
Nogmaals Dank!!

ik weet niet wat voor een lak mijn clio heeft, maar is de kans niet aanwezig als het een zachte lak is dat ik met polijstmiddel door de lak heen ga? Ik heb de nxt wax toen ik een meguiars pakketje gekocht omdat ik toen ik de auto net kocht hem toch wilde onderhouden. En aangezien ik weleens als dat je met wax ook kan toppen dacht ik dat die combinatie wel goed was;) Maar stoot dan de 1e exp laag de 2e niet een beetje af?

Ik heb een lijst gelezen waarin inderdaad stond dat ik een extra zwarte pad voor de glaze of de sealent kon gebruiken en de rode voor de wax.
Echter wat is de dosering van de black hole en de sealant. 3 drupjes per pad op 1/4 motorkap of dak of hoe moet ik dat zien?

Ik heb nu iig een beeld van wat ik moet bestellen. Dan kan ik na de jaarlijkse pekelparty aan de slag!!
 
heb je al een droogdoek ?? (of 2 :D )

wax of sealant toch best aanbrengen met een handpad , zo kom je in alle hoekjes .

kost niks : 1.75 euro/pad
 
nee doeken plaats ik meteen bij de bestelling!!!

maar dan zou ik bijv. alleen de zwarte pad moeten bestellen voor de glaze en wat handpads voor de rest. maar krijg je geen beter resultaat als je alles machinaal doet?
 
zijn er geen pads bij de starterskit ??

natuurlijk kan je er best wat extra nemen

beter met de machine ?? : ik denk wel zuiniger maar niet beter ! je moet dan al alles gaan afplakken , anders heb je meer werk om alle plastic delen proper te krijgen of je moet er toch met een handpad langslopen.......

oppoetsen/uitpoetsen doe je normaalgezien ook niet met de machine , er bestaan wel van die hoesjes voor over die machinepads , maar ik

dacht dat ik er nog niet veel goeds over had gelezen hier op het forum

beter met enkele goede doeken om alles mooi op te wrijven (= mijn mening) bvb megatowel 40x40 cm of andere

neem liever 3 doeken van 40x40 ipv 2 doeken van 60x40(= 1 meer en werkt fijner/plooit makkelijker) :ja
 
Er zitten enkel pads bij die je kunt gebruiken voor het polijsten. Voor de glaze en eventueel de sealent zal ik aparte pads moeten bestellen. Maar dan zal ik ook wat handpads nemen om wat met de hand aan te brengen. Welke doeken raad je me aan om het uit te poetsen?? Ik zie veel verschillende doeken staan maar het lijkt me nie dat ze veel verschil maken?
 
Er zit wel degelijk verschil in doeken en zoniet dan is het altijd handig om diverse kleuren te hebben:rules
 
Ik vind de Monello Peluche verde en de Poorboys Deluxe mega towel (DMT) lekker werken. Lekker zacht en goed van formaat.
 
alles wat in mijn 1e bericht staat. Plus dan wat doeken van pb. Voor velgen en plastic doe ik later, dat ivm het veranderen van velgen en wat dingen in kleur spuiten. Echter doe ik de bestelling over een tijdje de deur uit. Met dit weer heeft het toch geen zin om te gaan detailen. Dan komt in het voorjaar wel.
 
Dan ben ik bang dat het lijstje een stukje langer is geworden..:D