• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan Collinite 845 over een laag PB's Black Hole?

RoyTekkelenburg

Detailing rookie
29 sep 2013
10
0
36
Hallo jongens en meiden? :)

Ik heb laast een bestelling geplaatst bij Carclean na het horen van de goede verhalen over PB's Black hole en Collinite 845.
Maar nu las ik enkele keren van de Collinite wax de glaze weer op kan heffen?
Of heb ik dat mis?
Anders ben ik natuurlijk voor niks bezig.
Ook heb ik nog de NTX techwax 2.0...

Alvast bedankt voor jullie antwoord :)

PS: Heb geprobeerd te zoeken met de zoekfunctie maar kon niet zosnel iets vinden.
 
https://forum.Carclean.com/cc_postst14799/Vragen-over-layeren-en-standtijd-van-Collinite-845.aspx
#12 eens lezen....;)
De google-zoekfunctie werkt meestal sneller en je komt ook op cc uit .
 
Quote van Aficior:

"Wat mk-us zegt klopt natuurlijk als een zwerende vinger. De BlackHole zal de kleinst mogelijke krasjes maskeren. Daar is dat product goed in.
Daarna gewoon netjes beschermen met de 845 en je zult een top resultaat hebben.

Succes met je opdracht natuurlijk en zeer veel plezier gewenst bij het mooi maken en vooral conserveren van dat resultaat."

Zou dus gewoon moeten kunnen.
Ook las ik eerder in dat topic dat een glaze weer zou kunnen verdwijnen omdat de Colli veel chemische bestanddelen heeft.

Ik ga het volgende week dus maar eens proberen :)
 
Ik heb de volgende combinatie op mijn lak zitten:
Pb black hole
Wolfgang sealent 3.0
Collinite 845
Mij is verteld dat dit een maand of 5 kan blijven zitten en ben tot op heden tevreden.
Mijn auto staat ook in de rubriek show off en dat is een week na de waxbeurt geplaatst mocht je intresse hebben hoe lang het al op de lak zit.
 
  • Leuk
Reactions: Tom98Tuinstra
Volgens mij heb ik die al een keer gelezen, maar kan hem mij zosnel niet herinneren.
Zal hem zo weer opzoeken :)
Heb ik vanavond nog wat te doen haha
 
De een zegt nee 845 kan niet op Black Hole de ander zegt ja kan wel... Dit ivm de cleaners etc welke in de 845 (zouden) zitten. Als ik Black hole gebruik dan zet ik er eerst EX-P op voor de zekerheid.
 
Ik heb de mothers glaze ( step 2) gebruikt gehad met de Colli 845 en dat ging prima. Dus dan zou de Black hole ook prima moeten kunnen schat ik zo in.
 
Dat lijkt mij dan ook wel...
Zondag gaan we het zien.
Eerst komt er zaterdag een nieuwe voorbumper en motorkap op :)
Dan zondag maar even kijken wat het wordt.

Allen bedankt voor de info :)^
 
Heb dat ook gedaan op mijn zwarte Mini , geen probleem , glanst mooi ( ondertussen al 3 maand erop )
 
Oplosmiddelen kunnen wax ook oplossen (deels). Collinite heeft de wax nooit ontwikkeld met een glaze in het achterhoofd.
Sowieso kan het geen kwaad. De 845 ruikt behoorlijk sterk naar oplosmiddelen en zou me niets verbazen als een deel van de glaze hierdoor aangetast wordt en met afnemen weggenomen wordt.
Dit is een aanname en geen wetenschap, het zou ook gewoon prima kunnen natuurlijk.
 
Zou leuk zijn als je het op een "wetenschappelijke" manier deed:
1 deel collinite
1 deel black hole
1 deel black hole met was zonder oplosmiddelen
1 deel black hole met collinite
En eventueel 1 controle deel als je het echt goed wil doen =)

De resultaten kan je delen met iedereen hier!
 
Glenn_k;349993 zei:
1 deel black hole met was zonder oplosmiddelen
Waxen kunnen meer of minder oplosmiddelen hebben, maar zonder oplosmiddelen wordt lastig. Je hebt iets nodig om het verwerkbaar (smeerbaar) te houden.

Maar om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden: ja
 
Hallo iedereen,

Helaas heb ik nog geen tijd gehad om te proberen of Black hole blijft zitten met de Collinite 845 wax.
Deze houden jullie van mij te goed.
Sorry :(
 
Ik heb de combinatie zelf ook al 2x gebruikt en in mijn ogen blijft dit gewoon zitten en resultaat is ook gewoon mooi/goed!
 
Geen ervaring met Black hole wel met White diamond wat me opviel is dat de standtijd met 2 a 3 maanden was verkort maar 4 maanden is ook al netjes en blijft er wel opzitten en de lak is gevoed, dus voeden is een keuze.
 
Vorig jaar mijn zwarte 308 met black hole behandeld gevolgd door 845. Veel diepere glans vorige week toen ik alleen de 845 gebruikt heb. Volgens mij zou het dus moeten kunnen.
 
Het kan ook wel :ja

845 heeft als hij dun is (warme omstandigheden) een heel olieachtige basis
Dan reageert hij deels ook als voeding.
Is het kouder dan blijft hij dikker en heb je dat effect minder
Dat is ook het geval met een sealant er onder.

Volgens mij bevat de 845 een petroleum destilaat
Dat kan makkelijk vettigheid oplossen en verdampt in de open lucht
Bij dat verdampen neemt het de vettigheid niet mee
... en ik zie het ook nooit naast de auto liggen