• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Juiste volgorde voor mijn Alfa Romeo Giulietta antaciet.

Jordani

Detailing rookie
25 nov 2013
30
0
Goede avond allemaal,

Ik heb al een aantal keer bestellingen geplaatst bij carclean en iedere keer ben ik weer tevreden zowel over de producten als de mensen die daar werken en mij altijd goed te woord staan! Wanneer je een vraag hebt kan je die altijd stellen en krijg je er vrijwel direct antwoord! Echt super.

Ben nu ongeveer 3 jaar geleden begonnen met het detailen van auto's en heb ook het virus te pakken. Vind het heel leuk om te doen en vooral de resultaten te zien na de uren erin gestopt te hebben.

Nu ben ik van auto veranderd. Mijn huidige auto zoals in de titel vermeld een Alfa Romeo Giulietta Antraciet en voorheen een Seat Leon zwart. Nu heb ik wat nieuwe poets producten besteld voor mijn nieuwe auto en zou ik graag van jullie willen weten wat het juiste stappenplan is met deze spullen. Alles gebeurd handmatig.

Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml
Poorboys World - White Diamond - 946ml
Poorboys World - Super Slick & Wax - Limited Edition - 946ml
Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 5000ml
Poorboys World - Luchtverfrisser Vanilla - 946ml
CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml
CarPro - FlyBy30 50ml
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
Rain-X - Rain-X Anti-nevel - 200ml
Rain-X - Rain-X - 200ml
Mothers Wax - Tire & Rubber Cleaner - 710ml
Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray - 500ml

Wat ik in gedachte heb is het volgende stappenplan:

1: Als aller eerste wil ik de auto gaan foamen hiervoor gebruik ik de Gloria Foam Master FM10 met het product SSF.

2: Als tweede stap wil ik de auto gaan kleien met de Dolce Verde klei set van Monello om al het vervuiling te verwijderen.

3: Als derde stap wil ik de auto met het 2 emmer systeem gaan wassen met PB SS&W i.c.m de grote wash mit van Megiuars.

4: Als vierde stap wil ik de auto gaan behandelen met White Diamond van PB.

5: Als vijfde stap wil ik de auto gaan behandelen met de EXP Pure Sealant van PB.

6: Als zesde stap wil ik de auto een waxlaag gaan geven met Collinite Liquid Insulator wax 845.

7: Alle zevende stap wil ik alle velgen insprayen met Spray and Rinse wheel cleaner van PB en vervolgens afnemen met een apparte emmer water en uiteraard een apparte spons.

8: Als achtste stap wil ik de velgen nogmaals insprayen maar dan met Iron X om het overtollige vuil extra los te weken en vervolgens weer af te nemen met een apparte spons i.c.m. een emmer schoon water.

9: Als negende stap wil ik mijn banden gaan behandelen met Mothers Wax Tire & Rubber cleaner.

10: Als tiende stap wil ik mijn velgen gaan behandelen met PB Wheel Sealant hiervoor gebruik ik een apparte pad om het aan te brengen en een apparte doek om het later mee uit te poetsen.

11: Bij stap ga ik verder met mijn banden. Hiervoor gebruik ik Megiuars High Gloss tyre proyection gel. Dit breng ik aan met een verf rollertje op maat van mijn band. (erg handig vind ik zelf)

12: Bij stap 12 wil ik de ramen gaan behandelen/cleanen van buiten met DODO Juice Clearly mentol.

13: Bij stap 13 wil ik nadat alle ramen van buiten helemaal schoon zijn deze gaan behandelen met CarPro flyby 30 i.c.m. rain X. Voorruit met CarPro zij en achteruiten met Rain X.

14: Als laaste stap wil ik de binnenkant van de ramen ook behandelen met de DODO Juice Clearly Mentol om vervolgens de ramen te behandelen met Rain X anti nevel.


Graag zou ik van jullie willen weten of dit een juist stappenplan is of dat ik bijvoorbeeld in een andere volgorde moet werken. Voor de binnenkant van de auto heb ik een apart stappenplan. En voor het waxen houd ik uiteraard rekening met het uitharden van +-24 uur.

