• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan het voordeliger?

Akvol

Detailing addict
9 jul 2020
93
50
Hoi allemaal,

Mijn auto is net terug van een polijst beurt. Nu wil ik het wekelijks zelf schoonmaken in een wasbox met de volgende producten:

Monello lavare shampoo 10,99
Secchio con guardia bucket 20,99
Monello acquafobia 12,98
Monello peluche verde 4,99
Poorboys spray and wipe 12,99
Microfiber maddnes incredimit washt mitt 20,49
Dopping piccolo drying towel 7,99

Totaal 91,42

Ik heb hier twee vragen over.
1. Is dit een goede combinatie?
2. Kan het goedkoper zonder al te veel omlaag te gaan met de kwaliteit?

Ik hoor graag! :)

Ik zou even de stappenplannen doornemen en ook weer even de zoekfunctie gebruiken. ;)

Zeker als de auto zojuist weer in goede staat is gebracht (hoop ik), dan wil je zo veilig mogelijk wassen om dit zo lang mogelijk te behouden.

1) Geen producten en materialen voor een 'Voorwas'..? (Drukpomp + prewash)
2) Geen GritGuard voor in de emmer? (Eén emmer gebruiken vraagt om een goede voorwas)
3) MF-doek (1x Peluche) wil je voor wat gebruiken?
4) Droogdoek is aan de kleine kant? (Of wil je er meerdere?)
5) Grotere verpakkingen levert je op de langere termijn meer besparing op. (Minder kosten per wasbeurt)
6) Voor de wetcoat kan je kijken naar Gyeon - Wetcoat Essence. (Concentraat) Dan heb je meer product voor minder geld)
7) Spray&Wipe en de Wetcoat Essence is te verdunnen, dus is het handig als je ook wat sprayflessen in huis haalt.
8) Geen veilgenreiniger o.i.d?

• Leuk
Reacties: bros en Akvol
Ik had de carclean video bekeken. Heb de producten en volgorde vandaar. De voorwas is dan spoelen met de hoge deuk alleen denk ik.

Grit guard emmers is echt duur en moet er 2 van hebben. Ben zoekende naar goedkope.

De mf doek is om de detailer aan te brengen

Bedankt, had niet door dat de droogdoek klein is!

Is er een velgenreiniger die je aanraadt? Chrome velgen met hoogglans grijs ook.

Is er ook iets waardoor alles voordeliger kan? Ik wil wel goede producten gebruiken dus als het niet kan dan maar betalen. Maar misschien kan ik besparen op de wash mitt en emmers?

Laatst bewerkt:
Met een beetje zoeken kan het iets voordeliger.
Bijvoorbeeld voor de shampoo zou je ook Professional Shampoo van Nanolex (of Kenotek/Valet Pro) kunnen nemen, je hebt dan voor €12,25- 1000ml ipv €10,99 voor 250ml Lavare.

• Leuk
Reacties: Akvol
Bedankt! Heb ik 2 emmers nodig met een grit guard? Want ik was altijd in een wasbox en beginn met de hoge druk spuit. Is dan 1 emmer voldoende om de wash mit af te spoelen?

En andere dingen die ik nog kan aanpassen zonder de kwaliteit te verminderen?

Ik heb zelfs 3 emmers mee in de wasbox. 2 emmers minimaal, beiden met deksel, dan kan je warm water van thuis meenemen. En ik zou ook een handfoamer of fles aanschaffen om je auto voor te behandelen voordat je gaat wassen. Je hoeft niet alles in 1x te kopen natuurlijk, gebruikte spullen kan natuurlijk ook.
Waar maak je je velgen mee schoon?

• Leuk
Ik zou even de stappenplannen doornemen en ook weer even de zoekfunctie gebruiken. ;)

Zeker als de auto zojuist weer in goede staat is gebracht (hoop ik), dan wil je zo veilig mogelijk wassen om dit zo lang mogelijk te behouden.

