• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan het voordeliger?

Lees ook even de informatie over de toepassing van een (elk) gekozen product ...
Na de RedMist NIET afspoelen bijvoorbeeld, iets laten drogen, swipe test en dan uitbuffen met een zachte doek.

• Leuk
Reacties: Akvol en Cordoba
Oke super bedankt. Een aantal vragen voordat ik ga bestellen:

-Secchio con guardia verde emmer is met grit. moet de tweede emmer ook met grit zijn?

- is de monello thick mit goed genoeg als in zo weinig mogelijk krassen veroorzaken? Of heb ik een met langere haren nodig?

- wat is nu dan de juiste sealant voor mij? Water en vuilafstotend en makkelijk in gebruik (sprayen en daarna afspoelen)

- als laatste stap zoals op de carclean forum video, poorboys spray and wipe detailer. Is er een betere dan dit met ongeveer zelfde prijs?

• Leuk
Reacties: Akvol
Oke dus de washmit hoeft niet die lange haartjes te hebben of beter wel?

dus detailerspray van poorboys, gyeon of monello. Zie niet echt een duidelijk verschil in beschrijving, iemand een aanrader?

Als sealant zelfde vraag, gyeon wetcoat of acquafobia dan voor mij? Zienook hierin geen verschil in beschrijving.

En welke shampoo trouwens?

Heb wel dat vuil heel snel te zien is op mijn auto. Komt wss door de briljant zwarte kleur.

Het is ook de tijd van het jaar dat de auto sneller vuil word dan bijv in de zomer. Er is veel regen dan wel niet nat wegdek waar aangespoeld vuil op ligt. Ligt echt niet aan de kleur.
Overigens zit op elke lak, blanke lak. Dat is de bescherming van je kleur. (Overigens is die bij sommige auto’s er wel af, maar dan lijkt het alsof je auto aan het vervellen is.)

Ik zou eerder investeren in een wax of sealant die je met hand aanbrengt. Vooral geen spray sealant. Je kan een spray sealant op een gegeven moment wel als extraatje op je huidige bescherming sprayen, maar de basis moet goed zijn. Het is meer weggegooid geld om je auto te laten polijsten om het vervolgens niet te beschermen, dan nu wat extra te investeren in een wax of sealant. Al hoeft een wax niet eens duur te zijn. Een collinite 845 is beginner vriendelijk en per wax beurt ook niet duur. De fles kost 28 euro, maar daar wax je zeker wel minimaal 8 keer meer Je a3 limousine is geen enorm grote auto. En zou daarmee 2 jaar best kunnen redden als je elk kwartaal zou waxen.

Ik zou wel gaan voor goede materialen en lak bescherming en dan langzaam uitbreiden. Zoals eerder is gezegd.
Ik zie investeren in wasspullen vooral als iets wat je niet alleen voor je huidige auto gebruikt, maar ook voor al die auto’s die later zal kopen/leasen.

Ik zou wel serieus kijken naar je eigen budget als nu het aanschaffen van was spullen een te grote uitgave is. Of je niet te veel financiële problemen gaat opleveren als je eenmaal de smaak te pakken hebt.

• Leuk
Die eerst is wel een wat lastigere, met langere haartjes schijnt het beter vuil af te nemen, zelf heb ik dat nooit zo ervaren.
Detailer en sealant, qua merk is echt persoonlijk. Als je twijfelt, ga dan voor Monello het huismerk.

Voor shampoo is Dodo Juice Born to be Mild zeer populair en prettig.

• Leuk
2x monello grit emmer
Monello wash mitt
Born to be mild shampoo
Grote handdoek
Sealant
Poorboys spray and wet detailer

Dan blijft alleen de sealant, ik wou eigenlijk een spray variant omdat dat sneller is. Als anderrs veel beter is dan doe ik dat wel. Wat wordt aangeraden?

Wat is er aangebracht na het polijsten op je auto? Daarna kunnen we je wat tips geven wat verstandig is.
Cartec wax laag met een lichte coating. Ik kreeg als tip mee om geen sterke chemische spullen te gebruiken omdat de lak van mijn auto dun is. Omdat ik dan anders telkens een stukje van de lak er af haal. Ook heb ik als advies meegekregen om even te wachten met schoonmaken omdat de auto net behandeld is. Had dit eerder moeten aangeven hier haha

Laatst bewerkt:
Ik heb eens even ingelezen op de website van cartec. Ze hebben 1 product wat inderdaad een coating is. Heb je hier van ook een “certificaat” erbij gekregen en/of een stickertje in je deur sponning?

Een ander veel door garage bedrijven gebruikt product is de waxguard. Eigenlijk gewoon een sealant.

Dan hebben ze ook nog een waxcoat, denk gewoon een waxje.

Met respect voor de behandelaar van je auto, maar cartec producten zijn nou niet echt het neusje van de zalm.

Stel dat het nu dat laatste product is, ja dat was je er na een aantal wasbeurten er wel weer vanaf.

In jou geval zou ik met het oog op de winter periode voor een degelijk dummiemproof product gaan zoals bijv Collinite 845.

Maar eigenlijk moet je er eerst achter zien te komen wat er daadwerkelijk op je auto is gegaan. Staat dat niet op de factuur?

• Leuk
Reacties: RoyR en RedCat
Welke wax en coating gebruikt is ben ik achter gekomen. Wel dat er compound is gebruikt.

Tevens zag ik bet dat de dak van de auto nog vol met krassen zat zie foto hieronder. Had verwacht dat dit met polijsten eraf zou gaan?:

IMG_3003.webp

Ik heb de auto net gekocht tweedehands en direct laten polijsten, na het polijsten nog niet gewassn. Maar die swirls zitten dus best diep wist ik niet

Als je alleen nog duidelijke swirls terug zou zien op een stukje dak, zou het nog kunnen zijn dat er een stukje 'vergeten' zou zijn. Niet goed uiteraard, maar dan zou je de poetsert nog een kans kunnen geven om dit alsnog te herstellen. Als het ook op de kofferbak niet in orde is en wie weet waar je het zo nog meer terug gaat zien, dan gaat die vlieger niet op.
Ik weet uiteraard niet wat je voor die polijstbeurt hebt afgesproken, maar als de afspraak was 'swirls verwijderen', dan wordt het nog een leuk babbeltje met degene die de polijstbeurt heeft uitgevoerd.

• Leuk
Reacties: Akvol en RedCat