Voor alle stappen zijn er genoeg doeken en pads aanwezig. Zowel voor de binnen als de buitenkant van de auto.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen en/of tips geven!

Groeten,

Jordan :)
 
Ik snap even niet waarom alles anders zou zijn bij een andere auto?
De Leon was zwart, de Alfa anthraciet, dus ook een donkere kleur, en ik zou dan ook voor Black Hole kiezen i.p.v. White Diamond. Verder grote kans dat de lak van de Alfa zachter is dan van de Seat, maar verder zie ik geen reden om anders te gaan werken, of andere produkten te kiezen dan je gewend bent.

Verder wordt vaak aangeraden om juist eerst de velgen schoon te maken: velgborstels willen nog wel eens spetteren, en als je de lak daarna nog onder handen neemt, is dat minder van belang.
 
Tussen het foamen en het kleien in zou ik de auto wassen, alleen foamen reinigt volgens mij niet genoeg om veilig te kunnen kleien. Je zou ervoor kunnen kiezen om na het kleien nog een keer te wassen.

De velgenreiniger eerder in het proces is ook een aanrader, waarom start je daar niet mee?
 
De reden waarom ik voor White Diamond heb gekozen is omdat iemand die ik ken deze variant voor PB ook gebruikt voor zijn Cayenne. Hij werkt ongeveer met hetzelfde stappenplan van mij en zegt dat hij met de White Diamond van PB hele goede resultaten haalt.

Hiervoor werkte ik met de NXT 2.0 wax van Meguiars in vaste vorm en wil ook graag dingen uitproberen testen om eventueel mensen hier op het forum ook te helpen kiezen voor het juiste product.

Bedankt voor jou reactie!
 
Black Passat,

Bedankt voor jou antwoord. Ik heb het bericht net getypt vanaf mijn telefoon dus ik kon het niet zien of het allemaal op de juiste plaats stond.

Uiteraard is het de juiste/goede manier om tussen het foamen en het kleien de auto te wassen. Na het kleien nogmaals wassen.

Bedankt voor je reactie, en ik zal inderdaad de volgende keer eens beginnen met de velgen. Kijken of mij dat beter bevalt!

nogmaals bedankt!
 
Eens met Cordoba en BlackPassat. Ook zou ik er voor kiezen de velgen te reinigen voor of na het wassen en niet als je de hele auto al gedaan hebt. De reden hiervan is dat je er voor zorgt dat je geen velgenreiniger op je (verse) waslaag krijgt.
 
Oke dan ga ik dat voortaan als eerst doen. Bedankt voor je antwoord. Denken jullie verder wel dat White Diamond te gebruiken is op een grijze/antraciet kleur. Of kan ik misschien beter gaan voor black hole? Verder heb ik meerdere voertuigen waar de White Diamond wel geschikt voor is.

Ik denk dat het wel kan op een grijze auto.

Bedankt!
 
White Diamond is gewoon te gebruiken op een donkere lak, net als Black Hole (BH) te gebruiken is op een lichte kleur, alleen is het resultaat met het juiste product een fractie beter. Als je het ene product hebt, is het verschil vaak te klein om het andere product te kopen zolang het niet op is, maar als je het nieuw aanschaft beter direct BH voor donkere kleuren, WD voor lichte kleuren. Dat is ook de reden dat ik verbaasd was, omdat je vorige auto ook geen lichte kleur had, dus de White Diamond (normaal gesproken) geen overblijfsel van het detailen van je vorige auto.

Overigens op een lichtgrijze/zilverkleurige auto is White Diamond weer beter, dan BH.
 
Eens met de posters hierboven aangaande was-volgorde qua velgen.

Je pakt het grondig aan, maar wel jammer dat je er niet een behandeling met een DAP bij kunt doen want dat zou het helemaal afmaken. Ik zou die op het lijstje voor onder de kerstboom zetten :)