1) Geen producten en materialen voor een 'Voorwas'..? (Drukpomp + prewash)
2) Geen GritGuard voor in de emmer? (Eén emmer gebruiken vraagt om een goede voorwas)
3) MF-doek (1x Peluche) wil je voor wat gebruiken?
4) Droogdoek is aan de kleine kant? (Of wil je er meerdere?)
5) Grotere verpakkingen levert je op de langere termijn meer besparing op. (Minder kosten per wasbeurt)
6) Voor de wetcoat kan je kijken naar Gyeon - Wetcoat Essence. (Concentraat) Dan heb je meer product voor minder geld)
7) Spray&Wipe en de Wetcoat Essence is te verdunnen, dus is het handig als je ook wat sprayflessen in huis haalt.
8) Geen veilgenreiniger o.i.d?
Keurig lijstje idd.

• Leuk
Ik snap het nooit zo goed, als je een polijstbeurt uit laat voeren bij iemand die je niet (vooraf) duidelijk maakt hoe het onderhoud te doen.
Als iemand mij vraagt, doe ik het alleen als duidelijk is dat het onderhoud en de inspanning daarvoor duidelijk zijn.
Daar betaal je ook voor, niet meer, wel compleet.

Als je echt wilt beginnen zou ik kijken naar echt 2 emmers met gritguard.
Monello 13L met gritguard 2x 17,99
Een goede neutrale shampoo, zelf gebruik ik het liefst Dodo Juice Born to be Mild 500ml voor 18,49. Kun je 30 wasbeurten mee doen.
Washandschoen, Monello heeft goedkopere varianten voor de incredimitt. BV de Thick Mitt.
Als droogdoek zou ik een grote doek aanraden zoals bv de Gamma dryer 50x80 voor 16,90. Hiermee kun je de hobby leuk beginnen.
Voor extra’s zoals Spray en Wipe kun je nog kijken naar Mint Condition die iets goedkoper is, als bescherming zou ik eerder een sealant aanraden dan alleen een wetcoat. Mijn favo is dan Red Mist omdat deze erg makkelijk verwerkt. Makkelijker dan bv Gyeon Cure is mijn ervaring. Een Wetcoat bied namelijk niet dezelfde bescherming.
Voeg hier bv de Peluche verde trio pack aan toe. Dan zit je op 120€ waar je een hele poos mee kunt doen. Iets duurder misschien maar zeker beter om de auto langer krasvrij te houden. De volgende stap is een prewash maar dan leg je direct een stukje meer geld neer. De foam/prewash van de Wasboxen hier in de buurt zijn niet geweldig is mijn ervaring dus daar kan echt winst behaald worden.

• Leuk
ik heb niet sprcifiek gevraagd of er nu een bescherming op zit. En zin producten van cartec gebruikt.

Dus de monello vervangen door de red mist of gyeon cure?

Ik zie inderdaad bij de gamma ook emmers en (protecton)doeken voor be staam, zijn deze kwalitatief goed?

Laatst bewerkt:
Die blauwe producten bedoel je? Tja.. aan doeken en emmers kan weinig mis zijn. Het desbetreffende merk wordt hier met reden gemeden.. ik snap dat een hobby geld kost en dat sommigen dit er niet voor over hebben, maar als je je auto echt netjes wilt houden kost dit nu eenmaal iets. De producten die hier aangeraden worden, worden door velen al langere tijd gebruikt en hebben zich echt bewezen.
Ik zelf raad bijv aan om toch de grotere Monello emmers te nemen, deze heb ik zelf ook en ja het is een investering maar die emmers gaan hier al een poosje mee. Met BF een nieuwe fles Born to be Mild gekocht omdat dit na de 3e fles en vele andere geprobeerd te hebben toch een favoriet, en voor vele hier op het forum. Ik zelf zou idd liever voor een volledige bescherming gaan dan voor enkel een wetcoat. Zo te horen is er geen langdurige bescherming aangebracht. Ik heb zelf nog genoeg producten staan die niet gebruikt worden, weet niet waar je woont.

• Leuk
Woon in apeldoorn.
Dus de born to be mild is beter in water en vuilafstotend en beschermt beter? Dan neem ik die inderdaad wel.
En de detailer spray van poorboys wel goed?

