• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kale lak aan de binnenzijde, hoe behandelen?

pop

Detailing rookie
5 dec 2012
16
0
Hallo,

Zoals jullie zien heb ik een Skoda Citigo. Nu heeft deze wagen (net als andere kleinere auto's) aan de binnenzijde stukken lak waar niets overheen zit. Ongetwijfeld om de prijs laag te houden, zit er geen mooie plastic afwerking aan de binnenzijde. Mijn arm steunt zo tijdens het rijden lekker op de lak onder het raam.

In dit plaatje het groene gedeelte: http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionImages/models/citigo/citigo/citigo/interior/citigo-ambition.jpg

Hebben jullie tips om dit goed te behandelen en krassen o.i.d. te voorkomen? Omdat helemaal te gaan kleien lijkt mij wat te veel van het goede, maar ik ben een beginner dus misschien zie ik dat verkeerd ;)

Gr,
Pop
 
Bescherming, zou ik denken aan een wax.
Echter geef je aan dat je ook krasjes wilt voorkomen (want snel kan gebeuren door bv een ring of een horloge), zou ik er serieus aan denken om dat gedeelte te gaan wrappen.
 
Waarom zou je het niet kleien? Zoveel extra werk is dat niet :)
Ik zou het gewoon wassen, kleien en in de sealant (of wax) zetten.
 
Ben het met Mark eens, als je het echt wil beschermen.... Enige andere optie als het een wax/sealant wordt is CQuarts, maar zelf die zal niet genoeg bescherming bieden als je met je elleboog met (stroeve/harde) kleding erop gaat schuiven. Het zal uiteraard wel wat helpen, maar krassen gaat het.
 
@Mark, he dat klinkt als een goede tip! De kofferbak is namelijk ook weinig bekleed en daar is het risico op beschadiging nog groter. Dank, ik ga eens uitzoeken wat dat kost en hoe dat werkt.

@Rembo, haha, inderdaad moet ook wat te poetsen overhouden met zo'n klein bakje ;)
 
Plastidip laat te makkelijk los wanneer je het gaat belasten (Eigen ervaring met de armsteun in de M3..)


Ik zou ervoor kiezen om een 3M Di-Noc Carbon wrap aan te brengen, werkt heel makkelijk.

Kleien vind ik zelf niet nodig aan de binnenkant van de auto.... Je hebt dan zelfs onnodig kans op marring.
 
@ McShine Dank! Mooie wrap inderdaad. Ik ben nog helemaal niet thuis in wrappen. Kleine zijstap: is dat een beetje makkelijk aan te brengen? Wat is het ergste dat kan gebeuren?
 
Carbon wrap kan, maar die groene kleur staat wel hip. Ik zou het met transparantie anti-steenslag folie beplakken. Daar worden ook bumpers, motorkappen etc mee beplakt.
 
@sj0ertum groen is mooi inderdaad, maar de mijne is zwart van binnen (met beige bekleding) dus dat wil ik graag zo houden. Dank voor je folie tip, ga ik ook even bekijken.
 
Ik weet niet of het te vinden is, maar het soort folie dat er ook aangeboden wordt voor over touchscreens te plakken zou ook kunnen werken denk ik?
Ik heb veel minder krassen op de folie dan dat ik op het plasticje had dat er fabrieks-af op zit op mijn gsm.
 
Goede wrap vrij makkelijk aan te brengen..

Youtube staat er vol mee.