• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kalkaanslag aan de binnenkant van de ruit

Jeroen_gt

Detailing rookie
3 aug 2008
23
0
Ik heb een tijdje geleden de binnenkant van voorruit van mijn bedrijfsauto schoon gemaakt met een onbekende glasreiniger die ik via werk besteld had.
De ruit heb ik ingespoten en even kort laten intrekken en toen schoon geveegd, alleen was het toen op sommige plekken al opgedroogd.

Nu heb ik een soort druipers van volgens mij kalk aan de binnenkant van de ruit zitten, je voelt ze zitten als je met je vinger over de ruit gaat.
Ik heb al van allerlei ruitenreinigers geprobeerd om het weg te krijgen, zelf een badkamer reiniger maar niks lijkt te werken.

Mij vraag is nu welk middel ik hier voor kan gebruiken en dan met de hand omdat het niet te doen is om met de rotary de binnenkant van de ruit te doen.
 
Je zou het met klei kunnen proberen... Anders wordt het glaspolish, en dat werkt niet heel fijn binnen.

Dasty ruitenreiniger (roze fles) is trouwens ook niet slecht, en Poorboy's Spray & Wipe doet het ook prima.
 
Sven S8 zei:
Je zou het met klei kunnen proberen... Anders wordt het glaspolish, en dat werkt niet heel fijn binnen.

Dasty ruitenreiniger (roze fles) is trouwens ook niet slecht, en Poorboy's Spray & Wipe doet het ook prima.

zal de klei eens proberen, want het zit er echt zo op vast.
 
Is het iets soortgelijks als dit topic: topic

Hier staat namelijk ook een manier om het te verwijderen. Succes ermee!
 
snorrr zei:
Is het iets soortgelijks als dit topic: topic

Hier staat namelijk ook een manier om het te verwijderen. Succes ermee!

ja is het zelfde als in dat toppic, alleen bij mij is het niet zo erg.
Maar met een excenter aan de binnenkant van de voorruit zit ik niet echt zitten, heb het net even met megs consumer klei geprobeerd
dit ging wel, maar erg moeizaam zou een agressieve kleisoort een optie zijn ?
 
Als het met de milde klei moeizaam gaat zal het met de medium claybar vast stukken makkelijker gaan! ;)
 
Hmm, met zwaardere klei moet je misschien weer oppassen met microkrasjes.... Op de lak kun je die makkelijk wegpoetsen, hier dus niet echt.

Misschien is een bodysolvent een oplossing? (wel opletten dat het niet op je dash komt).

Anders toch maar doorgaan met de klei, en elke keer flink stevig nawrijven met een stugge terry towel.