Laatst bewerkt:
Born to be mild is een milde shampoo, deze beschermt niet en is niet vuilafstotend. Deze reinigd mild je lak tijdens het wassen en zorgt voor een glad gevoel onder je spons of washmitt.
Beschermen kan van alles zijn…een wetcoat spray, een spraysealent, een wax, een coating…van alles.
Dus als ik het goed begrijp heb je je auto laten polijsten, geen bescherming aan laten brengen, of iig niets specifieks, en wil je nu de auto zo mooi mogelijk houden, correct?
Je hebt, neem ik aan, betaald voor het polijsten, dan zul je nu ook moeten betalen voor goede spullen die je lak zo mooi mogelijk houden, anders dan sta je binnen korte tijd weer bij iemand die hem kan polijsten en ooit is de lak op.
Wat ik hiermee wil zeggen is, polijsten is niet het doel, mooi houden is het doel.
Dat doel bereik je met de juiste spullen en dat is in het begin best een hoop.
Ik zou beginnen met 2 goede emmers met grit-guard, fijne shampoo die lang meegaat, een fijne washmitt of pad, een pre wash en wiel cleaner is ook echt een mist vind ik. Dan een soort van bescherming, hoeft niet duur te zijn en een goede droogdoek.
Verdere stappen zijn leuk, fijn, soort van nodig en zeker aan te raden maar zonder goed begin is de rest irrelevant.
Goed leren wassen is niet moeilijk maar wel noodzakelijk om je lak optimaal te laten blinken.

Hele goede advies dankjewel! Heb een combinatie van het advies hier en carclean forum video gemaakt;

Stappen wassen in wasbox
1. Welke prewash?
2. Hogedruk
3. Born to be mild met monello thick mitt?
4. Velgen met?
5. Afspeoelen
6. Monello acquafobia
7. Afspoelen
8. Drogen met grote handdoek
9. Poor boys spray and wipe detailer
10. Drogen met de monello peluche verde

En dan met de monello grit guard emmers.

Het is een uni kleur (briljart zwart). Vgm zit daar ook blanke lak op. Auto wordt dus snel vies. Zit ik met de monello acquafobia goed om het langer schoon te houden?

Als goede prewash zou ik kijken naar een handfoamer samen met Bilt Hamber Touchless.
Ik zou niet drogen met een handdoek maar met een geschikte droogdoek.
De velgen kun je wassen met dezelfde shampoo en als extra kun je nog een ijzerverwijderaar gebruiken zoals Monello Non-ferro.
De aquafobia beschermt minimaal maar zorgt wel voor iets makkelijker afdrogen en ‘schoon’ houden. Een echte bescherming doet dit echter beter en langer. De aquafobia zou ik eerder over een echte bescherming gebruiken om de levensduur te verlengen. Een echte bescherming is een wax, sealant of spraysealant binnen jou budget en ervaring. De Dodo Juice Red Mist is een makkelijk te verwerken spraysealant en bied net zulke goede waterafstotende eigenschappen als Aquafobia, de Red Mist bied echter ook bescherming tegen UV en heeft een veel langere standtijd

• Leuk
Kan ik om te beginnen de boorwas overslaan ivm budget? Dus dat ik dan begin met schuim/ hogedruk in wasbox.

Raad je aan om de poor boys spray and wipe detailer te vervangen?

En moet ik ergens rekening mee houden omdat het een uni kleur is met vgm wel blanke lak?

Dit heb ik dan nu:
1
2. Hogedruk
3. Born to be mild met monello thick mitt
4. Velgen met born to be mild
5. Afspeoelen
6. Dodo juice red mist
7. Afspoelen
8. Drogen met grote doping picollo
9. Poor boys spray and wipe detailer
10. Drogen met de monello peluche verde

Laatst bewerkt:
70411b2b-0526-45cd-8cdf-9f5c175f20d9.webp
eb0f2acc-7942-49d4-b209-f09d42c29ed8.webp

Het kan (op korte termijn) altijd voordeliger, maar of dat verstandig is? Ik zie dat je ondertussen al naar een grotere droogdoek bent gegaan, en die heb je ook wel nodig: minimaal één grote of twee kleinere droogdoeken, dat is wat je persoonlijk prettig vindt werken.

Wat de emmers met gritt guard betreft: als je echt voor het absolute minimum gaat, kun je een emmer met (spoelwater) en een emmer zonder gritt guard (sopemmer) kiezen, maar zeker als je dit nog niet gewend bent, ga je soms in de fout en is een gritt in de sop emmer aan te bevelen omdat de kans dat je vuil direct oppakt met de washmitt dan veel kleiner is (vuil kan met een gritt bezinken in de emmer, en je komt met de mitt niet op de bodem).